REDAKCIJA REKOMENDUOJA
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2018 m. Gegužės 17 d. 14:47

Kol viena šalies švietimo profsąjunga ketina streikuoti, šiauliečiai mokosi priimti naujoves

Šiauliai

ve.lt ir Etaplius.lt nuotraukų koliažas.

Irma BagūnėŠaltinis: Etaplius.lt


38143

Viešojoje erdvėje paskelbta informacija, kad viena šalies švietimo profesinė sąjunga gegužės 18 d. skelbia dviejų valandų įspėjamąjį streiką, ragindama prie jo prisijungti visus šalies mokytojus. Tuo tarpu Šiaulių švietimiečiai nemato prasmės streikuoti dėl neapibrėžtų, neaptartų ir nederintų reikalavimų.

Streikas dėl nevykdomų reikalavimų

Kaip sako LŠDPS pirmininkas Andrius Navickas, dviejų valandų įspėjamasis streikas skelbiamas, nes nevykdomi Vyriausybei bei Švietimo ir mokslo ministerijai pateikti reikalavimai: 20 proc. kelti pedagoginių ir nepedagoginių specialistų, dirbančių ugdymo įstaigose, algas, sumažinti vaikų skaičių darželių grupėse ir mokyklų klasėse, šakos kolektyvinėje sutartyje susitarti dėl aiškių ir konkrečių naujo mokytojų darbo apmokėjimo modelio principų.

LŠDPS nepritaria Švietimo ir mokslo ministerijos parengtam etatinio mokytojų darbo apmokėjimo modeliui ir kreipėsi į Prezidentę Dalią Grybauskaitę, Seimo Pirmininką Viktorą Pranckietį ir Seimo Švietimo ir mokslo komiteto pirmininką Eugenijų Jovaišą su reikalavimu stabdyti jo įgyvendinimą nuo 2018 metų rugsėjo 1 dienos.

Profsąjunga mano, kad naujoji darbo apmokėjimo sistema įvedama labai skubotai, iki šiol švietimo bendruomenei neatsakyta į daugybę klausimų.

„Apmaudu, jog tokių kraštutinių priemonių mokytojai turi imtis tada, kai mokyklose turi būti susikaupimas, nes abiturientai laiko egzaminus, tačiau esame priversti“, - sako LŠDPS pirmininkas.

Streiko gegužės 18 d. pradžia - 8 val. bendrojo ugdymo mokyklose, ikimokyklinio ugdymo - įstaigose nuo darbo pradžios. Kaip Eltai sakė LŠDPS pirmininkas A. Navickas, su Švietimo ir mokslo ministerija buvo bandoma derėtis, bet nesėkmingai, todėl mokytojams neliko nieko kito, tik skelbti įspėjamąjį streiką. Profsąjungos keliami reikalavimai valstybės vadovams bus išsiųsti ketvirtadienį.

„Galima sakyti, atlyginimai mokytojams nedidėja, nekalbant apie nepedagoginius darbuotojus, kurių atlyginimai tragiškai maži. Tačiau didžiausią rūpestį LŠDPS kelia, kad šitoje švietimo reformoje visų pirma pamirštas vaikas. Jos tikslas - tik optimizuoti, taupyti. Kalbama, koks turi būti mokytojas - pakelta ar nuleista galva, o vaikas pamestas“, - sakė A. Navickas.

Profsąjungos vadovas nuogąstauja, kad įgyvendinus reformą mokykloje galės dirbti bet kas, matematikai galės mokyti chemijos, fizikos, o kalbos specialistas - kitas kalbas, nes vaikų nepadaugės, o sukomplektuoti etatus reikės, tad dėstomus dalykus teks jungti.

„Tai blogins ugdymo kokybę. Orientuojamasi į jaunus specialistus, kuriuos žadama pritraukti, tačiau nuvertinami kvalifikuoti mokytojai. Jų visai neliks arba bus apribotos pamokos. Tai gali stipriai pabloginti ir taip nespindinčius Lietuvos mokinių pasiekimus“, - Eltai sakė A. Navickas.

