Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Organizatorių nuotr.
Kvadratas. Meno teritorijaŠaltinis: Etaplius.LT
Festivalio naujovė – studijų kelionė (angl. study tour), kurioje dalyvaus jaunieji Lietuvos, Airijos, Kolumbijos, Vengrijos, Norvegijos, Kinijos muzikai. Visą savaitę jie dalyvaus festivalio renginiuose, repeticijose, konferencijoje, diskutuos, susipažins su „Polifonijos“ darbo specifika. Gauti įspūdžiai ir žinios prisidės prie jų muzikinių, vadybinių ir kitų kompetencijų kėlimo bei paskatins pozityvų festivalio „Resurrexit“ reprezentavimą Lietuvoje ir užsienyje.
1978 m. Sigitui ir Danutei Vaičiulioniams kilo muzikinės savaitės, kaip senosios muzikos festivalio, idėja. Po daugiau nei dešimtmečio jis peraugo į tarptautinį bažnytinės muzikos festivalį. Metams bėgant, jame ėmė drąsiau skambėti pasaulietinė, įvairesnių žanrų muzika. Nuo 2007 m. festivalis žinomas „Resurrexit“ pavadinimu.
Šiųmetis festivalis vyks keturiose Šiaulių bažnyčiose (Šv. apaštalų Petro ir Pauliaus katedroje, Švč. Mergelės Marijos Nekaltojo Prasidėjimo, Šv. Jurgio ir Šv. Ignaco Lojolos bažnyčiose), išsiplėsdamas ir į kitų miestų maldos namus bei rūmus: ukrainiečių liaudies dainų koncertą galės išgirsti klausytojai Pakruojo sinagogoje, o senosios muzikos programą ansamblis „Chiaroscuro“ atliks Renavo dvare, Mažeikių r.
Festivalio atidarymo koncerte (balandžio 10 d. Švč. Mergelės Marijos Nekaltojo Prasidėjimo bažnyčioje) skambės dvejos didingos, nepakartojamo grožio mišios, XIX a. sukurtos Austrijos ir Lichtenšteino, Vokietijos kompozitorių. Šių dviejų įspūdingų mišių programą festivalio atidarymo koncerte atliks choras „Polifonija“, pučiamųjų instrumentų grupė, o muzikams diriguos nacionalinio bei tarptautinio pripažinimo sulaukęs daugiabriaunis chorinės muzikos specialistas iš Vokietijos prof. Janas Schumacheris.
Balandžio 11 d. Šiaulių kamerinėje salėje „Polifonija“ klausytojus pasitiks „Kontrabosų magija“ – programa, sudaryta iš garsiausių XVIII–XXI a. kompozitorių kūrinių, atliekamų jauno ir siekiančio laužyti standartus kontrabosų kvarteto „Bass_4“. Neįprastas kvartetas kvies pažvelgti naujai į klasikinę, tango ir šiuolaikinę muziką, kontraboso galimybes, išgaunamų garsinių spalvų ir tekstūrų įvairovę, sužavėsiančią taktiliškumu, tad klausytojams koncertas turėtų atneši naujovių vėjo.
Balandžio 12 d. toje pačioje salėje skambės jaunatviški vokalo specialybės studentų ir absolventų kolektyvo „Baltic Solo Choir“ balsai, diriguojami choro įkūrėjo ir meno vadovo Egidijaus Kavecko, dirbusio su tokiais kolektyvais kaip mišrūs chorai „Bel Canto“ bei „Lietuva“ ir pelniusio aukščiausius chorinės muzikos prizus Baltijos šalyse su vokaliniu ansambliu „Balsai“.
Mistiškai, ilgesingai ir jautriai skambančiai 12-os dalių Erico Whitacre’o kompozicijai „Šventasis šydas“, atliekamai choro, pritars talentingi jaunosios kartos muzikai – violončelininkė Elena Daunytė ir fortepijono meistras Motiejus Bazaras.
Kompozicija „Šventasis šydas“ atspindi kūrinio iniciatoriaus ir bendrakūrėjo, poeto Charleso Anthony‘o Silvestrio žmonos Julios kelionę kovoje su vėžiu, sudėtingas emocijas ligos metu, blėstančios gyvybės bei šydo tarp gyvenimo ir mirties plonumo apmąstymą, pasitelkiant poeto, jo žmonos ir kompozitoriaus E. Whitacre‘o poeziją, užrašus bei laiškus, tad kompozitorius rekomenduoja klausytis kūrinio skaitant tekstus, nes jie lygiaverčiai muzikai. Pirmoje dalyje klausytojai išgirs Julios temą, atliekamą fortepijonu, o šydą, skiriantį gyvųjų ir išėjusiųjų pasaulius, palaikys violončelės grojama do. Abu fragmentai lydės viso kūrinio metu, primindami apie šių pasaulių artumą.
