Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Free-Photos nuotr.
Jurgita KastėnėŠaltinis: Etaplius.lt
Jei reikėtų kelti netikėtą tostą, aš kelčiau už retesnį susitikimą su gydytojais ir už retesnį klausymą žymių žmonių įvairiausių gyvenimiškų istorijų, kurias mums bruka spauda, TV, internetas ir kurių žinoti mes nenorime. Visgi žymiuosi, ką gero ir įdomaus išgirdau šią vasarą.
Štai neseniai spaudoje ir internete šmėkštelėjo pasiūlymas dėl keturių darbo dienų savaitės. Bičiulis sakė, jog toks atsirado nuo po vasaros karščių perkaitusių galvų, o aš pamąsčiau, jog pasiūlymas puikus. JAV Jutos valstijoje tokia savaitė jau daugiau nei metai įvesta ir rezultatai, jie teigia, stulbinantys – darbo našumas ženkliai pakilo. Keturių dienų darbo savaitės eksperimentas įvyko ir Naujojoje Zelandijoje.
78 proc. Naujosios Zelandijos gyventojų sako galėję daug geriau išlaikyti savo darbo ir asmeninio gyvenimo pusiausvyrą. Sutrumpinus darbo dienų skaičių, likusiu metu darbuotojai būna labiau motyvuoti, susitelkę, geriau atlieka savo pareigas ir mėgaujasi darbu, o svarbiausia – daugiau laiko gali praleisti su savo vaikais.
Lietuvoje „Spinter“ tyrimai rodo, jog 56 proc. lietuvių tokiam sprendimui pritartų. Aišku, tik su sąlyga – jei nemažėtų atlyginimas. Jei mažėtų, tam pritariančiųjų būtų tik 10 proc. 23 proc. visgi nepritartų, net jei atlyginimas išliktų nepakitęs. Kiti neturi nuomonės. Nepritariančiųjų ir abejojančiųjų skaičius Lietuvoje vienas iš didžiausių Europoje. Nejaugi mes tokie darbštūs?
Mūsų kalendoriuose šeštoji ir septintoji savaitės dienos pažymėtos raudona spalva – taip pažymėtos poilsio dienos. Kuri spalva ryškesnė: juoda ar raudona? Sutiksite – raudona. Atrodytų, darbo dienos turėtų būti žymimos raudonai, bet yra priešingai. Ryškumas skirtas poilsio dienoms. Mačiau kalendorių, kur sekmadienis pirmojoje vietoje, o po jo eina kitos savaitės dienos. Suprask – tik pailsėjęs gali dirbti. Judėjai švenčia šeštadieniais, katalikai – sekmadieniais, musulmonai – penktadieniais. Europa, jau kurį laiką perėjusi į dviejų šventadienių savaitgalį, privalo praregėti, kad ir penktadienis turi būti laisvas. Juk tą dieną nevalia dirbti ES musulmonams.
Pragaro nėra, o blogi žmonės tiesiog dingsta
Šią mintį išgirdau iš mažos mergaitės. Prisiminiau, kad net buvo keletas teologų, kurie teigė pragaro nebuvimą, nes jis prieštarauja Dievo gailestingumui. Visgi jie buvo kitų teologų sukritikuoti. Be to, kaip gali pragaro nebūti, jei jis taip vaizdžiai daugelio aprašinėjamas, net tapomas (neminėsiu didžiųjų dailės meistrų, pakanka čia ir mūsų Saukos). O štai dėl rojaus buvimo veik niekas neabejoja, tačiau jis mažai aprašomas ir dailininkų aplenkiamas. Gal bijoma klysti. O juk reiktų, kad kažkas rojų gražiai aprašytų ar nutapytų, nes be tokių vaizdinių, žiūrėk, dabar niekas į jį nebe-skuba. Įsivaizduoju, jog rojuje viskas ne taip, prie ko čia, žemėje, mes esame pripratę. Manau, net moterys ten kitokios. Su kuo palyginčiau? Gal su bibliotekininkėmis. Tarsi arčiausios rojaus moters įvaizdžiui.
Manau, kad pragarą žmogus gali prisišaukti jau čia, žemėje. Tai užkietėjimas blogyje. O gali prisišaukti rojų?
Skaičiau skelbimą apie parduodamą namą. 550 kv. metrų namas 60 arų sklype stovi nuostabaus kraštovaizdžio apsupty: pušynas su paukščių čiulbesiu, upė, o dar vandens čiurlenimas iš kieme įrengto krioklio. Prie namo veda gerai išvystytas asfaltuotas kelias. Namo aprašymas: svetainė su židiniu, šalia pokalbių kambarys, keturi miegamieji su voniomis, dušais ir san. mazgais. Vonios kambariuose paauksuotos detalės. Grindys – marmuras ir Malaizijos kietmedis. Užuolaidos – natūralaus šilko. Langai su stiklo paketais. Virtuvė su daugybe integruotos buitinės technikos. Du baseinai – lauke ir namo viduje.
Man kyla tik vienas klausimas. Kur tu, žmogau, išsikeli?
