Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Evelinos Kislych-Šochienės nuotr.
Etaplius.ltŠaltinis: Vilniaus rajono savivaldybė
Tokiu būdu kelininkai, atlikdami nuolatinės kelių priežiūros darbus pagal nustatytus reikalavimus, gauna papildomus duomenis darbui iš vairuotojų tiesiogiai į bendrovės nuolatinės kelių priežiūros brigadų programas.
Pasak AB „Kelių priežiūra“ generalinio direktoriaus dr. Audriaus Vaitkaus, ši integracija leis dar greičiau nustatyti problemines zonas ir įtraukti šiuos duomenis į defektų šalinimo užduotis, užtikrinti efektyvesnę kelių priežiūrą. „Kokybė ir saugumas yra vienos iš „Kelių priežiūros“ strateginių krypčių, todėl itin svarbu užtikrinti, kad valstybinės reikšmės keliai, kiek tai gali užtikrinti nuolatinės priežiūros darbai, būtų saugūs ir savalaikiai prižiūrimi, o inovatyvių technologijų naudojimas yra viena iš priemonių, padedanti siekti šių tikslų“, – teigia dr. A. Vaitkus.
Atkreiptinas dėmesys, kad nepaisant duomenų apie kelio pažaidas šaltinio, bendrovė vadovaujasi „Automobilių kelių nuolatinės priežiūros normatyvais KPV PN 23“, kurie nurodo, kokia sparta turi būti tvarkomos kritinės pažaidos, remiantis valstybinės reikšmės kelio priežiūros lygiu. Kiekvienas pranešimas iš „Waze“ yra individualiai vertinamas kelių priežiūros specialistų, formuojama užduotis defektų šalinimo komandai, nustatomos ir priskiriamos priemonės saugiam eismui užtikrinti. Šiuo metu aktyviai dirbama ieškant geriausio sprendimo, siekiant operatyviai įvertinti „Waze“ duomenis, ar kliūtis arba pažaida yra kritinė ir ar ją reikalinga šalinti nedelsiant. Pastebima, kad tam tikrais atvejais kur kas efektyviau yra neutralizuoti visą grupę pažaidų, negu kelis kartus sugrįžti į tą pačią vietą šalinti po vieną kelio pažaidą.
„Kelių priežiūroje“ šiuo metu įdiegta per 20 informacinių sistemų veiklos efektyvumui didinti. Dalis jų skirtos administracinėms funkcijoms vykdyti, kita dalis – kelių priežiūros veiklai. Pavyzdžiui, vienoje iš sistemų kaupiami ir apdorojami meteorologiniai duomenys bei teikiamos rekomendacijos kelių priežiūros darbams. Žiemos darbų informacija surenkama naudojant mobiliąją aplikaciją, o nuo pastarojo žiemos sezono – pajungti naujesni barstytuvai, kurie perduoda duomenis automatiškai. Būtent dėl bendrovėje taikomų IT sprendimų paramos sistemų, vien pernai buvo užfiksuota ir sutvarkyta net 63 % daugiau įvairių kelių pažaidų ar eismo kliūčių nei 2022 m.
AB „Kelių priežiūra“ yra atsakinga už daugiau kaip 21 tūkst. kilometrų valstybinės reikšmės kelių priežiūrą visoje Lietuvoje. „Kelių priežiūros“ teigimu, visi valstybinės reikšmės keliai yra apžiūrimi nustatytu periodiškumu. Taip pat reaguojama pagal patrulinių apžiūrų rezultatus, gaunamus išorės pranešimus, fiksuotų defektų eiliškumą bei svarbą. Gavus kritinę informaciją – keičiami prioritetai ir darbai organizuojami bei vykdomi nedelsiant.
AB „Kelių priežiūra“ primena, kad apie pavojingas išdaužas, pažaidas ar kitas kliūtis, keliančias pavojų eismo saugumui, gyventojai ir vairuotojai kviečiami informuoti ir trumpuoju tel. nr. 1871 (trumpojo tel. nr. kaina Telia, Tele2 tinkluose - 0,12 Eur/min., Bitė - 0,15 Eur/min.) arba +370 5 232 9600 (kaina pagal mob. operatoriaus planą).