Kuo pagrįstas dietologų patarimas vietoj baltų ryžių rinktis ruduosius?

Kuo pagrįstas dietologų patarimas vietoj baltų ryžių rinktis ruduosius?
Lietuva
Pexels.com nuotr.
Etaplius.lt Etaplius žurnalistas
Šaltinis:  Health.com

Rudieji ryžiai yra viso grūdo. Grūdas laikomas „visu“, jei jo trys pradinės dalys – sėlenos, gemalas ir endospermas – lieka nepažeistos.

Kadangi ruduosiuose ryžiuose yra paliekamos visos jo dalys, juose yra dvigubai daugiau skaidulų, palyginti su baltaisiais ryžiais. Baltieji ryžiai yra rafinuoti, o tai reiškia, kad sėlenos ir gemalai yra pašalinami, paliekant tik endospermą.

Išlieka daugiau maistinių savybių

Kadangi rudieji ryžiai nėra apdorojami kaip baltieji, juose daugiau ne tik skaidulų, bet ir maistinių medžiagų. Vienoje rudųjų ryžių porcijoje yra mangano, seleno, vario, fosforo ir B grupės vitaminų.

Padeda reguliuoti cukraus kiekį kraujye

Įrodyta, kad rudųjų ryžių vartojimas ypač naudingas diabetu sergantiems žmonėms, nes juose esančios skaidulos padeda išlaikyti stabilų cukraus kiekį kraujyje.

Geresnė svorio kontrolė

2019 metų Japonijos mokslininkų atliktas tyrimas parodė, kad tie, kurie valgė baltuosius ryžius, per metus vidutiniškai priaugo 6 kilogramus, o rudųjų ryžių valgytojai svorio išvis nepriaugo. Dėl didelio skaidulų kiekio rudieji ryžiai ilgiau išlaiko stabilų ne tik cukraus kiekį, bet ir alkį.