Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Nuotraukos Tomo Vaičaičio
Vardenis PavardenisŠaltinis: Etaplius.lt
Iki spalio 16 d. VDA Telšių galerijoje (Kęstučio g. 3) veikia Aurimo Anuso retrospektyvi personalinė paroda MEMELMORT. Parodos kuratorė – VDA Telšių fakulteto dėstytoja doc. Neringa Poškutė Jukumienė.
Aurimas Anusas – unikalus menininkas, klaipėdietis, savo kūrybinio ir profesinio gyvenimo istoriją pradėjęs Telšiuose. 1980-1985 m. studijavo Telšių taikomosios dailės technikume (dabar – VDA Telšių fakultetas) meninio metalo apdirbimo specialybę, o po kariuomenės 1988-1993 m. studijavo Talino (Estija) dailės akademijoje. Studijas baigė su pagyrimu. Šiandien menininkas, ko gero, per mažai giriamas, nors jo kūrybinės temos nepaprastai specifinės, labai gilios ir sudėtingos. Norint jas suprasti reikalingas gebėjimas socialiai jautriai suvokti kultūrinius/istorinius santykius, suvokti ryškius aštrios socialinės kritikos užmojus, tad šiuolaikiniam meno ir kultūros vartotojui gali būti ne tik keblu, nepatogu, bet ir net neįmanoma pasinerti į menininko retrospektyvoje užkoduotas prasmes. Svarbu patirti šią parodą, nes savo personalinėmis parodomis Aurimas nėra dosnus – jis renkasi tylųjį ir savirealizacija įprasmintą menininko kelią.
Parodoje pristatomi skulptūrinės formos objektai, sukurti iš ant kranto išmesto juodojo laivų ąžuolo liekanų, kurios prikeliamos naujam vizualiam žiūrovo patyrimui, taip pat iš geležies, aukso, melchioro. Kūriniuose besikartojanti Memelio miesto metafora perfrazuota į mirusį/nebeegzistuojantį miestą ir jo kultūrinį klodą – tai tiesioginė nuoroda į parodos pavadinimą. Atvirai ir be užuolankų skulptūriniuose objektuose atsiskleidžia trys stiprios temos: Donelaičio kaulai, Idiot Idyot ir Vania/Vasia/Vova. Tragiškieji istorijos užkulisiai atveria ir įvardija gyvąjį istorijos nervą, kuriuo pulsuoja autorius.
Parodoje pristatomos akvarelės ir piešiniai iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti romantiškieji menininko sprendiniai, tačiau ta gėla, kuri veria, per formą galiausia ištrykšta spalva. Čia svarbu nebūti apakintam tobulo spalvų derinio, svarbu pastebėti užuominą, kuri per šešėlį pasąmoningai palydi šmėklomis. Kūrinių dekoratyvumas pabrėžia Aurimo Anuso „estiškąją” mokyklą, kuri jo kūrybinę išraišką yra stipriai pažymėjusi aukšta praba, kurios menininkas ištikimai laikosi.