Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Kruizas (asociatyvi nuotr.) / Unsplash
urimas Ragelis, Sniegė BalčiūnaitėŠaltinis: BNS
Anot Klaipėdos jūrų uosto vadovo Algio Latako, nepaisant dėl karo Ukrainoje iš Baltijos kruizų miestų išbraukto Rusijos Sankt Peterburgo, šios rūšies turizmas šalyje atsigauna, o Klaipėdos terminale nebetelpa laivai.
Klaipėdos turizmo ir kultūros informacijos centro direktorė Romena Savickienė BNS sako, kad į Klaipėdą atvyksta beveik visos Baltijos jūros kruizų linijos, be to, ilgėja jų sezonas.
Kruizinė laivyba Klaipėdoje atsigauna
A. Latako teigimu, kruizų turizmas atsigauna, tačiau yra problema – tampa sunku terminale sutalpinti visus laivus.
„Kruizų laivų daugėja nepaisant to, kad nebėra Baltijos regione Sankt Peterburgo, kas anksčiau turistams labai įdomu būdavo. Dabar šis miestas iškritęs iš kruizinės laivybos. Tie laivai, kurie atplaukia į Klaipėdą, į šį uostą nebeužsuka. Atsiranda Švedija, kitos vietas, kurios įdomios turistams“, – Seimo Ekonomikos komitete kalbėjo uosto vadovas.
Jo teigimu, kruiziniais laivais atvykstančių turistų daugėja ir dėl to, kad jiems pasiūlomos įdomios kelionės krante.
„Taip pat įdirbis tiek mūsų, tiek turizmo agentūrų pritaikyti individualų turizmą. Turistai vežami į bičių ūkius, rodoma, kaip išgaunamas medus“, – teigė jis.
Pasak A. Latako, Klaipėda jau susiduria su problema – dalis laivų negali įplaukti į uostą dėl netinkamos infrastruktūros: „Nebėra vietos, kad tuo pačiu metu galėtų prisišvartuoti dideli laivai.“
„Tokiais atvejais laivą tenka švartuoti krovos kompanijoje, kur vyksta krovinių krova ir turistai lieka nepatenkinti ir tai atmuša jų interesą. Mums reikia naujos infrastruktūros, ką ir ruošiamės daryti“, – komitete sakė uosto vadovas.
Pasak jo, dviejų naujų krantinių, skirtų specialiai kruiziniams laivams, projektas jau pradėtas, o pasibaigus teismams jį planuojama užbaigti 2026-ųjų pabaigoje arba 2027 metų pradžioje.
„Jis jau statybos stadijoje, turime rangovą, jis vėl apskųstas. Apskųstas todėl, kad jo maža kaina. Antroje vietoje likę konkurso dalyviai teigia, kad pirma vieta (pirmoje vietoje esantis dalyvis – BNS) pasiūlė per mažą kainą. Tikimės teismą laimėti. Neužilgo turėtume turėti rezultatą“, – parlamentarams aiškino A. Latakas.
Klaipėdoje, šalia žiemos uosto krantinių planuojamam statyti naujam kruizinių laivų terminalui spalio pabaigoje gautas statybos leidimas.
Uostamiestį aplanko dauguma kruizų keleivių
Klaipėdos turizmo ir kultūros informacijos centro direktorė R. Savickienė BNS sako, jog į Klaipėdą atvyksta beveik visos Baltijos jūros kruizų linijos, ilgėja jų sezonas.
„Pastarieji metai parodo, kad kruizinis sezonas nebėra tik vasaros sezonas (...). Tai rodo, kad ir kruizinė laivyba gali būti tas rodiklis, kuris mažina (turizmo – BNS) sezoniškumą Lietuvoje“, – BNS sakė R. Savickienė.
Šiais metais kruizų sezonas Klaipėdoje prasidėjo balandžio 23 dieną, o paskutinis laivas atvyko gruodžio 8 dieną, Kitų metų sezoną planuojama pradėti jau vasario 20 dieną.
R. Savickienės teigimu, Klaipėdoje išlipa dauguma turistų – jie važiuoja į ekskursijas arba keliauja savarankiškai.
„Kai kurios kruizinės linijos į savo kainą įskaičiuoja po vieną ekskursiją kiekviename uoste. Tai reiškia, kad visi laivu plaukiantys keleiviai gauna ekskursiją ir beveik visi į jas išvyksta“, – BNS sakė R. Savickienė.
Anot jos, iš laivo su maždaug 3 tūkst. keleivių išlipa apie 80 proc. o su iki 1 tūkst. keleivių – apie 98 proc. Tam įtakos turi tai, kad Klaipėdos centras yra arti terminalo.
„Žmonės, kurių laivas stovi aštuonias valandas, turi galimybę išeiti iš laivo, per 7-10 minučių nueiti į miesto centrą ir jei jie neranda ką čia veikti, jie lygiai taip pat per 10 minučių sugrįžta į laivą (...). Tie, kurie neišvažiuoja į ekskursijas, migruoja mieste, į jį sugrįžta po tris kartus“, – BNS kalbėjo centro vadovė.
Didėjant laivams, anot R. Savickienės, kruizinės kelionės šiek tiek pinga, o šį kelionių būdą dažiau renkasi ne tik vyresni žmonės, bet ir šeimos su vaikais.
„Jeigu prieš dešimtmetį galėjome sakyti, kad tai yra vyresnio amžiaus žmonių keliavimo būdas, tai ši situacija irgi keičiasi. Dabar, ypač dideliais laivais, keliauja daug šeimų su vaikais, atsiranda papildomos paslaugos ir vaikų priežiūrai“, – sakė ji.
R. Savickienė pastebėjo, kad šiuo metu turistai gali jaustis saugesni, nes visi laivai pasirengę galimoms epidemijoms, yra įvairios uždaros zonos.
Klaipėdos jūrų uosto direkcijos duomenims, šiemet į Klaipėdos uostą 53 kruiziniais laivais atplaukė 63 tūkst. keleivių (pernai – atitinkamai 41 ir 42 tūkst.), o 2025 metais tikimasi sulaukti 65 laivų ir 75 tūkst. keleivių.