Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Reporteris SkaistėŠaltinis: Etaplius.lt
Kėdainių rajono svaivadybės meras Valentinas Tamulis kreipėsi į Lietuvos automobilių kelių direkciją dėl dviračių ir pėsčiųjų tako atkarpos nuo Konservų fabriko link Josvainių šalia valstybinės reikšmės krašto kelio Aristava–Kėdainiai–Cinkiškis ir gavo palankų atsakymą.
„Aš matau, kaip aštriai kyla klausimai dėl dviračių takų mūsų bendruomenėje. Mes esame pasiruošę padaryti viską, kad tų takų būtų kuo daugiau. Pirmiausia, labai tikiuosi rasti kuo greičiau sprendimus su Automobilių kelių direkcija. Jei yra techniniai projektai, o darbai nepradėti, man kyla klausimas, kokios priežastys lėmė, kad šis projektas nebuvo praėtas įgyvendinti ir kodėl iš savivaldybės pusės anksčiau nebuvo keliamas šis klausimas“, – kelia klausimus meras Valentinas Tamulis.
Dar 2004 metais buvo įrengta pirmoji pėsčiųjų-dviračių tako atkarpa šalia valstybinės reikšmės kelio Aristava–Kėdainiai–Cinkiškis. Nuo Kėdainių ji noriai ir labai intensyviai naudojama gyventojų. Bėda ta, kad prie Kėdainių konservų fabriko takas nutrūksta, o toliau kitos atkarpos į Josvainių miestelį nėra. Gyventojai mielai pasinaudotų taku, kad saugiai atvyktų į parduotuves ar šiaip pasivažinėtų laisvalaikiu. Be to, tai būtų dar viena puiki trasa viso rajono gyventojams. Pagerėtų susisiekimas. Ir miesto, ir aplinkinių gyvenviečių žmonės galėtų daugiau judėti. Taip pat dviračiu žmonės važiuoja ir į darbą į netoliese esančius ūkininkų ūkius ir perspektyvią Šingaliuose įsikūrusią įmonę UAB „Agrošiltnamiai”.
Rizikuoja gyvybe
Atkarpa, apie kurią kalbame, yra valstybinės reikšmės. Ir jo tęstinumas priklauso nuo Lietuvos automobilių kelių direkcijos sprendimų. Šiuo metu gyventojai, norintys pasiekti Kėdainius, ar iš Kėdainių judantys dviračiais link Skinderiškio parko bei kitų rajono vietų, norėdami pasiekti Josvainius, priversti važiuoti važiuojamąja kelio dalimi ir todėl labai rizikuoja savo gyvybe. Eismo intensyvumas šiame kelyje labai didelis. Kaip sako patys Josvainių miestelio gyventojai, jiems yra didelė pagunda įveikti tą simbolišką 4,5 kilometrų atstumą, tačiau kaskart sėdant ant dviračio dažnas pagalvoja, ar saugiai pasieks kelionės tikslą ir vėl kreipiasi į savivaldybę. Ši sąlyginai maža ir svarbi gventojams atkarpa yra tarsi pakliuvusi į spąstus.
Nuolat ragina įrengti taką
2016 metais buvo rengiamas būtent valstybinės reikšmės krašto kelio Aristava–Kėdainiai–Cinkiškis ruožo nuo 13,05 km iki 17,065 km techninis projektas. Meras šį faktą sužinojo tik 2020 metų pabaigoje iš Josvainių seniūno A. Sirvydo. Tų metų pabaigoje savivadybėje buvo organizuotas ir viešas projektinių pasiūlymų svarstymas, tačiau darbai per ketverius metus taip ir neprasidėjo. Todėl meras Valentinas Tamulis dar kartą kreipėsi į Automobilių kelių direkciją ir paprašė atkreipti ypatingą dėmesį sprendžiant šią situaciją. Paskutinis gautas atsakymas suteikia daug vilties, nes Transporto infrastruktūros planavimo ir inovacijų departamento direktorius Aivaras Vilkelis raštu patvirtino, kad „Kelių drekcija pritaria, kad takas yra reikalinga jungtis tarp gyvenviečių bei jau esamos pėsčiųjų ir dviratininkų eismo saugos gerinimo bei užtikrintų nepertraukiamą susisiekimą tarp gyvenviečių mažiausiai apsaugotiems eismo dalyviams. Atsižvelgdama į tai Kelių direkcija ieškos finansavimo šaltinių projektui įgyvendinti.“
„Dviratizuojamės“
Pastaruoju metu gyventojai kelia dar didesnius lūkesčius dviračių takams. 7 procentai visų kelionių atliekama dviračiais.
Dviratis tampa vis labiau neatsiejamas nuo dabartinio žmogaus gyvenimo būdo. Pernai beveik du kartus išaugęs dalyvių skaičius pribloškė net pačius tradicinių rudens Kėdainių MTB, AB „Lifosa“ taurei laimėti varžybų organizatorius. Varžybose startavo net 197 dviratininkai, 2019 metais jų buvo 106, o 2018 metais dalyviai nesiekė šimto (97). 2019 metais viso rajono dviratininkų pramoginiame naktniame žygyje dalyvavo rekordinis dalyvių skaičius. Jame buvo daugiau negu 500 dalyvių. Pandeminiais 2020 metais metais mažiau žmonių rizikavo dėl koronaviruso, tačiau ir tai dalyvavo 300 dviračių mėgėjų. Mūsų rajone yra 31,1 kilometras sutvarkytų dviračių takų.
Neseniai gyventojų svarstymui buvo pateiktas dviračių takų plėtros planas. Gauta net 20 įvairiausių pasiūlymų ir pastebėjimų. Visi jie jau apsvarstyti ir bus į juos atsižvelgta planuojant 2021 metų veiksmus.
Nuo dabartinio žmonių tiesiogiai išrinkto mero kadencijos pradžios Lietuvos automobilių kelių direkcijai išsiustas 121 įvairiausio pobūdžio raštas. Meras ne kartą lankėsi Lietuvos automobilių kelių direkcijoje bei dirkecijos atstovai buvo atvykę į Kėdainius.
Dar 2020 metų pabaigoje buvo pasiektas vienas iš svarbiausių susitarimų, kad valstybinės reikšmės gatvės, kurio priklauso Automobilių kelių direkcijai, ‒ J. Basanavičiaus, Gedimino, Tilto, Kauno bei jose esantys tiltai bei tiltas per Nevėžį bus sutvarkyti ir tada perduoti nuosavybėn Kėdainių rajono savivaldybės, kuri jau savarankiškai galės priimti sprendimus, kaip juose tvarkytis.