PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2024 m. Lapkričio 16 d. 18:55

Korepetitoriai: pagalba mokiniui ar tinginystės pateisinimas?

Lietuva

Vi­sai ne re­ti at­ve­jai, kad ko­re­pe­ti­to­riaus ieš­ko­ma net pra­di­nu­kui, ne­ge­ban­čiam at­lik­ti na­mų dar­bų už­duo­čių. (freepik.com nuotr.)

Asta ŠukienėŠaltinis: Etaplius.LT


328786

Visuomenėje netylant diskusijoms apie problemas švietimo sistemoje, korepetitorių paslaugų verslas auga „kaip ant mielių“. Mokytojai korepetitorių paslaugoms pritarti nelinkę, net įvardija, kad jos skatina vaikų tinginystę pamokose. Kiek tėvams atsieina korepetitorių paslaugos ir ar tikrai nebeįmanoma mokiniams be jų apsieiti?

Nuo pandemijos „prigijo“ nuotoliniai korepetitoriai

Visada buvo ir yra mokinių, norinčių mokytis papildomai. Tam dažniausiai pasitelkiami dirbantys mokytojai ar kiti, pažįstamų rekomenduoti, asmenys. Vienos pamokos kaina svyruoja nuo 5 iki 25 Eur, dirbant individualiai. Ne paslaptis, kad mokinių tėvai, siekdami geresnių vaiko pažymių, patys suranda korepetitorius, skiria tam pinigų. Visai ne reti atvejai, kad korepetitoriaus ieškoma net pradinukui, negebančiam atlikti namų darbų užduočių.

Pandemijos laikais atsiradusios nuotolinių korepetitorių platformos gyvuoja ir šiandien, aktyviai ieškodamos tiek mokinių, tiek pačių korepetitorių. Darbo paieškos portaluose dažniausiai ieškoma matematikos, chemijos ar fizikos korepetitorių, siūlant 9–18 Eur už valandą. Kitur kalbama apie darbo sutarties pasirašymą su 1600–2000 Eur atlyginimu prieš mokesčius. Čia nuotolinių pamokų kainos kinta priklausomai nuo klasės.

1–8 klasių mokiniams viena pamoka per savaitę kainuoja 28 Eur už 60 min. užsiėmimą, 9–10 klasių – 30 Eur, 11–12 klasių – 32 Eur. Jei užsisakoma daugiau pamokų per savaitę arba mokama iš karto už kelis mėnesius, taikomos nuolaidos. Įmonių, įmonėlių ar individualių mokytojų pasiūla tikrai didžiulė.

Matematikos korepetitorius Donatas – nuo 11-os klasės

Šiaulietis Donatas Šemiotas pirmą kartą pabandė korepetitoriaus „duonos“ 11-oje klasėje, daugiau nei prieš 20 metų, kai pamokyti matematikos jam buvo smagu, o ir gaudavo už tai pinigų. Po kelių metų, studijų laikais, šį darbą „dirbo rimčiau“, tačiau 2008 m. prasidėjusi krizė gerokai sumažino mokinių skaičių.

Donatas tik pandemijos metu įsitikino, kad nuotolinis mokymas atveria naujas galimybes. Matematikos korepetitorius atvirai pasakoja apie pamokų kainas: „Mokykloje už valandą gaudavau 6 litus. Studijų metais už 90 min. pamoką kaina išaugo nuo 15 Lt iki 35 Lt. Kai sugrįžau mokyti pandemijos metu, kaina už 45 min. pamoką buvo 12 Eur, už 60 min. – 15 Eur, o už 90 min. – 20 Eur“.

Šiuo metu Donato individualių pamokų kaina prasideda nuo 35 Eur ir toliau auga, atsižvelgiant į paslaugų kokybės gerėjimą. Mokytojas sugalvojo ir naują formą – įdomiąsias grupines pamokas, kurios sulaukė dėmesio, jų kainos svyruoja nuo 4,99 iki 12,99 Eur už pamoką. Šį projektą Donatas labai kruopščiai vysto ir mato čia didžiulę perspektyvą.

Pasak korepetitoriaus, kartais atsitinka, kad buvęs mokinys, baigęs mokyklą, vėl kreipiasi pagalbos dėl aukštosios matematikos. Mokytojas pastebi, kad jo tvarkaraštyje nebelieka „patogių vietų“, nes kiekvienais metais atsiranda naujų mokinių, o ir senieji kartais sugrįžta.

