PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Veidai2025 m. Sausio 2 d. 10:23

Laidų vedėjai R. Kulvinskytei teko aiškintis teisme: vairuotoja – be teisių, automobilis – be tech. apžiūros

Lietuva

Rimantė Kulvinskytė. ELTA / Andrius Ufartas

Dominykas GriežėŠaltinis: ALFA


336930

Žinoma rašytoja, žurnalistė ir laidų vedėja Rimantė Kulvinskytė (visas vardas ir pavardė – Rimantė Kulvinskytė-Miškinė-Eidukonė) dėl savo neapdairumo pusmetį negalės sėsti prie vairo ir gavo 300 eurų baudą. Tokį jau įsiteisėjusį sprendimą vairuotojos, kuri pati kreipėsi į teismą, atžvilgiu priėmė Vilniaus miesto apylinkės teismas.

Į teismą žinomą laidų vedėją atvedusi istorija prasidėjo 2024 m. liepos 25 d., kai R. Kulvinskytė viename Lietuvos kelių vairavo automobilį „Mini“, nors šis neturėjo galiojančios techninės apžiūros. Dar daugiau – pati vairuotoja tuo metu neturėjo teisės vairuoti.

Kelių policija praėjusio spalio pradžioje R. Kulvinskytei skyrė 300 eurų baudą, taip pat uždraudė 6 mėnesius vairuoti. Tačiau žinoma žurnalistė tokį policijos sprendimą apskundė teismui – moteris neginčijo paskirtos baudos, bet prašė palikti jai teisę vairuoti.

Kaip susigrąžinti teises, niekas nesakė

Anot R. Kulvinskytės, KET pažeidimus ji padarė ne tyčia, o iš nežinojimo. Pasak moters, 2021 m. spalio 15 d. už KET pažeidimus lenkiant kitus automobilius jai buvo atimta teisė vairuoti tris mėnesius, o praėjus šiam laikotarpiui ji manė, kad teisė vairuoti grįžta savaime – kad tokiu atveju reikia dalyvauti mokymuose ir gauti atitinkamą pažymą, jai nebuvo išaiškinta, o policija ar „Regitra“ taip ir nepranešė, kad net ir praėjus trims mėnesiams ji neturi teisės vairuoti.

R. Kulvinskytė teismui nurodė, kad, vos tik sužinojo apie tokią pareigą, dalyvavo mokymuose ir gavo reikiamą pažymą. Anot moters, dėl šios situacijos ji kreipėsi ir į Policijos departamentą, ir į „Regitrą“, o iš gautų paaiškinimų susidarė įspūdis, jog su tokia problema susiduria ne vienas lietuvis – institucijos tiesiog nesivargina pranešti, kad pasibaigus teisių atėmimo laikotarpiui negali taip paprastai imti ir sėsti prie vairo, reikia dar ir dalyvauti atitinkamuose mokymuose, turi gauti pažymą ir tik tada gali susigrąžinti teisę vairuoti.

Žinoma moteris teismui taip pat teigė, kad teisė vairuoti jai reikalinga dėl darbo – ji yra kelių įmonių vadovė, keliauti po komandiruotes tenka visoje Lietuvoje, be automobilio sunkiai pakeliausi. Be to, ir vaikų priežiūrai automobilis reikalingas.

Nežinojimas nuo atsakomybės neatleidžia

Kelių policijos valdyba į R. Kulvinskytės skundą teismui pateikė lakonišką atsakymą – kad įstatymo nežinojimas nuo atsakomybės neatleidžia. Kelių policijos atstovas teisme teigė, kad skundu bandoma įpiršti mintį, jog teisės vairuoti atgavimas yra smulkmena, iš skundo galima suprasti, kad visi aplink kalti dėl to, jog vairuotoja nežinojo apie teisės vairuoti grąžinimo procedūrą.

