Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
BNS/Fotobankas nuotr.
Giedrius GaidamavičiusŠaltinis: BNS
„Intensyviai dirbama taip parengti gabenimo grafiką, kad būtų eliminuota Aleksandrija (Skuodo rajone, čia buvo numatyta poilsio aikštelė, tačiau krovinys joje nebestos – BNS) ir naktį iš antradienio į trečiadienį krovinys atvažiuotų tiesiai į Židikus (Mažeikių rajone – BNS), toliau būtų laikomasi to paties grafiko“, – BNS pirmadienį sakė K. Gendvilė.
„Projekto komanda sako, kad jie šį vakarą turėtų pajudėti tuo maršrutu, kuriuo turėjo judėti vakar (sekmadienį – BNS)“, – teigė „Orlen Lietuvos“ atstovė.
Jos teigimu, krovinys su 1,5 tūkst. tonos sveriančiu reaktoriumi sekmadienio vakarą įstrigo žvyrkelyje, už kelių šimtų metrų nuo Erlėnų kaime esančios poilsio aikštelės. Pasak K. Gendvilės, Erlėnų slėnis dėl aukštos įkalnės bei buvusio durpyno vietoje esančio kelio laikytas sudėtingiausia maršruto atkarpa.
Jos teigimu, už krovinio gabenimą atsakinga komanda įvykio vietoje dirbo iki 2 val. nakties, kelio kraštuose buvo pakloti iš jūrų krovinių kompanijos „Bega“ atgabenti specialūs metaliniai lakštai.
„Reaktorius tomis metalinėmis plokštėmis pajudėjo iš tos vietos (kur buvo įklimpęs – BNS) ir dabar jis stovi ant metalinių plokščių maždaug 350 metrų ruože iki asfalto“, – teigė „Orlen Lietuvos“ atstovė.
„Tokia rizika, kad taip gali nutikti, buvo įvertinta. (...) Todėl buvo ir planas B, kad jeigu kartais krovinys kažkur klimptų, tuomet atkeliauja iš „Begos“ terminalo plokštės, paruošti krautuvai ir tvirtinamas kelias metalo plokštėmis“ – pridūrė K. Gendvilė.
Jos teigimu, pirmadienio naktį reaktoriaus nuspręsta toliau negabenti dėl rūko ir sudėtingų eismo sąlygų.
Iki sekmadienio reaktoriaus gabenimas vyko sklandžiai, visi ruožai buvo įveikti greičiau nei planuota, o gyvenvietėse krovinio gausiai susirenka pažiūrėti žmonės, sakė „Orlen Lietuvos“ atstovė.
Milžiniškas reaktorius 145 kilometrų ilgio maršrutu pradėtas gabenti naktį iš rugpjūčio 5 į 6 dieną. 100 metrų ilgio, 6,5 metro pločio ir 10 metrų aukščio Italijoje pagamintas reaktorius, kuris bus montuojamas „Orlen Lietuva“ gamyklos giluminio naftos perdirbimo įrenginyje, Mažeikius turėtų pasiekti rugpjūčio 18 dieną po vidurdienio.
Krovinio pervežimą Lietuvoje organizuoja bendrovė „Mammoet Baltic“, jis daugiausia gabenamas naktį, ankstyvą rytą bei vėlyvą vakarą.
Krovinys vežamas iš anksto suplanuotu maršrutu per Klaipėdos, Kretingos, Skuodo ir Mažeikių rajonus vidutiniu 3 kilometrų per valandą greičiu ir stoja specialiai įrengtose poilsio aikštelėse. Ruožuose, kuriuose gabenamas reaktorius, numatomi eismo ribojimai.
Ruošiantis iš Klaipėdos uosto į Mažeikius pervežti reaktorių buvo platinamos kai kurios sankryžos, nuovažos ir keliai, sustiprinta jų važiuojamoji dalis, sutvirtintos sankasos, rekonstruoti tiltai. Jeigu keliai bus apgadinti, nuostolius yra įsipareigoję padengti maršruto organizatoriai.
300 mln. eurų – iki 970 mln. eurų pabrangęs gamyklos modernizavimas yra didžiausias investicijų projektas Lietuvoje per „Orlen“ veiklos istoriją nuo 2006 metų, jį numatoma baigti iki 2024 metų pabaigos.