PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Kultūra2018 m. Spalio 30 d. 15:05

„Kodėl aš myliu savo mokyklos biblioteką?“

Utena

Reporteris MonikaŠaltinis: Etaplius.lt


58425

Spalio mėnuo Anykščių rajono mokyklų bibliotekose buvo ryškus bei kupinas veiklų – jos visos aktyviai įsitraukė į Tarptautinės mokyklų bibliotekų asociacijos (IASL) iniciatyvą „Kodėl aš myliu savo mokyklos biblioteką?“.

Mokyklų bibliotekos, būdamos arčiausiai jauniausiųjų skaitytojų, nuosekliai bei kūrybiškai ugdo skaitymo kultūrą. Spalio mėnuo mokyklų bibliotekose įvairaus amžiaus skaitytojus sukvietė daugeliui prasmingų veiklų.

Rajono mažiausieji mokinukai – pirmokėliai susipažino su savo mokyklos biblioteka bei pradėjo džiaugtis pirmosiomis savarankiškai perskaitytomis knygelėmis.

Viešintų pagrindinėje mokykloje-daugiafunkciame centre 5–10 klasių mokiniai gamino popierinius maišelius dovanoms tema „Kodėl aš myliu savo mokyklos biblioteką“. Mokiniai lankstė ir klijavo maišelius, rinkosi šriftą ir rašė ant maišelio, kodėl jam patinka mokyklos biblioteka, savaip juos dekoravo. Darbo rezultatai buvo pristatyti ir eksponuojami bibliotekoje, o ateityje bus panaudoti kaip dovanų mokyklos svečiams maišeliai.

Troškūnų gimnazija užsiregistravo Bookmark Exchange Project – skirtukų mainų projekte bei bibliotekoje gamino skirtukus knygoms. Šią veiklą vykdė ir Svėdasų J. Tumo- Vaižganto gimnazija bei Antano Vienuolio progimnazija.

Kavarsko pagrindinės mokyklos-daugiafunkcio centro bibliotekoje vyko akcija ,,Praleisk laisvalaikį mokyklos bibliotekoje". Jos metu mokiniai žaidė šachmatais, domino, Twisterį, kompiuterinius žaidimus, klausėsi muzikos, su draugais rinkosi knygas, bendravo. Pradinių klasių mokiniai dalyvavo projektes ,,Aš myliu savo biblioteką’’

Artėjant vaikų mylimos rašytojos A. Lindgren 111-sioms metinėms, Antano Vienuolio progimnazijoje vyko viktorina apie rašytojos gyvenimą bei kupiną vaikystės džiugesio kūrybą. Vyko užsiėmimai „Senoji knyga“ ir „Ką mena senieji daiktai“. Mokiniai išbandė rašymą paukščio plunksna – išrašė mintis apie knygas, skaitymą. Spausdino senomis rašomosiomis mašinėlėmis, susipažino su 100 metų senumo knygomis,

Antano Baranausko pagrindinės mokyklos bibliotekoje vyko integruotos pamokos bei popietiniai pokalbiai apie skaitymą. Buvo kalbamasi kodėl smagu užsukti į biblioteką, kodėl mes ją mylime. Savo mintis vaikai rašė ant rudeninių lapų ir,,išaudė” nuostabų spalvingą gražių minčių kilimą: „biblioteka – tai knygų rojus, man labai patinka pasiimti knygas, skaityti”’ ,,mūsų biblioteka labai graži, dažnai ateinu pažaisti”, ,, mūsų biblioteka yra žinių kambarys. Tame kambaryje galiu ir susigraudinti, ir pasijuokti. Čia daug knygų ir džiaugsmo”.

Jono Biliūno gimnazijos bibliotekoje vyko integruotos pamokos apie skaitymą. Suburta skirtingų klasių mokinių iniciatyvinė grupė – Skaitytojų klubas – vykdys apklausą tarp visų klasių mokinių apie skaitymą. Jos pagrindu, mokiniai kurs Skaitytojo konstituciją, kurioje bus įtvirtintos „biliūniečio“ skaitytojo teisės ir pareigos. Vienas iš klausimų buvo apie bibliotekos reikalingumą gimnazijoje – atsakymų pagrindu buvo parengta vizualinė informacija, kuri pateikta gimnazijos bendruomenei. Sukurtas Skaitytojo logotipas kvies į kitas šio klubo veiklas. Susibūręs Skaitytojų klubas imasi ir daugiau tęstinių iniciatyvų, propaguojančių skaitymą kaip vertingą jaunam žmogui veiklą.

Neseniai priimta Skaitymo skatinimo programa 2019–2024 m., siekia įgyvendinti nacionalinę skaitymo skatinimo politiką – didinti įvairaus amžiaus visuomenės narių susidomėjimą skaitymu, užtikrinti skaitančios aplinkos kūrimą bei prieinamumą. Tarptautiniai ir nacionaliniai tyrimai rodo, jog skaitymo įpročiai menksta. Pastaraisiais metais vis labiau įsigalint informacinėms technologijoms pasikeitė aplinka, lemianti daugelį įpročių, tarp jų ir skaitymą. Skaitymo kiekis ir jam skirtas laikas nesumažėjo, tačiau iš esmės pasikeitė jo kokybė. Nors tekstų įvairiais formatais perskaitoma daug, tarp jų vis mažesnė dalis vertingų ar susikaupimo reikalaujančių knygų.

Šios įžvalgos kviečia mokyklų bibliotekas itin aktyviai bendradarbiauti su mokytojais ugdymo procese, skatinant mokinius atrasti laiko prasmingai skaitymo veiklai.