Profsąjungos atstovas prognozuoja, kad įspėjamajame streike dalyvaus iki 100 mokyklų. Kaip pabrėžė A. Navickas, streikui pritaria ir tų profsąjungų nariai, kurios pasirašiusios susitarimą su Švietimo ir mokslo ministerija dėl reformos įgyvendinimo.

14641924-1792164191066971-696786277267300108-n.jpg

Kol vieni streikuos, kiti mokysis

„Šiaulių švietimiečiai nemato prasmės streikuoti dėl neapibrėžtų, neaptartų ir nederintų reikalavimų, kuriuos, beje, kelia vienintelė LŠDPS (A.Navicko vadovaujama profesinė sąjunga, nedalyvavusi nei derybose su Vyriausybe dėl šakos sutarties, nei etatinio apmokėjimo modelio rengime). Streikas yra galutinė priemonė, kai dėl reikalavimų neįmanoma susitarti jokiais kitais būdais“, - šiandien paklausta, ar šiauliečiai ketina dalyvauti streike, sakė Šiaulių švietimo PS susivienijimo vadovė Rasa Jasmontienė.

Pasak R. Jasmontienės, dėl etatinio apmokėjimo su Vyriausybe susitarti pavyko: skiriamas papildomas finansavimas, teikiama visapusiška pagalba mokykloms, lieka tik patiems dirbantiesiems įsijungti į naujos tvarkos sukūrimą.

„Lietuvos švietimo profesinė sąjunga (šiauliečiai yra šios PS dalis) yra už švietimo problemų sprendimo paiešką bendradarbiaujant: ragina mokyklų vadovus ir mokytojus kartu kurti savos mokyklos etatinę apmokėjimo sistemą, ieškoti galimybių mokyklose sukurti sąlygas kokybiškam mokytojo ir mokinio darbui, siekti, kad mokytojo profesijos patrauklumas augtų (gerėtų darbo sąlygos, mažėtų įtampa, augtų atlyginimas, mokytojas darbo vietoje jaustųsi socialiai saugus ir t.t.)“, - aiškino susivienijimo vadovė.

Tam profsąjungos organizuoja konsultacijas, mokymus, kvalifikacinius seminarus, nuolat stebi ir kontroliuoja visas pertvarkas ir reformas, viešina problemas, spaudžia valdžią ieškoti sprendimų, dalyvauja visų sprendimų priėmimo procesuose, o ne dėl kiekvieno kylančio nesutarimo puola streikuoti.

„Visi A. Navicko šiomis dienomis pagarsinti reikalavimai yra įrašyti į šakinę sutartį : atlyginimų kėlimas, IU pedagogų problemų sprendimas, kvalifikacijos kėlimo sistemos pertvarka, kitos mokytojų problemos, - visa tai yra tolesni visų profsąjungų veiksmai po etatinio apmokėjimo sistemos įvedimo. Neaišku, kodėl kviečiama streikuoti, nežengus nė pirmojo žingsnio“, - mano Rasa Jasmontienė.

Kalbant apie mokymus, šiandien Gytarių mokyklos pedagogai dalyvauja seminare-mokymuose apie mokytojo etatinio darbo užmokesčio sistemą (MEDUS). Šios sistemos modelio sandarą ir taikymo galimybes pristato IT mokytojas, LŠPS pirmininko pavaduotojas Egidijus Milešinas, dalyvavęs modelio kūrimo darbo grupėje.

Pastaraisiais mėnesiais tai jau 5-asis toks seminaras Šiaulių pedagogams, norintiems susipažinti su planuojama naująja mokytojo darbo apmokėjimo tvarka.

Naujos darbo apmokėjimo tvarkos galimybes Šiaulių mokyklų vadovams, administratoriams ir mokytojams seminaruose balandžio mėn. taip pat aiškino ir Švietimo ministerijos specialistai, šiuo metu regione vyksta įvairūs mokymai, konsultacijos, pratybos kiekvienai pageidaujančiai mokyklos komandai.

Šiaulių švietimo profesinių sąjungų susivienijimas planuoja surengti ir daugiau panašių seminarų, mokymų, konsultacijų mokyklų darbuotojų grupėms, besirengiančioms formuoti mokytojų etatus savo mokyklose.



REDAKCIJA REKOMENDUOJA