PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2021 m. Lapkričio 10 d. 14:12

Kuriozinė situacija: mobilaus ryšio operatorius apribojo paslaugų teikimą per ilgai telefonu kalbėjusiam vyrui?

Lietuva

Freepik.com nuotr.

Reporteris AgnėŠaltinis: Etaplius.lt


193664

Pasaulį tebekaustant COVID-19 pandemijai dalis įprastinės veiklos pasikeitė – dirbame nuotoliniu būdu. Šiuolaikinės technologijos tai leidžia, o ką daryti, jeigu būnant užsienyje mobilaus ryšio operatorius nusprendžia sustabdyti paslaugų teikimą ir nebegalėdamas naudotis mobiliuoju telefonu lieki it be rankų? Su tokia situacija susidūrė Tenerifėje seminare dalyvavęs vyras: „dėl neaiškios priežasties mano telefono numeris tapo neregistruojamas tinkle“.

Mobilaus ryšio operatorius perspėjo, kad telefono numeriu naudojamasi per daug

Kaip pasakoja į Etaplius.lt redakciją besikreipęs vyras, su tokiu akibrokštu jam dar nėra tekę susidurti. Mobiliojo ryšio operatorius „Bitė“ nusprendė apriboti vyrui teikiamas paslaugas.

„Penktadienį tvarkydamas asmeninius reikalus telefonu prakalbėjau beveik 4 valandas. Gavau žinutę su perspėjimu, kad dėl neįprasto ir suaktyvėjusio naudojimosi telefono numeriu paslaugų teikimas man gali būti apribotas“, – pasakojo vyras.

Trumpojoje žinutėje taip pat nurodyta, kad tokių veiksmų bus imtasi, jei intensyvus naudojimas nepasikeis. Vyras sakė dėl to per daug nesunerimęs, nes tądien ir kitą dieną dar naudotis skambinimo paslaugomis neketino.

Šeštadienį vyro laukė nemaloni staigmena – operatorius sustabdė paslaugų teikimą. Vyras svarstė apie galimas paslaugų apribojimo priežastis, tačiau jų nerado. Anksčiau tarptautiniai skambučiai apmokestinti brangiau, bet dabar tarptautiniai pokalbiai jam turėjo būti nemokami.

befunky-collage.jpg

Pasijuto it be rankų

„Kadangi naudojuosi telefoniniu atsiskaitymu banko kortelėmis, jis neveikė. Taip pat neveikė ir navigacija, skambučiai, trumposios žinutės, elektroninis parašas. Netgi grįžti namo nebūčiau galėjęs, nes kelionės bilietai elektroniniame pašte, bet visa laimė, kad buvau sugalvojęs juos atsispausdinti. Likau be mobiliųjų duomenų, todėl internetas man tapo nepasiekiamas“, – sustabdyto paslaugų teikimo pasekmes vardino vyriškis.

Vyras teigia pasijutęs kaip be rankų, nes reikalingiausios funkcijos, kuriomis jis naudojasi kasdien ir ne po kartą, jo mobiliajame telefone neveikė. Artimiesiems šeštadienį ryte pranešęs, jog grįžta į Lietuvą, vyras dingo kaip į vandenį, nes su juo susisiekti nepavyko. Teliko pasidžiaugti, kad keliavo kartu su kolega, kuris pagelbėjo susisiekti su artimaisiais ir juos nuraminti.

Po vidurnakčio grįžus į Lietuvą telefono numeris vėl buvo registruojamas tinkle. Paskambinus vienu iš trumpųjų „Bitės“ klientų aptarnavimo numerių pavyko susisiekti su darbuotoja. Ši nurodė, kad paslaugų teikimas sustabdytas padedant išvengti didelės sąskaitos už tarptautinius skambučius.

„Bitės“ darbuotoja nurodė, kad paslaugų sustabdymas atliktas dėl to, jog negaučiau didelės sąskaitos už tarptautinius skambučius. Juokinga, nes didelis tarifas mano atveju netaikomas. Darbuotoja taip pat svarstė, gal pamečiau mobilųjį telefoną ir kas nors juo pasinaudos. Telefono nepamečiau“, – pasakojo vyriškis.

Naktį paslaugų teikimo atnaujinti nepavyko, nes inžinieriai nedirbo, teko laukti sekmadienio ryto.

Apie šį kuriozą papasakojęs vyras nori padėkoti naktį atsiliepusiai „Bitės“ darbuotojai: „Paslaugų sustabdymas nebuvo merginos kaltė, ji stengėsi man padėti. Noriu padėkoti, nes kantrybės nebeturėjau, o ji bandė rasti problemos sprendimą“.

nordwood-themes-q8u1ygbarqk-unsplash.jpg

Bitės“ atstovas: taikome sąžiningo naudojimo taisykles

Etaplius.lt redakcijai susisiekus su mobiliojo ryšio operatoriaus „Bitė“ korporatyvinių reikalų ir ryšių su visuomene vadovu Jauniumi Špakausku, jis nurodė, kad visiems neribotiems planams tiek Lietuvoje, tiek ES erdvėje galioja sąžiningo naudojimosi taisyklės. Skambinti pagalbos ir nemokamu „Bitės“ numeriais tam, kad gautų visą informaciją ir paslaugų teikimas būtų atstatytas, klientai gali be jokių apribojimų. Visada patariama vadovautis mobiliojo ryšio operatoriaus trumposiomis žinutėmis siunčiama informacija.

„Neribotiems planams bendravimui ribojimų nėra, tačiau jei automatinėmis priemonėmis užfiksuojamas galimai dirbtinis, neįprastas srautas, klientą informuojame trumpąja žinute apie laikiną numerio veikimo apribojimą. Tai daroma saugant patį klientą nuo sukčiavimo atvejų, ypač didelių ryšio paslaugų sąskaitų, neapsižiūrėjimo, gedimų ir panašiai“, – paaiškino J. Špakauskas.

Situacijų, dėl kurių atsiranda tokie neįprasti srautai gali būti įvairių: įrenginio gedimas, SIM kortelės praradimas, vagystė, kibernetinė ataka ir kitos.

„Dirbtinių srautų požymiai – nėra atgalinio srauto, trumpu periodu neįprastai intensyvus ryšio paslaugų naudojimas, tarptinklinių pokalbių atveju – paslaugų naudojimo srautas, kuris savo trukme neįprastai, labai ženkliai skiriasi nuo vidutinės klientų užsienyje prakalbamos trukmės arba labai pasikeitęs numerio vartojimas lyginant paslaugų naudojimą šalyje ir užsienyje“, – sakė „Bitės“ atstovas.

Pasak jo, tai daroma automatiškai gana sofistikuotų algoritmų pagalba. Vieni jų veikia pagal tam tikras standartizuotas taisykles, kiti – dirbtinio intelekto pagalba. Abiem atvejais tai automatinis procesas, yra analizuojami paslaugų naudojimo srautai ir jų nuokrypiai, tačiau niekada nėra vertinami konkretūs paslaugų naudotojų numeriai.