Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
www.freepik.com nuotr.
Reporteris SkaistėŠaltinis: Etaplius.lt
Kėdainių mieste tik 7 procentai visų kelionių vyksta dviračiu. Tokia situacija Kėdainių mieste susiklostė dėl nepakankamai gerai įrengto ir išplėtoto dviračių takų tinklo. Todėl buvo parengta ir dabar pristatoma numatomų dviračių takų infrastruktūros tobulinimo schema.
Kėdainių miestas savo apimtimi yra labai patogus pasiekti visus miesto svarbiausius objektus dviračiu arba elektrine transporto priemone. Jame suskaičiuojama esamų dviračių takų apie 30 kilometrų. Pažymėjus visus veikiančius dviračių takus miesto plane, buvo identifikuotas pagrindinis trūkumas: takų tinklas nėra sujungtas į bendrą sistemą. Taip pat nustatyta, kad labai trūksta informacijos apie dviračių takų tinklą Kėdainių mieste ir Kėdainių rajone.
Ką ruošiamasi daryti?
Šiuo metu baigiamas projektuoti 447 metrų pėsčiųjų ir dviračių takas nuo Skongalio gatvės akmens iki „Vaivorykštės“ tilto. Taip pat kitais metais Žemaitės g. bus padarytas šaligatvis, kuris dubliuosis kaip pėsčiųjų / dviračių takas – dar 488 m. 2021‒2022 metais bus naujai įrengti 935 metrų dviračių takų. Tačiau tai tik iš dalies pagerins situaciją. Todėl, norėdama kuo greičiau sudaryti sąlygas judėti dviračiais ir smarkiai populiarėjančiomis elektrinėmis transporto priemonėmis, Kėdainių savivaldybės administracija 2021‒2022 metais planuoja atlikti esamos pėsčiųjų takų infrastruktūros konversiją į pėstiesiems ir dviračiams judėti skirtus takus. Planuojama pastatyti 100 ženklų nužymint pėsčiųjų dviračių takus ir atlikti papildomus nuvažiuojamų bortų įrengimo ir takų atskyrimo žymėjimo darbus. Pirmame etape 60 ženklų bus pastatyta Kėdainių senamiesčio teritorijoje ‒ tokiu būdu pailginant senamiesčio dviračių takų tinklą 2 500 metrų. Taip pat 40 ženklų planuojama pastatyti Kėdainių mieste. Taip prailginant miesto dviračių takų tinklą 4 400 metrų. Šie darbai iš karto leistų sujungti dviračių takų tinklą į vientisą sistemą. Planuojama sujungti J. Basanavičiaus gatvės dviračių takų atkarpas, prie dviračių takų sistemos per Daukšos gatvės atkarpą prijungti Nuokalnės gatvėje jau veikiantį dviračių taką, taip pat prijungti Juodkiškių gatvėje į Pramoninį rajoną vedančią 2 000 m ilgio atkarpą.
Norint gerinti dviračių tinklo patrauklumą taip pat 2021 metais planuojama įrengti tris dviračių remonto aikšteles: prie Didžiosios Rinkos aikštės, Šėtos ir Dotnuvos gatvėse. Suformavus dviračių takų tinklą, bus paruošti dviračių takų žemėlapiai ir paskelbti internetinėje erdvėje. Suplanuoti ženklinimo darbai nereikalauja didelių lėšų ir bus prijungti prie kelių tvarkymo programos, o artėjant naujam Europos Sąjungos finansavimo etapui Kėdainių savivaldybės administracija planuoja ieškoti galimybių gauti finansavimą kapitaliniams dviračių takų infrastruktūros įrengimo darbams bei ekologiškų transporto priemonių prieinamumo gerinimui.
2019 metų duomenimis, Kėdainių rajone buvo 30,5 km dviračių takų. Pagal Statybos ir turto skyriaus duomenis, šis skaičius 2020 metais padidėjo dar 568 metrais. Įrengtas naujas pėsčiųjų šaligatvis Lakštingalų gatvėje ir rekonstruoti Rasos gatvės šaligatviai, kuriais gali važiuoti ir dviratininkai. Dabar jau yra yra 31,1 km. dviračių takų.
60 % kelionių vyksta automobiliais, viešajam transportui tenka 11 %, dviračiu ‒ 7 % ir pėsčiomis ‒ 22 %. Atlikus apskaičiavimus ir įvertinus vidutinę kelionės trukmę, pastebėta, kad ilgiausiai trunka apsipirkimo išvykos ‒ apie 34 min., laisvalaikio kelionių trukmė ‒ 23 min. ir trumpiausiai trunka vykimas į darbą ‒16 min.
Jums pateikiama schema buvo paruošta atsižvelgiant į Vilniaus Gedimino technikos universiteto atliktą tyrimą ir parengtą Kėdainių miesto senamiesčio eismo organizavimo planą. Savo nuomonę galite pareikšti elektroniniu paštu konkursas@kedainiai.lt
dviraciu-takai-1-29501.jpg