Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Pexels.com nuotr.
Etaplius.ltŠaltinis: ELTA
Tai numatančias GPM įstatymo pataisas įregistravo Seimo Laisvės frakcijos narys Kasparas Adomaitis kartu su kitais šios frakcijos nariais.
Jei darbdavys renkasi skatinti darbą iš namų, siūloma neapmokestinti darbo vietos namuose įsirengimo. Atsižvelgiant į tai, kad perkant maistą viešojo maitinimo įstaigoje, o ne valgant namuose, gali padidėti darbuotojų išlaidos maistui, taip pat siūloma GPM neapmokestinti maitinimo paslaugų.
Siekiant išvengti piktnaudžiavimo, jei darbdavys dalį atlyginimo bandytų pakeisti kitokios formos naudomis, įstatymo projekte numatytos ir „lubos“.
Pasak K. Adomaičio, darbdavio padengiama suma negalės viršyti 5 proc. nuo darbuotojo atlyginimo, bei per metus negalės būti didesnė nei 1 vidutinis darbo užmokestis (VDU).
Neapmokestinamojo krepšelio sukūrimas, parlamentaro nuomone, leistų minimizuoti naštą valstybės biudžetui ir suteikti galimybę verslui pasirinkti, kokios papildomos naudos (pajamos natūra) atneštų didžiausią pridėtinę vertę jų darbuotojams.
Dokumento aiškinamajame rašte K. Adomaitis sako, kad toks reglamentavimas užtikrintų darbo rinkos konkurencingumą, trūkstant specialistų (pavyzdžiui, švietimo sektoriuje) padėtų pritraukti kituose miestuose gyvenančius darbuotojus, kompensuojant jiems kelionės išlaidas.
Seimo nario K. Adomaičio teigimu, parengti GPM įstatymo pataisas paskatino ir pasikeitusi Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) pozicija dėl pajamų natūra.
„VMI atnaujintame įstatymo išaiškinime nurodė, kad „važinėjimas automobiliu iš darbo į namus ir iš namų į darbą yra vertinamas kaip automobilio naudojimas asmeniniais tikslais“. Remiantis VMI, automobilio laikymas prie namų nėra vertinamas kaip automobilio naudojimas asmeniniais tikslais tik tuo atveju, kai darbuotojas atlieka tokias darbo funkcijas, kurios gali pareikalauti jo išvykimo šiuo automobiliu į darbą bet kuriuo paros metu“, – sako K. Adomaitis.
Anot jo, sveikintina yra VMI iniciatyva riboti asmeninių automobilių naudojimą, išvengiant mokesčių, kai jie apsimestinai perkami įmonės vardu ir deklaruojami lyg naudojami komerciniais tikslais.
„Tai sveikintina iniciatyva, ypač prabangių automobilių atžvilgiu. Kadangi kelionės išlaidoms (ir, apskritai, visam krepšeliui) yra numatomos metinės lubos (1 VDU), šis projektas niekaip nesutrukdys imtis priemonių užkirsti kelią tokiam apsimestiniam asmeninių automobilių įsigijimui įmonių vardu“, – mano Seimo narys Kasparas Adomaitis.
GPM įstatymo pataisų projektą kartu su juo teikia Seimo nariai Morgana Danielė, Tomas Vytautas Raskevičius, Artūras Žukauskas. Šią iniciatyvą Seimui numatoma pateikti neeilinės sesijos metu vasario 12–15 dienomis.
Siūloma, kad įstatymo pataisos įsigaliotų 2024 m. lapkričio 1 d.