Anot Kelių policijos, svarbi aplinkybė ir tai, kad laidų vedėja vairuoja palyginti neseniai, tačiau nuo tam tikrų metų prasideda įvairūs KET pažeidimai ir jų nėra mažai. Todėl galbūt šiuo atveju, pajutus visą administracinės atsakomybės griežtumą, vairuotojos požiūris pasikeis ir ji padarys tinkamas išvadas.

Koją R. Kulvinskytei pakišo ir žinomumas. Kaip teisme teigė Kelių policijos atstovas, kadangi laidų vedėja yra žinomas asmuo, savo elgesiu formuoja kažkokią elgesio kultūrą kitiems žmonėms, stebintiems jos gyvenimą. O toks pavyzdys, kai žinoma laidų vedėja daro KET pažeidimus ir sulaukia pernelyg švelnios atsakomybės, nebūtų geras.

Teisme kilo ir kitas klausimas – kaip R. Kulvinskytė, būdama žurnalistė, negalėjo tiesiog „pasigooglinti“, ką reikia daryti praradus teises.

Teismas: vairuoji – turi būti atidi ir rūpestinga

Po tokių Kelių policijos argumentų turbūt nieko nuostabaus, kad Vilniaus miesto apylinkės teismas R. Kulvinskytės skundo netenkino – teisėja Laura Kaupelė paliko dar policijos paskirtą teisės vairuoti draudimą šešiems mėnesiams.

Anot teisėjos, reikalavimas vairuotojams, dėl KET pažeidimų netekusiems teisių, dalyvauti specialiuose papildomuose mokymuose atsirado dar 2008 m. liepą, prieš 16 metų, todėl tikrai negalima manyti, kad toks reikalavimas yra siurprizinis ir po keliolikos metų vis dar būtų netikėtumas, jog netekus teisių taip paprastai jų neatgausi. Tuo labiau, kaip pabrėžė L. Kaupelė, rūpestinga ir atidi vairuotoja turi pati išsiaiškinti, ar atgavo teisę vairuoti, o ne laukti žinių iš policijos ar „Regitros“.

Teisėja kaip nepagrįstus įvertino ir R. Kulvinskytės teiginius, kad papildomus vairuotojų mokymus laidų vedėja baigė tik sužinojusi, kad neturi teisės vairuoti. Kaip matyti iš bylos medžiagos, apie šį faktą R. Kulvinskytė turėjo sužinoti 2024 m. rugpjūčio 29 d. gavusi administracinio nusižengimo protokolą, bet papildomą vairuotojo mokymą žurnalistė baigė tik spalio 4 d.

Teismui užkliuvo ir tai, kad žinoma laidų vedėja per penkerius pastaruosius metus buvo daug kartų bausta už automobilio statymą neleistinose vietose, vairavimą privalomai nedrausto automobilio, leistino greičio viršijimą, lenkimą. Anot teisėjos L. Kaupelės, paskirtos ankstesnės nuobaudos R. Kulvinskytės elgesio kelyje nepakeitė, tad ir šįkart sunku tikėtis, kad vairuotoja susiims ir elgsis drausmingiau, jei paskirta nuobauda bus sušvelninta.

Vilniaus miesto apylinkės teismas sprendimą atmesti R. Kulvinskytės skundą priėmė gruodžio pradžioje, tačiau tuo istorija nesibaigė – laidų vedėjai buvo paliktas 20 dienų terminas nutartį apskųsti Vilniaus apygardos teismui. Kaip paaiškėjo, R. Kulvinskytė tokia teise nepasinaudojo – Vilniaus apygardos teismo atstovė Lina Nemeikaitė Alfa.lt informavo, kad nutartis nebuvo apskųsta ir įsiteisėjo gruodžio 27 d.

#RIMANTĖ KULVINSKYTĖ#TEISMAS#TEISĖS#AUTOMOBILIS#VEDĖJA
#LAIDOS#VAIRUOTOJA#APŽIŪRA