Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Pixabay.com nuotr.
Reporteris DovilėŠaltinis: Etaplius.lt
Lietuvos viešosios geležinkelių infrastruktūros tinklą valdanti įmonė „LTG Infra“ už daugiau nei 2 mln. eurų Klaipėdoje nuties daugiau kaip kilometro privažiuojamąjį geležinkelio kelią iki „Trenze Logistics“ sandėlių ir „Hill Group“ planuojamos alyvos perdirbimo ir gamybos gamyklos.
„Lietuvoje geležinkeliais pervežama apie 60 proc. krovinių, tačiau siekiame ir toliau didinti apimtis. Vienas iš būdų kuo daugiau krovinių vežti žaliuoju transportu – traukiniais – įrengti privažiuojamuosius geležinkelio kelius, užtikrinant galimybes verslo įmonėms kuo patogiau naudotis geležinkelių tinklu. Toks projektas mažina aplinkos taršą ir didina saugumą, nes kroviniai pristatomi iki paskirties vietos, didina saugumą ir leidžia sumažinti Draugystės geležinkelio stoties infrastruktūros apkrovimą“, – sako „LTG Infra“ generalinis direktorius Karolis Sankovski.
„Lietuvos geležinkeliai“ pranešime nurodo, kad įmonių pasirašytoje trišalėje sutartyje numatyta, kad įgyvendinus privažiuojamojo geležinkelio kelio projektą pirmaisiais metais krovinių kiekis turėtų siekti 67,7 tūkst. tonų arba 2610 vagonų per metus, o vėliau planuojama didinti pervežimų apimtis.
Logistikos įmonė „Trenze Logistics“ dalį krovinių jau gabena geležinkeliais, o „Hill Group“ žaliavų gabenimą geležinkeliais planuoja pradėti nuo 2023 metų, kai Klaipėdoje pradės veikti įmonės alyvos perdirbimo ir gamybos gamykla. „Hill Group“ į ją ketina investuoti 105 mln. eurų, tikimasi įdarbinti apie 200 žmonių. Per metus gamykloje būtų perdirbama 60 tūkst. tonų naudotos alyvos ir pagaminama 80 tūkst. tonų tepimo alyvos.
„Nuosekliai dirbame, kad Klaipėdoje 2023 metais iškiltų moderni gamykla, kuri, po sutarties su Ekonomikos ir inovacijų ministerija pasirašymo 2022 m. pradžioje, įgis strateginio projekto statusą. Geležinkelio arterija mums svarbi tiek dėl žaliavų atsigabenimo, tiek ir gaminių eksporto į užsienio rinkas. Beveik 70 proc. žaliavų ir produkcijos planuojame gabenti geležinkeliu“, – teigia įmonės „Hill Group“ vykdomasis direktorius Valdas Burneika.
Pasak įmonės „Trenze Logistics“ vadovo Deniso Peliušenoko, privažiuojamasis geležinkelio kelias išspręs vieną svarbiausių problemų – geležinkeliu gabenami kroviniai iš karto pasieks įmonės sandėlius ir mažins kaštus dėl papildomo sandėliavimo Draugystės geležinkelio stotyje.
Per šiuos metus „LTG Infra“ planuoja pasirašyti ir daugiau partnerystės sutarčių dėl privažiuojamųjų geležinkelio kelių įrengimo, pažymima pranešime. Įmonė skatindama privažiuojamųjų geležinkelio kelių plėtrą bendradarbiauja su verslo įmonėmis, savivaldybėmis, „Investuok Lietuvoje“, miestų LEZ.
ELTA