PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Verslas2017 m. Lapkričio 14 d. 13:26

Kolegė padrąsino pradėti savo verslą

Šiauliai

Asmeninio albumo nuotr.: „Chameleono“ atidarymo akimirkos – Ingai ir Deividui tąkart artimieji įteikė ne tik glėbį gėlių, bet ir simbolinį verslo pradžios raktą

Simona LipskytėŠaltinis: Etaplius.lt


20028

Linkuvietė (Pakruojo raj.) Inga Petrauskaitė sako vis dar negalinti atsidžiaugti įgyvendinta svajone – susikurti darbo vietą sau. Tam reikėjo ir drąsos, ir palaikymo.

Sėkmingai įkurtas merginos verslas šiauliečių reklamos užsakymus priiminėja jau beveik pusmetį.​

Baigusi dizaino studijas jauna specialistė bandė įsitvirtinti darbo rinkoje – nors keliose darbovietėse teko dirbti pagal specialybę, vis kirbėjo mintis pradėti kažką savo. Kartą kolegė Ingai nepagailėjo gražių žodžių – turinti daug idėjų, veikli, mėgstanti bendrauti. Tai ko nepabandyti nerti į savo verslą? „Tada tokio išsakyto pagyrimo ilgai nepamiršau, žodžiai tapo savotišku pastūmėjimu“, – sako Inga, pradedanti pasakojimą apie jau beveik pusmetį Šiauliuose veikiančią reklamos firmą „Chameleonas“, kurią įkūrė savo jėgomis.

Ingos nuomone dauguma jaunų žmonių nori susikurti darbo vietą sau, tačiau, pirmiausia, susiduria su patirties trūkumu. „Kad ir kokias studijas baigtum, turi teorinių žinių, šiek tiek praktikos, tačiau reikia pamatyti kaip iš tikrųjų veikia darbo rinka, ko reikalaujama iš darbuotojo, kokios tendencijos vyrauja tavo srityje“, – vardija mergina. Jai, nors ir dėl įvairių priežasčių teko pakeisti ne vieną darbovietę, pasisekė dėl jų įvairovės – darbas nestandartinių baldų projektavime, dizainere užuolaidų salone, vėliau grafikos specialiste dvejose reklamos įmonėse padėjo per trumpą laiką sukaupti vertingą patirtį, kuri itin praverčia savame versle. „Reklamos sritis traukė nuo pat pradžių.

Čia kasdien laukia iššūkiai, kažkas naujo – ir idėjos, ir klientai. Smagu, kai galima išklausyti ateinančio idėją, pritaikyti kažką savo ir gauti išskirtinį rezultatą“, – apie dinamišką sritį pasakoja Inga. Paskutinėje darbovietėje reikalai klostėsi ne palankiausiai ir jos savininkui nusprendus verslą likviduoti – merginai buvo pasiūlyta perimti strategiškai patogioje Šiaulių vietoje įsikūrusių patalpų nuomą ir reklamai reikalingą įrangą. „Ilgai galvoti nebuvo kada, pigios patalpos ilgai laisvos nebūna... Gavusi padrąsinimą ir visą pagalbą iš širdies draugo Deivido iškart ėmiausi dėliotis verslo planą“,- jaunoji verslininkė labai dėkinga draugui, kuris nors ir turi savo darbą ir padeda tėčiui ūkininkauti, padeda jai su didesniais reklamos projektais – kai reikia reklamine plėvele apklijuoti didesnius plotus, kažką pargabenti ar net padrąstinti, kai atrodo, kad nuo darbų gausos nusvyra rankos. Deividas Sabas mokytojauja Žeimelio žemės ūkio mokykloje, o ištaikytą laisvą minutę grįžta į gimtuosius Rimkūnus, kur tėvai ūkininkauja, turi savo parduotuvę. Ingos nuomone, „Chameleonas“ yra jų abiejų, nes vienai atlaikyti visą krūvį būtų be galo sunku...

„Kasdien atėjusi į savo antruosius namus, kaip vadinu mūsų įkurtą versliuką, priimu užsakymus – su klientais bendraujame ir paštu, ir gyvai. Pati užsiimu ir visa reklamos gamyba – maketuoju, spausdinu, pjaustau, klijuoju“,- sako mergina, pripažįstanti, kad nesitikėjusi tiek klinetų, kiek jų sulaukė pr pirmąjį pusmetį. „Bet visada jų norisi daugiau“,- priduria su šypsena. „Chameleonas“ iš kitų mieste veikiančių reklamos firmų išskiriamas savo darbų spartumu ir, kiek įmanoma, konkurencingomis kainomis. Kol kas Ingai darbus aprėpti pavyksta pačiai, tačiau ateities planuose – darbo vietų sūkurimas ir galingesnės, daugiau galimybių reklamoje suteikiančios aparatūros įsigijimas.

„Klientai daugiausia kreipiasi dėl vizitinių kortelių. Reklamos sritis tuo yra pastovi – yra atributai, kurie reikalingi visuomet. Skrajutės, lankstinukai, lipni reklamos plėvelė ant langų ar automobilių yra reikalingi visuomet“,- kasdienius darbus vardina Inga.

Dalindamasi patirtimi apie „popierinę“ savo veiklos pusę, mergina sako, kad su dideliais sunkumais nesusidūrė – veiklą įregistravo be didelių sunkumų, o jau dirbant pagalbos prireikia nebent tvarkant buhalteriją, kuri valstybėje prižiūrima itin kruopščiai. „Ilgiausiai galvojome veiklos pavadinimą. Atrodė, kad idėja jau kildavo, bet ir vėl netikdavo dėl to, kad neatspindi mūsų idėjų. Galiausiai pasirinkome egzotiško gyvūno chameleono pavadinimą – šis keisdamas spalvą prisitaiko prie aplinkos. Visiškai prisitaikantys prie klinetų poreikių norime būti ir mes“,- „Chameleono“ koncepciją atskleidžia Inga. Sugalvojus pavadinimą jau nesunku buvo susikurti logotipą, vizitines ir visa kita, kuo verslininkė gyvena kiekvieną dieną.

„Iš tikrųjų, šis darbas teikia vien tik malonumą, nors būna ir mažesnių streso akimirkų. Ateinantys klientai atneša kartais tokių gerąja prasme keistų, bet įdomių idėjų, savąsias siūlaus ir aš. Geriausias jausmas apima pamačius puikų bendrą rezultatą“,- mano Inga.

Simona LIPSKYTĖ