Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
anonymous anonymousŠaltinis: Etaplius.lt
Martynas Šiurkus
Tai yra skaitytojo nuomonė, už kurios turinį Etaplius.lt redakcija neatsako.
Dar kartą apie viešąjį transportą (Ir tikrai ne paskutinį)
O viskas buvo taip.
Busturas prieš kelis mėnesius už 2,7 mln. “europinių” nusipirko 12 naujų “Man” markės dujomis varomų autobusų. Iš tos sumos patiems prisidėti reikėjo 0,4 mln. Kadangi pinigai “europiniai”, tai viena iš sąlygų buvo, jog tas, kas naudosis autobusais, savivaldybės turi būti atrinktas konkurso būdu.
Savivaldybės vyrai suko galvas, suko, suko ir susuko. Paskelbė konkursą (tiksliau konkurso imitaciją). Kaip sakė vienas administracijos vadovų, pažiūrėsime kas gausis.
Kas rengė konkurso sąlygas nežinau, bet rengiant jas ryšys su paraleliniu pasauliu tikrai buvo.
Įsivaizduokite, jog žmogus stato namą. Paprašo statybininkų, jog tie apskaičiuotų pamatų kainą. Viskas atrodo paprasta. Tačiau...
Yra sąlyga, kad tas žmogus kuris stato namą, duos statybininkams 5 naujas “mišalkes” ir už kiekvieną statybininkai turi sumokėti po tūkstantį eurų, o baigę darbus “mišalkes” turės grąžinti atgal.
Statybininkai sako, žiek, nereikia tų penkių “mišalkių”, nes pamatams išpilti užtenka vienos.
Tada tas žmogus tokiu jau griežtu tonu sako, prašome imti visas penkias ir jas rotuoti ! Pirmadienį dirbate su viena, antradienį su kita ir t.t.
Nu durnius kažkoks, pagalvotų statybininkai :)
O dabar tikra situacija. Savivaldybė skelbia konkursą 5 miesto maršrutams. Dalyviai turi pateikti kainą už kilometrą, bet privalo imti iš savivaldybės 12 naujų autobusų ir už tai sumokėti 400 tūkst. Eurų.
Dalyvis klausia:
“Ar vežėjas privalo aptarnauti Techninėje specifikacijoje nurodytus maršrutus su 11 autobusų, dabar miesto autobusais keleivių pervežimo paslaugą atliekančiam vežėjui pavyksta juos aptarnauti su 10 transporto priemonių tokiu pat intervalu”.
Savivaldybės atsakymas:
“Tiekėjas privalės aptarnauti 5 Maršrutus su 12 autobusų (įskaitant rezervą) juos rotuojant”.
Čia tokia naujoviška akcija: reikia 10, gauni 2 plius, bet susimoki už 12.
O dabar dar įdomiau. Vakarinio piko metu apie 50 procentų Busturo keleivių pervežama 1, 4, 6, 12, 24 maršrutais. Tačiau savivaldybė nusprendė, kad 6 (nors realiai užtektų ir 5) iš 12 naujų autobusų važiuos 24 maršrutu ir du autobusai 14 maršrutu.
Kiti autobusai važiuos ten, kur praktiškai žmonės nevažiuoja.
Maršrutas Nr. 2 - septyni kartai per dieną, tik darbo dienomis.
Maršrutas Nr. 8 - penki kartai per dieną, tik darbo dienomis.
Maršrutas Nr. 20 - net 3 kartai per dieną, tik darbo dienomis.
Savivaldybė urmu perka beveik naujus, 10 metų senumo autobusus, kuriais važinėja didžioji dalis keleivių, o už “europinius” pirkti žemagrindžiai, neįgaliesiems autobusai vežios orą.
Kartais pagalvoju, kodėl tokie paprasti dalykai padaromi taip nepaprastai kvailai. Nežinau.
Tik galiu pasakyti, kad kvaili sprendimai nekvepia.
Pabaigai ištrauka iš Busturo puslapio:
“Šią džiugią žinią pradedam nuo temos apie kvapą. Taip, tikrai apie kvapą, nes kiekvienas, nors kartą turėjęs galimybę atsisėsti į visiškai naują transporto priemonę su niekuo nesumaišys juntamo stipraus, tačiau labai malonaus kvapo. Turbūt mažai kas nemėgsta to naujumo aromato... Kodėl, todėl, kad visiems patinka naujos transporto priemonės. O tas kvapas tai patvirtina. Ir jau visai netrukus juo kvepės mūsų miesto autobusai…”