PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Verslas2022 m. Gruodžio 24 d. 11:12

Kuo išskirtinis yra mobilus SEO? Atsako SEO 365

Lietuva

Etaplius.LTŠaltinis: Etaplius.LT


254894

Ar žinojote, kad vartotojai, kurie prekių ir paslaugų ieško naudodamiesi mobiliaisiais įrenginiais, yra daug labiau linkę pirkti nei tie, kurie tai daro naudodamiesi stacionariuoju kompiuteriu? O ar girdėjote, kad 2021 m. beveik 55 % viso interneto srauto atkeliavo iš mobiliųjų įrenginių? Ir šis skaičius kasmet tik augs!

Tai rodo, kad mobilieji įrenginiai vaidina ypatingai svarbų vaidmenį šiuolaikinių vartotojų gyvenime, todėl nenuostabu, kad svetainių savininkams atėjo metas skirti ir labai didelį dėmesį savo svetainių pritaikomumui mobiliesiems įrenginiams. Jau ne pirmus metus „Google“ algoritmas yra pritaikytas ir vartotojams, kurie internetine paieška naudojasi mobiliuose įrenginiuose. Dėl šios priežasties mobilusis SEO tiesiog negali būti ignoruojamas, nes priešingu atveju galima netekti potencialių klientų, gerokai pabloginti pozicijas ir konversijų rodiklius. Taigi, kuo išskirtinis yra mobilus SEO? Atsako SEO 365 specialistai.

Svetainių indeksavimas ir reitingavimas pagal jų pritaikomumą mobiliesiems įrenginiams

Nuo 2019 m. liepos 1 d. „Google“ pradėjo taikyti svetainių indeksavimą ir reitingavimą pagal jų pritaikomumą mobiliesiems įrenginiams (angl. „Mobile-First Indexing“). Tai reiškia, kad dabar „Google“ pirmiausia indeksuoja ir reitinguoja jūsų svetainės turinio mobiliąją versiją. Dėl to reikšmingai pasikeitė visas svetainių optimizavimo procesas. Labiausiai nukentėjo tos svetainės, kurios yra mažiau pritaikytos mobiliesiems įrenginiams ir labiau orientuotos į stalinius kompiuterius.

„Mobile-First Indexing“ yra viena iš pagrindinių priežasčių, kodėl SEO kampanijos metu optimizavimas mobiliesiems įrenginiams turėtų būti kiekvienos svetainės savininkų prioritetas. Tinkamai pasirūpinus mobiliuoju SEO galima įgyti daug didesnį pranašumą ir padidinti organinį tikslinių lankytojų srautą, kuris pasižymi didesne konversija.

Vartotojo buvimo vieta

Vartotojai, kurie ieško vietinių rezultatų, paprastai naudojasi mobiliaisiais įrenginiais, ieškodami aplink juos esančių paslaugų ar vietų. Siekdama pateikti vartotojams kuo tikslingesnius rezultatus, „Google“ atsižvelgia ir į vartotojo paieškai naudojamą įrenginį bei jo buvimo vietą (kadangi dauguma mobiliųjų įrenginių naudoja GPS, „Google“ paieškos sistema lengvai nustato vartotojo buvimo vietą). Taigi, nuo mobilųjį įrenginį naudojančio vartotojo buvimo vietos priklauso ir jam pateikiami paieškos rezultatai.

Mobiliųjų įrenginių ekranų dydžiai

Kalbant apie mobilųjį SEO bei svetainių pozicijas mobiliojoje paieškoje, būtina paminėti ir mobiliųjų įrenginių ekranų dydžius. Tai reiškia, kad paieškoje pateikiamų rezultatų skaičius ne visuomet yra vienodas. Internetinės paieškos sistemos taiko skirtingus paieškos rezultatų išdėstymo variantus, todėl mobiliojo įrenginio ekrano dydis lemia ir vartotojui paieškoje rodomą vaizdą.

Mobiliosios paieškos pozicijų skirtumai

Jau minėtas „Mobile-First Indexing“ mobiliosios paieškos rezultatuose turi įtakos ir svetainių pozicijų skirtumams, lyginant su pozicijomis, kurias mato stalinius kompiuterius naudojantys vartotojai. Taigi, nors rezultatai gali būti panašūs, jie nebūtinai bus vienodi. Taip yra dėl to, kad „Google“ paieškos sistema vartotojams rezultatus pateikia atsižvelgiant į jų lūkesčius, kurie gali keistis priklausomai nuo naudojamo įrenginio.

Egzistuoja ne viena priežastis, kodėl mobiliuosiuose įrenginiuose rodomos svetainių pozicijos gali skirtis nuo rodomų staliniuose kompiuterių. Tarp tokių priežasčių yra svetainės sparta, mobiliojoje svetainės versijoje vartotojams suteikiama geresnė patirtis, mobiliosios svetainės paspaudimų skaičius (CTR) iš organinės paieškos rezultatų yra didesnis, mobiliuosiuose įrenginiuose patogiau skaityti ir bendra vartotojo patirtis apskritai yra daug geresnė.

Pabaigai

Nors staliniais kompiuteriais internetu vartotojai naudojasi ilgiausiai, negalima ignoruoti fakto, kad kiekvienais metais mobiliųjų įrenginių vartotojų daugėja ir šiandien didesnė dalis viso interneto srauto atkeliauja būtent iš mobiliųjų įrenginių. Todėl formuojant savo svetainės SEO strategiją, nereikėtų orientuotis tik į tuos vartotojus, kurie naudojasi staliniais kompiuteriais, pamirštant apie nuolat augantį mobiliųjų įrenginių vartotojų skaičių. Jeigu tinkamai pasirūpinsite mobiliuoju SEO ir pritaikysite savo svetainę bet kuriam įrenginiui, reikšmingai padidinsite tikimybę užimti aukštesnes pozicijas ir pritraukti daugiau tikslinių lankytojų.

Reklama