PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Jaunimas2023 m. Lapkričio 29 d. 17:31

Komandiniam matematikos konkursui – tarptautiniai iššūkiai

Šiauliai

Gimnazijos archyvo nuotr.

Aušra LakačauskienėŠaltinis: Šiaulių Stasio Šalkauskio gimnazijos inf.


284924

Šiuolaikinės geros mokyklos koncepcijoje nurodoma, kad dalyvavimas mokyklos gyvenime yra toks pat svarbus asmenybės augimui, kaip ir formalus ugdymas. Svarbu, kai gyvenimas ir mokymasis susilieja persipinant veikloms, joms skirtoms erdvėms, laiko organizavimui ir patirtims. (Geros mokyklos koncepcija, 2015). Siekiant įgyvendinti šią viziją būtinas mokyklų bendradarbiavimas, bendrų iššūkių kėlimas, dalijimasis patirtimi.

Šiaulių Stasio Šalkauskio gimnazija pakvietė mokyklų komandas sudalyvauti bendrame iššūkyje – jau tradicija tapusiame 17 – ame matematikos konkurse Stasio Šalkauskio gimnazijos įsteigtam prizui laimėti. Konkursui atidžiai renkamos užduotys, kasmet išskirtinės ir unikalios. Šiemet dalyvavo 23 komandos iš Lietuvos mokyklų ir 5 komandos iš užsienio valstybių, tai dalyvius skatino dar labiau susitelkti. Tuos pačius matematinius uždavinius sprendė mokinių komandos iš Šiaulių miesto, Joniškio, Kuršėnų, Ginkūnų ir net Kėdainių mokyklų bei iš dviejų Ispanijos (IES ATAULFO ARGENTA, Castro Urdiales; Santa María de la Capilla HH Maristas, Jaen) Turkijos (Süleyman Demirel Fen Lisesi ir Kamil Miras Anadolu Lisesi) ir Rumunijos (LICEUL „VOLTAIRE“) mokyklų.

Konkurso idėja atitinka laikmečio keliamus iššūkius, nes tai komandinė veikla orientuota į svarbiausius ateities įgūdžius, kur įvairaus amžiaus mokiniai skatinami bendradarbiauti, dalintis žiniomis siekiant išspręsti kuo daugiau užduočių. Kiekvieną komandą sudaro penki, skirtingų klasių mokiniai (skiriamos dvi amžiaus grupės: 5-8 klasių ir 9-12 klasių), turintys skirtingas gyvenimiškas, mokymosi patirtis. Taip sudaroma situacija, kai dalyviai turi savarankiškai pasiskirstyti vaidmenimis, pasidalinti užduotis, išsakyti ir motyvuoti savo nuomonę siekiant bendro tikslo – įveikti kuo daugiau užduočių. Svarbiausia – visa tai atlikti be suaugusiojo, mokytojo, pagalbos. Mokinių nuomone, akivaizdu, kad konkursas atitinka šiuolaikinio ugdymo reikalavimus. Mokiniai teigia laukiantys šio renginio, kai kurie dalyvauja jau ne pirmą kartą. Keli kalbinti abiturientai teigė dalyvaujantys jau nuo penktos klasės. Mokiniams priimtina dirbti komandoje, bendradarbiauti, dalytis atsakomybe ir drauge švęsti, įveikus užduotis.

Gimnazijos archyvo nuotr.

Įprasta, kad mokytojai dalydamiesi patirtimi vieni kitiems rodo naudojamus mokymo metodus, diskutuoja jų pritaikymo galimybes. Konkurso metu didžiausias dėmesys skiriamas požiūrio į mokinių galimybes suvienodinimas, sutarimas dėl užduočių vertinimo kriterijų. Tad atskirai nuo mokinių, mokytojai taip pat sprendžia tuos pačius uždavinius, tarpusavyje dalijasi patirtimi, kas mokiniams galėtų tapti didžiausiu iššūkiu, kaip teisingiausiai būtų galima įvertinti pateiktus sprendimus ir įvertinimus.

Nepamirštamas ir dalijimasis taikomais mokymo metodais. Šį kartą didžiausias dėmesys buvo skiriamas ateities įgūdžių, kompetencijų ugdymui, pasitelkiant mokymosi bendradarbiaujant elementus. Būtent šios mokymo strategijos taikymas matematikoje kelia nemenkus iššūkius. Tad mokytojams buvo pasiūlytos kelios idėjos, tokios kaip uždavinių sprendimas pasitelkiant korteles ar jas pateikiant kaip dėlionę. Diskutuota kokių įgūdžių reikia mokiniams ir mokytojams norint jas sėkmingai taikyti pamokoje.

Klausantis į konkursą ateinančių dalyvių akivaizdu, kad konkursas tapo tradicine matematikos švente įtraukiančia tiek atvykstančius mokinius ir mokytojus, tiek visą Stasio Šalkauskio gimnazijos bendruomenę, kur kiekvienas dalyvis išsineša naują patirtį ir idėją ateities veikloms.

Šių metų tarptautiniame komandiniame matematikos konkurse 5-8 klasių tarpe I vietą laimėjo Šiaulių r. Kuršėnų Stasio Anglickio progimnazijos komanda; iš užsieniečių šioje grupėje nugalėtojais tapo SULEYMAN DEMIREL FEN LISESI/ KAMIL MIRAS ANADOLU LISESI, Turkijos komanda. 9-12 klasių grupės laimėtojai - viena iš dviejų Šiaulių Juliaus Janonio gimnazijos komandų, o užsieniečių grupėje geriausiai sekėsi tos pačios Turkijos mokyklos komandai, kuri laimėjo ir 5-8 klasių tarpe.