PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2023 m. Vasario 22 d. 13:49

Kritikos sulaukęs M. Skuodis atsistatydinti neketina: baltarusiškų trąšų per Lietuvą gabenimo atvejis nėra „kažkas išskirtinio“

Lietuva

BNS/Fotobankas nuotr.

Rugilė AugustaitytėŠaltinis: Etaplius.LT


259837

Kritikos dėl į Lietuvą keliauti nesustojusių baltarusiškų trąšų sulaukęs ministras Marius Skuodis sako nematąs būtinybės atsistatydinti.

„Ne, tokio svarstymo (atsistatydinti – ELTA) neturiu“, – trečiadienį žurnalistams sakė ministras, kartu pridurdamas, kad baltarusiškų trąšų per Lietuvą gabenimo atvejis nėra „kažkas išskirtinio“.

Žurnalistikos centras „Siena“ pirmadienį paskelbė tyrimą apie baltarusiškų trąšų gabenimą per Lietuvą. Teigiama, kad karbamidas, kurio vienintelė gamintoja Baltarusijoje – Gardino „Grodno Azot“, geležinkelio sąstatais toliau rieda iki Klaipėdos Birių krovinių terminalo (BKT), kurio dalį akcijų valdo Baltarusijos valstybinė kompanija „Belaruskalij“. Jai, kaip ir „Grodno Azot“, taikomos ES sankcijos.

Paklaustas, kodėl ministras apie šią informaciją sužinojo iš žiniasklaidos, o ne iš atsakingų institucijų, M. Skuodis pabrėžė – tai nebuvo išskirtinis atvejis, apie kurį jis turėjo būti informuotas.

„Ministro kiekvienu atveju neinformuoja. Ir ką noriu pasakyti, kalbant apie visas schemas, čia nėra vienetinis atvejis apie tai, ką mes šnekame. Schemų yra begalė“, – nurodė M. Skuodis.

„Ir schemos, kaip ir minėjau, užkardomos kiekvieną dieną. Čia nėra kažkas išskirtinio“, – pridūrė jis.

Ministras taip pat pažymėjo turintis informacijos ir apie kitas schemas, kurios yra užkardomos. Todėl, paragino jis, institucijos turėtų kalbėti ir apie tai, kas padaryta dėl užkardymo, o ne tik apie „vieną kitą“ iškylantį atvejį.

„Patikėkite, aš turiu daug informacijos apie kitas schemas, kurios tikrai yra užkardomos, sustabdomos, yra apgręžiami traukiniai. Tiesiog, manau, kur yra klaida ir kas būtų pataisyta, kad patys geležinkeliai, muitinės, kitos institucijos daugiau kalbėtų ir apie tai, kas yra sustabdyta, apgręžta atgal ir sulaikyta, nes to yra gerokai daugiau negu vienas ar kitas atvejis, kuris iškyla“, – kalbėjo M. Skuodis.

ELTA primena, kad žurnalistikos centras „Siena“ pirmadienį paskelbė tyrimą apie baltarusiškų trąšų gabenimą per Lietuvą. „Siena“ su partneriais išaiškino mechanizmus, kurie panaudoti galimam sankcijų apėjimui.

Teigiama, kad karbamidas, kurio vienintelė gamintoja Baltarusijoje – Gardino „Grodno Azot“ – geležinkelio sąstatais toliau rieda iki Klaipėdos Birių krovinių terminalo (BKT), kurio dalį akcijų valdo Baltarusijos valstybinė kompanija „Belaruskalij“. Jai, kaip ir „Grodno Azot“, taikomos ES sankcijos.

Teigiama, kad sankcijos yra taikomos būtent įmonėms, o ne jų produktams, o mechanizmas, leidžiantis į Lietuvą įvežti karbamidą, yra nesankcionuotos įmonės, formaliai veikiančios kaip trąšų gamintojos, nors „Grodno Azot“ įvardijamas kaip vienintelis karbamido gamintojas Baltarusijoje.

Siekiant ištirti BKT teritorijoje užfiksuoto karbamido kilmę, praėjusią savaitę į prokuratūrą kreipėsi tiek „Lietuvos geležinkeliai“, tiek Susisiekimo ministerija.