Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Etaplius nuotr.
Ugnė UrbonėŠaltinis: Etaplius.LT
Didės vienkartinio bilieto kaina
Nuo 2024 m. sausio 1 d. bus atnaujintos Šiaulių miesto viešojo transporto bilietų kainos. Tarybos posėdžio metu pritarta vienkartinio bilieto kainą padidinti 0,04 Eur, t. y. nuo 0,60 Eur iki 0,64 Eur. Siūlymas grindžiamas miesto maršrutų ridos savikainos padidėjimu. Paskutinį kartą vienkartinio bilieto kaina keitėsi 2021 m.
Kaip rašoma sprendimo projekte, uždaroji akcinė bendrovė „Busturas“ atliko skaičiavimus. Vertinant 2021–2023 m. laikotarpį, miesto maršrutų 1 km ridos savikaina padidėjo 14,7 proc., vidutinė dyzelino kaina padidėjo 27 proc., dujų kaina padidėjo 29 proc. Padidinus vienkartinio bilieto kainą, pajamos iš keleivių per metus padidėtų apie 153 tūkst. Eur (be PVM), lengvatų pajamos padidėtų apie 72 tūkst. Eur (be PVM), atitinkamai nuostolių kompensacija sumažėtų apie 225 tūkst. Eur (be PVM).
Už šį kainų pokytį iš 28 tarybos narių balsavo 21.
Šiaulių miesto savivaldybė. Etaplius.lt
Naujiena – pradinuko bilietas
Kainų pokytis – ne vienintelė naujiena, kuri kitąmet pasitiks miesto gyventojus. Tarybos nariams pritarus, patvirtinta nauja bilieto rūšis – pradinuko bilietas. Siūlymas teiktas remiantis Vilniaus ir Klaipėdos miestų pavyzdžiais ir patirtimi.
Pradinuko bilieto kaina – 10 Eur. Šis bilietas, skirtas Šiaulių miesto pirmų–ketvirtų klasių moksleiviams, galios 9 mėnesius, t. y. nuo rugsėjo 1 d. iki gegužės 31 d. Siūlymo tikslas – formuoti ir ugdyti moksleiviams socialinius įgūdžius naudotis viešuoju transportu, mažinti transporto spūstis ir oro užterštumą.
Skaičiuojama, kad šiuo bilietu naudotųsi 10 proc. pradinukų, t. y. apie 504.
Nemokamo viešojo transporto gyventojai nesulauks
Tarybos posėdžio metu patvirtinta nauja lojalumo programa įmonėms ir įstaigoms, perkančioms didesnį kiekį terminuotų bilietų. Įsigyjant 10 ir daugiau vienetų bilietų, bus taikoma 1 Eur nuolaida. Ši naujovė esą turėtų paskatinti darbdavius rinktis tokią motyvacinę priemonę ir įsigyti didesnį kiekį bilietų darbuotojams, siekiant palengvinti jų kelionės į darbą planavimą, spręsti automobilių statymo problemas bei keisti darbuotojų keliavimo įpročius.
Šis kainos pokytis sulaukė replikos. Posėdžio metu tarybos narys socialdemokratas Edvardas Žakaris kreipėsi į projekto pranešėją: „Norėčiau paklausti dėl 1 Eur kainos sumažinimo darbdaviams, jeigu pastarieji įsigis daugiau kaip 10 bilietų. Ar apie tai su darbdaviais kalbėta? Ar tas vienas euras ką nors lems, ar tai tik reklaminė akcija, už kurią turės sumokėti Savivaldybė?“
Ekonomikos ir investicijų skyriaus vedėja Aistė Petkuvienė posėdžio metu teigė, kad lojalumo programa – papildoma paskata darbdaviams: „Ne tik euru sumažinama, bet ir trimis, ir šešiais eurais. Priklausomai nuo bilieto rūšies. Kainos ir lojalumo programa siūloma atsižvelgiant į tai, kokia dabar yra situacija – įmonės domisi, bilietus įsigyja. Siekiama dar labiau paskatinti pirkti bilietus. Net ir vienas euras gali jaustis, kai įmonė perka 20 ar 30 bilietų.“
Šiaulių miesto meras Artūras Visockas įsiterpė, kad ši nuolaida – simbolinė, tačiau ji skirta atkreipti visuomenės dėmesį: „Juokingai atrodo, kai žmonės suvažiuoja (automobiliais; aut. past) po vieną. Ilgainiui šiuos dalykus reiktų pakeisti. Sprendimas yra dėl susimąstymo, dėl žinutės.“
Tarybos narys Vladas Artūras Balsys iškėlė nemokamo viešojo transporto klausimą: „Ar neplanuojama ateityje padaryti nemokamo viešojo transporto, kaip yra pažangiuose miestuose?“
A. Visockas pasisakė manantis, kad tokia praktika – ydinga. „Tikrai ne. Matėte žinutę iš Talino, Estijos, kad jie atsisako šios praktikos, nes ji pernelyg brangi ir neteisinga. Kai kuriais atvejais, mažose savivaldybėse, ji gali būti teisinga, kai lėšų surinkimas yra brangesnis, nei gaunama pinigų suma. Šiaulių mieste viešasis transportas yra smarkiai dotuojamas, dar stipriau remti nėra pagrindo. Iš maždaug 7 mln. 2.5 mln. lėšų susirenkama iš pačių keleivių, likusi dalis yra stipriai dotuojama. Be jokios abejonės skatinsime gyventojus naudotis viešuoju transportu, pavyzdžiui, įvedant pradinuko bilietą, kuris kainuoja tik 10 Eur per metus.“