Įpusėjus savaitei festivalio lankytojų vis dar lauks nemažai staigmenų. Viena jų – svečias iš Romos, vargonininkas Giampaolo di Rosa, kuris balandžio 13 d. prakalbins Švč. Mergelės Marijos Nekaltojo Prasidėjimo bažnyčios vargonus.
Vienas lengviausių ir pasaulietiškiausių koncertų festivalio programoje „Neapolio skonis“ balandžio 14 d. klausytojus kvies į kavinę-barą „Arkos“ ir sieks nukelti svečius į kavinės „Napulitana“ kuriamą gyvos muzikos, kvapų, skonių, pašnekesių ir miestietiško gyvenimo ritmo aplinką. Neapolietiškos muzikos atlikėjų kvartetas: vokalistas Pasquale Pirolli, pianistas Pasquale Cirillo, kontrabosistas Giuseppe Arena ir akordeonistas Mimmo Matania, koncerto lankytojams dovanos smėlėtų Viduržemio jūros krantų dvelksmą ir pietietiško temperamento jausmą – saulės išsiilgusių lietuvių svajonę.
O štai vienas didžiausių renginių šių metų festivalyje – tradiciją tęsiantis skambančių bažnyčių šeštadienis (balandžio 15 d.). Šv. apaštalų Petro ir Pauliaus katedroje mišių metu giedos ir po jų koncertinę programą atliks Vilniaus arkikatedros bazilikos Šeimų choras (vadovės Eglė Čigriejūtė-Strolienė ir Rita Nenėnaitė). Šv. Jurgio bažnyčioje mišiose giedos ir po jų koncertuos choras „Langas“ (meno vadovė ir dirigentė Rita Kraucevičiūtė). Šv. Ignaco Lojolos bažnyčioje, vargonuojant Robertai Daugėlaitei ir saksofonu pritariant Svajūnui Birgiolui, skambės kamerinio choro „Cantate Domino“ balsai (vadovas Rolandas Daugėla).
Švč. Mergelės Marijos Nekaltojo Prasidėjimo bažnyčioje susirinkusieji galės išgirsti Chmelnyckio savivaldybės akademinio kamerinio choro (vadovas Ihoris Cmuras) programą „Penki Ukrainos dvasinės muzikos šimtmečiai“.
Festivalio „Resurrexit“ savaitę vainikuos galingas uždarymo koncertas, apjungsiantis Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro chorą (vadovas Vladimiras Konstantinovas), iš Ukrainos atvykusį Chmelnyckio savivaldybės akademinį kamerinį chorą, Šiaulių valstybinį kamerinį chorą „Polifonija“ (meno vadovas ir vyriausiasis dirigentas Linas Balandis) ir Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro simfoninį orkestrą (vadovas Tomas Ambrozaitis), o tokios tvirtos pajėgos sutelktos didingam ir sudėtingam keturių dalių giesmių ciklui, kurį sukūrė operomis garsus kompozitorius Giuseppe Verdi.
Ciklas „Keturios šventos giesmės“ sudarytas iš keturių skirtingu metu parašytų giesmių, tačiau jos išleistos vienu rinkiniu ir šiomis dienomis dažniau atliekamos kaip bendras ciklas.
Kasmet festivalis siūlo nemažai įvairovės, naujovių ir kartu gracingai tęsia tradicijas. Viena tokių tradicijų yra mokslinė konferencija „Religinė muzika: menas, mokslas, praktika“. Šių metų konferencijoje pranešimus skaitys Lietuvos muzikos ir teatro akademijos (LMTA) dėstytoja, Muzikos katedros vedėja doc. dr. Laima Budzinauskienė, Vilniaus Šv. Kryžiaus Atradimo (Kalvarijų) bažnyčios vargonininkė ir choro vadovė, taip pat savo karjeroje vargonavusi Vokietijos ir Olandijos bažnyčiose, Dovilė Savickaitė, LMTA dėstytoja, Vargonų ir klavesino katedros vedėja, Religinės muzikos centro Vilniuje vadovė ir Vilniaus Šv. Kazimiero bažnyčios vargonininkė Renata Marcinkutė-Lesieur bei kiti pranešėjai, savo srities meistrai iš Lietuvos ir užsienio, pristatysiantys praeities kompozitorių ir kolektyvų veiklos analizę, pranešimus sakralumo teorijos, šiuolaikinių bendruomenės formavimo patirčių, atlikimo technikų ir improvizacijos bei socioekonominėmis temomis. Konferenciją moderuos vargonininkė, muzikologė ir pedagogė doc. dr. Eglė Šeduikytė-Korienė. Kupiną teorinių pranešimų dieną užbaigs praktinė mokytojos ekspertės Ingos Petrauskienės vedama meistriškumo pamoka, dalyvaujant tarptautinių konkursų laureatui Radviliškio muzikos mokyklos jaunių chorui „Saulės vaikai“, tad konferencijos metu bus ką išgirsti bei patirti ir muzikos mėgėjams, ir profesionalams.
Gražina Montvidaitė