Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
BNS/Fotobankas nuotr.
Etaplius.ltŠaltinis: BNS
Sistema veikia automatiniu režimu ir gali skenuoti traukinių sąstatus, važiuojančius iki 60 kilometrų per valandą greičiu.
„Sistema jau išbandyta ir pradeda veikti“, – antradienį BNS sakė departamento atstovė Lina Laurinaitytė-Grigienė.
Vėliau muitinė patikslino, kad sistema veikia bandomuoju režimu.
Departamento skelbtą rentgeno aparato įrengimo konkursą pernai vasarą laimėjo Kinijos bendrovės „Nuctech“ padalinys Varšuvoje, šis įrenginys kainavo apie 3,8 mln. eurų, o infrastruktūrą Kenos geležinkelio stotyje už daugiau nei 1,8 mln. eurų (su PVM) įrengė statybos bendrovė „Autokausta“, laimėjusi „LTG Infra“ skelbtą konkursą.
Rentgenas laikomas efektyviausia priemone ieškant traukiniais gabenamos kontrabandos. Anksčiau Kenoje veikusi įranga sugedo prieš septynerius metus, todėl traukiniai tikrinami rankiniu būdu.
Premjerė Ingrida Šimonytė pernai teigė, kad rentgenas Kenoje yra saugiausias ir nacionalinio saugumo interesus atitinkantis sprendimas siekiant užkirsti kelią baltarusiškų cigarečių kontrabandai.
Muitinės kriminalinės tarnybos pareigūnai stambias kontrabandos siuntas traukiniuose iš Baltarusijos aptikdavo kone kas savaitę, jos buvo pervežamos ir į Lietuvą gabentuose Baltarusijos trąšų gamintojos „Belaruskalij“ kroviniuose. Nutrūkus šių trąšų gabenimui, manoma, sumažėjo ir kontrabandos mastas.