Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Freepik.com nuotr.
Reporteris SkaistėŠaltinis: Etaplius.lt
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) teigia, kad vis dar gauna daug vartotojų kreipimųsi dėl per koronaviruso pandemiją atšauktų kelionių.
„Vartotojų kreipimųsi yra mažiau, palyginti su kovo–gegužės mėnesiais, bet vis tiek jų yra daug, palyginti su praėjusių metų analogišku laikotarpiu. Karantino metu buvo 10 kartų padidėję skaičiai, palyginti su praėjusiais metais. Dabar jų šiek tiek mažiau“, – Eltai sakė VVTAT atstovė Dalia Malinauskienė.
Jos teigimu, daugiausia vartotojai teiraujasi dėl pinigų už atšauktas keliones atgavimo.
„Pagal dabar galiojančius teisės aktus, pinigai už atšauktas keliones grąžinami per 90 dienų nuo apribojimo panaikinimų. Kyla klausimų, kada apribojimai panaikinami, nuo kada tas 90 dienų terminas pradedamas skaičiuoti. Informuojame, kad apribojimai panaikinami tada, kai kelionių agentūra gali vykdyti kelionę į tam tikrą šalį. Jei negali vykdyti dėl apribojimų, 90 dienų terminas nepradedamas skaičiuoti“, – sakė VVTAT atstovė.
Šiuo metu pinigai už neįvykusias keliones turistams turi būti grąžinti ne vėliau kaip per 90 dienų nuo nurodytų apribojimų pabaigos, jeigu turistas ir kelionių organizatorius nesusitaria dėl kitokių kompensavimo galimybių.
Tačiau Vyriausybė trečiadienį pritarė Ekonomikos ir inovacijų ministerijos siūlymui atsisakyti nuostatos, suteikiančios galimybę kelionių organizatoriams su klientais už per koronaviruso pandemiją neįvykusias keliones leisti atsiskaityti per 90 dienų. Europos Komisijai (EK) informavus Lietuvą apie pradedamą pažeidimo procedūrą dėl šios nuostatos, ministerija nurodė, kad vietoje pailginimo reikėtų numatyti, jog pinigai turistui už neįvykusią kelionę turėtų būti grąžinti per 14 dienų. Šiam pakeitimui dar turės pritarti Seimas.
ELTA