Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Konstitucinis Teismas / Dainiaus Labučio nuotr.
Gailė Jaruševičiūtė-MockuvienėŠaltinis: ELTA
„Konstitucinis Teismas nutarime pažymėjo, kad Politinių partijų įstatymo 21 straipsnio 6 dalyje, kurios nuostata buvo ginčijama, buvo nustatyti aiškūs ir objektyvūs kriterijai ir sąlygos, kuriuos turėjo atitikti po Seimo rinkimų registruota nauja politinė partija, kad gautų valstybės biudžeto asignavimus savo veiklai finansuoti, kiti esminiai valstybės biudžeto lėšų paskirstymo elementai: aiški valstybės biudžeto asignavimų tokios partijos veiklai finansuoti dydžio nustatymo tvarka, įtvirtintas terminas, iki kada buvo skiriami valstybės biudžeto asignavimai po Seimo rinkimų įregistruotai naujai politinei partijai, turinčiai frakciją Seime“, – informuoja KT.
„Vadinasi, įstatymų leidėjas Konstitucijos jam suteiktus įgaliojimus (...) įgyvendino nustatydamas, be kita ko, pareiškėjos ginčytą teisinį reguliavimą, t. y. įtvirtindamas terminą, iki kada nedalyvavusioms rinkimuose, o po Seimo rinkimų įregistruotoms naujoms politinėms partijoms, turinčioms frakciją Seime, valstybės biudžeto asignavimai galėjo būti skiriami“, – konstatuoja teismas.
KT nutarime pabrėžė, kad iš Konstitucijos įstatymų leidėjui nekyla pareiga įtvirtinti tokį teisinį reguliavimą, pagal kurį valstybės biudžeto lėšos būtų skiriamos politinėms partijoms, nedalyvavusioms rinkimuose.
Teismas konstatavo, kad, nustačius ginčijamą teisinį reguliavimą, nebuvo sudarytos prielaidos skirstant valstybės biudžeto asignavimus politinės partijos veiklai finansuoti pažeisti ir atsakingo valdymo principą.
Kaip anksčiau skelbė KT, ši byla išnagrinėta pagal individualų konstitucinį skundą, kurį pateikė Regionų partija. Pareiškėja prašė teismo įvertinti, ar įstatymo nuostatos, kuriomis numatyta, kad valstybės biudžeto asignavimai partijoms skiriami iki pirmųjų Seimo rinkimų po naujos politinės partijos įregistravimo, neprieštarauja Konstitucijai.
Kaip nurodo KT, pareiškėja savo konstitucinių teisių pažeidimą sieja su Vyriausiosios rinkimų komisijos (VRK) 2020 m. lapkričio 5 d. sprendimu, kuriuo pareiškėjai nebuvo paskirti valstybės biudžeto asignavimai partijos veikalai finansuoti, nusprendus, kad pareiškėja neatitinka įstatymo reikalavimų.
Pasak Regionų partijos, pagal nustatytą teisinį reguliavimą, ji neteko teisės valstybės biudžeto asignavimus politinės partijos veiklai finansuoti gauti už visus kalendorinius (biudžetinius) metus, kuriais baigiasi atitinkama Seimo kadencija. Pareiškėjos nuomone, nustatytu teisiniu reguliavimu buvo pažeistas finansavimo valstybės biudžeto lėšomis nepertraukiamumas, jos teisėtas lūkestis gauti asignavimus partijos veiklai finansuoti keturis pusmečius po naujos partijos įregistravimo.
2020 m. lapkritį VRK iš pradžių nusprendė skirti Lietuvos socialdemokratų darbo partijai (dabar Regionų partija – ELTA) 225,8 tūkst. eurų dotaciją, bet sprendimą pakeitė ir išbraukė partiją iš dotacijas gaunančiųjų sąrašo.
Tuomet VRK nariai atkreipė dėmesį, kad galimybė po rinkimų susikūrusiai parlamentinei partijai gauti dotaciją pagal frakcijos dydį numatyta tik iki artimiausių Seimo rinkimų, o tuo metu 2020 metų lapkritį nauji parlamento rinkimai buvo įvykę