REDAKCIJA REKOMENDUOJA
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2022 m. Birželio 21 d. 11:46

Kelionės viešuoju transportu Kauno mieste nebrangs

Kaunas

BNS/Fotobankas nuotr.

Reporteris AgnėŠaltinis: ELTA


237964

Dėl energetinių išteklių kainų augimo, ilgai trukusios COVID-19 pandemijos ir Rusijos sukelto karo Ukrainoje pasekmes jaučiantis Kauno viešasis transportas sulaukė svarbių pokyčių. Antradienį posėdžiavusi Kauno taryba nusprendė stiprinti miesto finansavimą ir pritarė didesnėms vieno kilometro sąlyginėms paslaugos kainoms. Šios korekcijos padės bendrovei „Kauno autobusai“ ženkliai sumažinti galimus finansinius nuostolius ir toliau išlaikyti nepakitusias bilietų kainas keleiviams.

Didina kokybę, bet ne kainas

„Karantino laikotarpiu keliones viešuoju transportu apribojo nuotolinis darbas, mokslai ir dėl to smarkiai pasikeitęs gyvenimo būdas. Tačiau pasibaigus pandemijos ribojimams keleiviai vis sparčiau grįžta į viešąjį transportą. Dabar susiduriame su ženkliai padidėjusiomis kuro kainomis ir darbo užmokesčio augimu.

Dėl visų šių priežasčių už bilietus gaunamos pajamos jau kuris laikas nepadengia visų paslaugos kaštų. Pavasarį pabrangintas automobilių parkavimas mieste dabar leidžia šiuos pinigus skirti trūkstamoms viešojo transporto subsidijoms padengti. Kaunas turbūt bus tas miestas, kuris ilgiausiai išlaiko nedidintas autobusų ir troleibusų bilietėlių kainas – nedarysime to ir dabar“, – sakė Kauno meras Visvaldas Matijošaitis.

Praėjusių metų balandį bendrovės „Kauno autobusai“ visos išlaidos kurui siekė 355 tūkst. eurų. Šiemet tuo pačiu laikotarpiu dėl energetinių išteklių kainų augimo suma padvigubėjo – 747 tūkst. Eur.

Tuo metu viešojo transporto bilietas (mokant visą kainą) jau penkerius metus kainuoja tiek pat – 0,70 Eur įsigyjant prekybos vietose ir 1 Eur perkant autobuse arba troleibuse pas vairuotoją.

„Vieno kilometro sąlyginės paslaugų kainos korekcijos padės savivaldybės įmonei išlaikyti finansinį stabilumą ir tuo pačiu užtikrins nepertraukiamas paslaugas. Jų kokybė kartu su viešojo transporto parko atnaujinimu per pastaruosius kelerius metus Kaune ženkliai pagerėjo. Matome, kad kauniečiai noriai renkasi autobusus ir troleibusus kaip alternatyvą automobiliui, todėl sieksime viešąjį transportą ir toliau išlaikyti prieinamą visiems gyventojams“, – tikino Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.

„Kauno autobusai“ planuoja nuo liepos 1 d. didinti atlyginimus savo darbuotojams bent 10 procentų.

Sumoka tik tiek, kiek keliauja

Kaune viešojo transporto bilietų kainos nekinta nuo 2017 metų. Kai kuriais atvejais kelionės netgi atpigo. Esminis pokytis įvyko praėjusiais metais, mobiliosios programėlės „Žiogas“ principą pritaikius elektroninėms kortelėms. Šis sprendimas sumažino bilietų įvairovę, užtikrino keleiviams patogesnį jų įsigijimą bei žymėjimą ir netgi sudarė galimybę tam tikrais atvejais sutaupyti.

„Kad ir kiek keleivis važiuotų miesto autobusais ar troleibusais, per kalendorinį mėnesį jis neviršys maksimalios sumos – neišleis daugiau negu kainuoja mėnesinis terminuotas bilietas. Keleiviai sumoka tik tiek, kiek keliauja. Taigi nebereikia jaudintis, kad įsigytas mėnesinis bilietas liks nepanaudotas, jei susirgsite, dirbsite iš namų ar turėsite kitų asmeninių priežasčių, dėl kurių tuo metu negalėsite naudotis viešuoju transportu. Tai yra akivaizdi papildoma nauda mūsų keleiviams“, – teigė M. Matusevičius.

Pavyzdžiui, jei per dvi ar tris savaites keleivis, mokantis visą bilieto kainą (0,70 Eur), pravažiavo 40 kartų ir sukaupė 28 eurų sumą, visos likusios kelionės iki pat kalendorinio mėnesio pabaigos jam daugiau nieko nekainuos. Jei keleiviui taikoma 50 ar 80 proc. lengvata, atitinkamai reikia pasiekti 14 ir 5,6 euro sumas.

Tarp moderniausių Europoje

Geresnį susisiekimą Kauno mieste užtikrina solidžios pastarųjų kelerių metų investicijos į viešojo transporto parko atnaujinimą – už daugiau kaip 70 mln. eurų per įsigyta per pustrečio šimto naujutėlaičių autobusų ir troleibusų.

Kaune eksploatuojamo viešojo transporto amžius mažiausias Lietuvoje ir lenkia netgi Europos Sąjungos vidurkį – 6,16 metų.

Visos transporto priemonės – žemagrindės, pritaikytos žmonėms su negalia, raidos sutrikimo problemomis, kurtiesiems ir silpnaregiams. Vasarą siekiama užtikrinti paslaugų teikimą tik kondicionuojamomis transporto priemonėmis.

Pagal bilietų žymėjimo duomenis praėjusiais metais reguliariais autobusų ir troleibusų maršrutais pervežta 28,4 mln. keleivių.

ELTA



REDAKCIJA REKOMENDUOJA