Palangos verslininkai prarado galimybę skųstis blogais orais
Bet tik jiems orai šiemet ir palankūs. Aišku, ir kitų kurortų bei kaimo turizmo sodybų verslininkams. Visiems kitiems, šią vasarą atsiliepus į telefono skambutį, vietoj „Klausau“ geriausiai tiko žodelis „Skųskitės!“ Kur dingo anksčiau populiarios skundų knygos? Kiekvienoje parduotuvėje, aptarnavimo ar šiaip bet kokioje įstaigoje jos gulėdavo.
Pasiskundei – ir ramiau. Tiesa, į tuos skundus netgi būdavo reaguojama – vadovai kviesdavo darbuotojus ir vykdavo tokių skundų aptarimai, kaltųjų pabarimai ir trūkumų šalinimo numatymai. Dabar, sako, skųsk neskundęs – niekas nereaguos. Todėl ir skundų knygos pamirštos.
Pirmosiomis sausomis vasaros dienomis skundėmės, girdi, kur dingo lietūs, po septynių „brolių mižalių“ prasidėjus lietums, vėl skundėmės patvinusiomis gatvėmis, o po to sekę karščiai vertė skųstis, kad tokios šilumos vasarą dar nėra buvę. Bet juk, anot Edžio Merfio, jei lemta kentėti karščius, tai ir teks juos kęsti, o jei pils lietūs, tai jų nesustabdysi.
Be orų, daug besiskundžiančiųjų visko brangimu. Štai karštą dieną tūlas iš mūsų ilgai buvo prekybos centruose, kur kondicionieriai gerai veikia, o per tą laiką pasikeitė kainos. O dar bankai. Susirinkę žmonių pinigus, jie palieka provinciją. Atrodo, greitai bankai ims mokestį, kad atidarai jų duris. Viso to apsupty padovanoti dovaną savo artimajam yra kur kas lengviau, nei padovanoti šypseną gatvėje sutiktam nepažįstamajam. Retas iš mūsų, parduotuvėje pirkdamas prekių ir išgirdęs kasininkės pasisveikinimą, geriausiu atveju tesugeba kažką neaiškaus išmurmėti. Ir tik todėl, kad šiandien mums eilinį kartą bloga diena, o mes nepadarome nieko, kad ta nuotaika pagerėtų, jau nekalbant apie tai, kad ją pakeltume kitam žmogui. Nuotaika – kaip gripas. Ji plinta oru ir labai greitai.
Greitai vasara liks tik prisiminimuose
Didžiausias vasaros prisiminimas turėtų būti Dainų šventė. Bet ji šiais metais man pasirodė pernelyg formali. Dalyviai, o ir žiūrovai priminė sovietmečio žmones, suvarytus į paradą. Prisiminiau 1985 metų Dainų šventę, kai „Lietuva brangi“ daugiatūkstantinė minia prašė kartoti.
Vyčio, ar tiesiog raitelio, atidengimas senjorų apsupty Kaune dar kartą paliudijo, jog lietuvių skulptoriams nesiseka su žirgais, o dar prisidėjo, kad nesiseka ir su veidais. Klaipėda pasirinko paminėti Valstybės dieną SEL‘o koncertu. Atrodo, nei šis, nei tas, bet tikrumas ir laisvės jausmas šiame renginyje buvo didžiausias.
Kai viskas įgrysta, traukiu iš lentynos knygą. Vasarą skaitau apie keliones. Internete paieškojau tokios knygos ir akys užkliuvo už amerikiečių autorės Delios Ephron romano „Sirakūzai“. Ne taip seniai – 2017 metais pasirodžiusi storoka, kietais viršeliais knyga buvo atpigusi iki
5,48 Eur. Dažnai tokie atpigimai atbaido, bet šįkart vis tiek paspaudžiau užrašą „Į krepšelį“. Knygos anotacijoje perskaičiau, jog autorė parašiusi 15 romanų, tačiau aš ją prisiminiau kaip kino filmo „Jums žinutė“ scenaristę. Domino ir ką autorė rašo apie Sirakūzus – miestą Italijoje, Sicilijos pakrantėje, kuriame kažkadais gyveno Archimedas. Įsiminė ir autorės sentencija: „Niekad nėra dukart vienodai papasakojęs tos pačios istorijos. Džiazas? Kas nors kitas tai pavadintų melu.“ Kai noriu prisiminti Briugę, žiūriu kino filmą „Reikalai Briugėje“. Ar „Sirakūzai“ leidžia pažinti Sirakūzus? Nors romane aprašomi dviejų amerikiečių porų santykiai po Sirakūzų karšta saule, miesto dvasią autorė irgi leidžia pajusti.
O dėl žmogiškųjų santykių? Svarbiausia, kad žmonės vieni kitiems patiktų. Kaip kelionių vadovas ekskursijų metu dažnai mėgstu pasakoti vieno gido istoriją, kaip keliaujant po vieno sustojimo benzino kolonėlėje, šiek tiek pavažiavus, šis pastebėjo, jog trūksta vieno keleivio. Teko gręžti autobusą, bet labiausiai gidą skaudino, kad moteris, prie kurios šis pasilikėlis sėdėjo, nepasakė, jog trūksta bendrakeleivio, nors visų to buvo klausiama. Paklausta, kodėl tylėjo, ji atsakė:
– Matot, jis man nuo kelionės pradžios jau nepatiko.