Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Balionas Vilniaus centre / Ekrano nuotr.
AlfaŠaltinis: ALFA.LT
Kaip praneša 15min.lt, vėlų trečiadienio vakarą, apie 22 val. 50 min., meteorologinį balioną vėjas atnešė prie pat prekybos centro „CUP“, tarp sostinės senamiesčio ir Šnipiškių mikrorajono. Nors metas buvo gan vėlyvas, prie baliono susirinko būrys smalsuolių.
Neužilgo prisistatė ir policijos pareigūnai, perėmę balioną su, greičiausiai, kontrabandinėmis cigaretėmis.
Tokie meteorologiniai balionai, kuriuos internetinėse Kinijos parduotuvėse galima įsigyti kartais net mažiau nei už 10 eurų, Lietuvą užplūdo šiais metais – 2023-aisiais jų mūsų šalyje fiksuota vos trys, šiais metais – apie 600.
Apgalvotas būdas
Kaip anksčiau Alfa.lt pasakojo Valstybės sienos apsaugos tarnybos (VSAT) patarėjas Giedrius Mišutis, meteorologiniai balionai, kuriuos kontrabandininkai greičiausiai siunčiasi iš Kinijos parduotuvių, Baltarusijos pusėje būna pripildomi helio dujomis ir staigiai šauna į viršų, kol pasiekia dviejų ar trijų kilometrų aukštį. Tokiame aukštyje balionai, nors ir nemaži, būna sunkiai įžiūrimi bei pradeda judėti ne aukštyn, o Lietuvos pusėn.
Kaip pastebi G. Mišutis, kontrabandininkams reikia ir šiokių tokių meteorologinių žinių – kadangi toks balionas dažnai skrieja nevaldomai, reikia iš anksto žinoti, ar oro srovės jį neš Lietuvos pusėn.
Skrisdamas balionas pamažu leidžia iš savęs helį ir leidžiasi žemyn. Taip balionas su kroviniu gali nukeliauti 10–15 kilometrų, kol palaipsniui tampa matomas nuo žemės, o galiausiai ir nusileidžia.
Kaina už pasienio barjerą
Seimo narys, Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto pirmininkas Arvydas Pocius sako, kad į Lietuvą pastaruoju metu masiškai skrendantys balionai su kontrabanda – „kaina“, kurią Lietuva moka už įrengtą fizinį barjerą.
„Tai tikrai nėra naujas dalykas, čia yra pasekmė tiesiog to, kad buvo pastatytas fizinis barjeras. Kaip žinome, anksčiau kontrabanda ėjo sausumos keliu, miškais ir keliais, upeliais. Užkardant nelegalios migracijos klausimą taip pat užsidarė keliai ir sausumos, būtent kontrabandininkams“, – sako A. Pocius.