Donatas pasakoja, kad dažniausiai pagalbos kreipiasi mokinių tėvai, kai mato, kad jų vaikams kyla sunkumų, sprendžiant užduotis, ir jie ilgą laiką gauna tik neigiamus pažymius: „Nors kartais gali pasirodyti, kad kai kurie mokiniai yra tiesiog tingūs, mano nuomone, matematiką suprasti gali kiekvienas, tik vieniems reikia daugiau pastangų, kitiems – mažiau“. Labiausiai mokytojas džiaugiasi, dirbdamas su motyvuotais mokiniais, kurie tikrai stengiasi ir siekia aukštesnių rezultatų.

Tokie mokiniai visada įkvepia ir tikrai tampa korepetitoriaus „dovana“. „Kai pasiekimai pradeda gerėti ir motyvacija auga, mokiniai dažnai pereina į aukštesnį lygį, o tai ne tik palengvina jų mokymąsi, bet ir padeda man pačiam kaip mokytojui“, – sako jis.

Buvusi abiturientė džiaugiasi, kad mokėsi papildomai

Gintautė Šiurkutė, pirmo kurso Vilniaus universiteto studentė, džiaugiasi savo sprendimu mokytis papildomai pas korepetitorius. 3–4 gimnazijos klasėse, pajutusi, kad yra žinių spragų, ji papildomai mokėsi anglų kalbos, chemijos ir matematikos. Gintautei pavyko gerai pasiruošti baigiamiesiems egzaminams, juos išlaikyti puikiais įvertinimais ir įstoti į norimą odontologijos studijų programą.

Gintautė prisimena, kad nemažai klasiokų mokėsi papildomai matematikos, nes programa labai plati, mokytojai nespėja išaiškinti sunkių temų suprantamai pamokose ar konsultacijose. Nuotolinėmis korepetitorių platformomis mergina nesinaudojo, nes suabejojo jų siūlomų pamokų kokybe. „Tiesiog nesinorėjo gaišti laiko ir galbūt veltui išleisti pinigų“, – užtikrino ji. Korepetitorių Gintautė neieškojo pagal skelbimus, o pasikliovė pažįstamų žmonių rekomendacijomis.

Mokytojai nemato korepetitorių būtinybės

Aušra Višniauskienė, Šiaulių r. Ginkūnų Sofijos ir Vladimiro Zubovų progimnazijos lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja metodininkė, visiškai nepritaria korepetitorių paslaugoms ir pati „tuo verslu“ neužsiima. „Mano nuomone, – tai tėvelių pinigų leidimas veltui, gal ir mados reikalas“, –sako ji, patikslindama, kad nežino, kiek „ši mada“ paplitusi progimnazijoje, kurioje dirba, gal vienas kitas mokinys ir mokosi papildomai.

Aidos Leščinskės, Pasvalio Lėvens pagrindinės mokyklos direktoriaus pavaduotojos ugdymui, žiniomis, daug mokinių eina papildomai mokytis matematikos ir už pamoką moka apie 13 Eur.

„Yra vaikų, kurie pamokoje nesistengia, o kai mokytoja pasako kokią pastabą, atkerta, kad jam viską paaiškins korepetitorė“, – stebisi mokytoja. Vadinasi, anot Aidos, prasideda dar didesnis mokinio tingėjimas ir trukdymas mokytis kitiems. Pavaduotojos teigimu, yra tokių mokinių, kuriems reikia papildomai mokytis, kad turėtų 9 ar 10 balų įvertinimą, o kitiems užtenka ir 5, 6 balų.

Birutė Šufinskienė, Šiaulių r. Kuršėnų Stasio Anglickio progimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui, korepetitorių paslaugas vertina dviprasmiškai. Anot jos, tai gal ir neblogas būdas prie pensijos prisidurti buvusioms mokytojoms: „Jei mokinys motyvuotas mokytis, tai mokosi pats, lanko papildomas konsultacijas mokykloje ir išmoksta. Kai geresnių vaiko mokymosi rezultatų nori tėvai, ieškoma korepetitorių, tačiau tuomet mokinys nebesistengia mokytis klasėje per pamokas, nes koncentruoja dėmesį į popamokinę, tėvelių apmokamą veiklą.“