Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Reporteris SkaistėŠaltinis: Etaplius.lt
Kauno miesto savivaldybės taryba dar 2020 metų spalio 20-ąją pritarė teritorijos prie Partizanų gatvės ir V. Krėvės prospekto poreikiui viešajam transportui ir pavedė Savivaldybės administracijos direktoriui Viliui Šiliauskui, prireikus, organizuoti minėtos teritorijos planavimo dokumentų rengimą žemės sklypui suformuoti ir numatyti paimti šį žemės sklypą visuomenės poreikiams.
Direktorius Tarybos pavedimo iki šiol neįvykdė, tačiau šių metų vasarį V. Šiliausko vadovaujama Administracija parengė projektą kito miesto Tarybos sprendimo, kuriuo numatoma Savivaldybei įsigyti minėtą aikštelę, naudojamą autobusų bei troleibusų apsisukimui galinėje jų stotelėje.
Teritorijoje, apie kurią projekte kalbama, yra ne tik 6236 kv. m aikštelė, bet ir pėsčiųjų takai – šaligatviai, viešojo transporto stotelės, troleibusų kontaktinės linijos su atramomis, apšvietimo tinklai. Visi inžineriniai statiniai nuosavybės teise priklauso privačiam asmeniui.
Vertindama šių inžinerinių statinių svarbą, teikiant Kauno miesto viešojo transporto paslaugas, Savivaldybės įmonė „Kauno planas“ parengė „Teritorijos prie Partizanų g., V. Krėvės pr., Kaune, pasiūlymų schemą“. Joje nurodyta, kad aikštelė aptarnauja 10 viešojo transporto maršrutų, jungiančių su visais miesto mikrorajonais, ir visi šie maršrutai pasiekia miesto centrą.
„Dainavos seniūnijoje, kuri yra tankiausiai apgyvendinta iš visų 11-os Kauno miesto seniūnijų, visuomeninis transportas ir jo tolesnė plėtra bei tobulinimas – svarbus veiksnys, gerinantis miestiečių gyvenimo kokybę“, – konstatavo planuotojai.
Pasak šį antradienį naujienų agentūros ELTA kalbinto Savivaldybės įmonės „Kauno autobusai“ generalinio direktoriaus Mindaugo Grigelio, bendrovė nuomojasi tik patalpas toje teritorijoje, ir per mėnesį tai kainuoja apie 350 eurų. Bet aikštelės asfaltas ir kita įranga jau seniai reikalauja remonto, ir kol tai – privatus turtas, nei „Kauno autobusai“, nei įmonės steigėja – Kauno savivaldybė – investuoti į to turto pagerinimą negali. Kada tiksliai aikštelė buvo privatizuota, M. Grigelis nežino, nes tuo metu įmonei nevadovavo. Pasak jo, gal prieš 20 metų aikštelę pardavė kitą vadovą turėjusi tuometė troleibusų bendrovė „Autrolis“ (taip pat priklausiusi Savivaldybei).
Aktualu tai, kad apsisukimo aikštele besinaudojančios transporto priemonės kursuoja darbo dienomis kas 5–10 minučių, viešasis transportas sujungia miesto mikrorajonus su pagrindine Kauno miesto pramonės zona miesto šiaurės rytinėje dalyje. Aikštelė išsidėsčiusi patogioje vietoje – gyvenamojo rajono pakraštyje, gatvių sankryžoje. Kitos laisvos vietos analogiškai aikštelei įrengti ten nėra.
Planuotojų parengtoje pasiūlymų schemoje akcentuojama, kad susisiekimo infrastruktūra tiesiogiai yra susijusi su dabartine aikštelėje vykdoma veikla, ir ši teritorija, jos vieta bei pasiekiamumas yra labai parankūs tolesnei viešojo transporto veiklai vykdyti. Todėl Savivaldybės administracija su UAB „Kauno autobusai“ dar 2019-ųjų gruodį sutarė dėl teritorijos tolesnio naudojimo, atitinkamai sutvarkant jos statusą.
„Savivaldybės administracijos Transporto ir eismo organizavimo skyrius, atsižvelgdami į prastą aikštelės asfalto dangą ir skubiai reikalingą inžinerinių statinių remontą, siekdami užtikrinti Kauno miesto viešojo transporto teikiamas paslaugas, 2021 m. gruodžio 13 d. raštu inicijavo nekilnojamojo turto pirkimo procedūras ir parengė Nekilnojamojo turto Partizanų g. 89, Kaune, pirkimo ekonominio ir socialinio pagrindimo aprašą. Viena iš alternatyvų – nupirkti nekilnojamąjį turtą minėtu adresu, kita alternatyva – tęsti teritorijos prie Partizanų g., V. Krėvės pr., Kaune, planavimo dokumentų rengimą žemės sklypui suformuoti ir paimti šį žemės sklypą bei jame esančius inžinerinius statinius visuomenės poreikiams“, – teigiama miesto savivaldybės politikams parengtame Aiškinamajame rašte.
Jame nenutylėta, kad detalusis planas šios teritorijos žemės paėmimui visuomenės poreikiams nėra parengtas. Nes… „iš praktinių pavyzdžių yra žinoma, kad detaliojo plano rengimo ir žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūros trunka ilgą laiką, todėl, siekdama užtikrinti Kauno miesto viešojo transporto teikiamas paslaugas, Savivaldybės administracija siūlo pirkti nekilnojamąjį turtą Partizanų g. 89, Kaune, Savivaldybės nuosavybėn, pirkimą atliekant neskelbiamų derybų būdu pagal Žemės, esamų pastatų ar kitų nekilnojamųjų daiktų įsigijimo arba nuomos ar teisių į šiuos daiktus įsigijimo tvarkos aprašą“, paaiškinta viešai skelbiamame rašte. Ir dar konstatuota, kad „lėšos nekilnojamojo turto Partizanų g. 89, Kaune, pirkimui bus numatytos patvirtinus 2022 m. Savivaldybės biudžetą“.
„Šiuo metu nėra aišku, kiek kainuos ta aikštelė, todėl biudžete bus galima nurodyti apytikslę pirkimui reikalingą sumą. O paskui – ją patikslinti. Turtas bus vertinamas, ir bet kokiu atveju Savivaldybė su savininku derėsis. Kaina, žinoma, turi būti ir ekonomiškai pagrįsta, iš lubų jos nepasakysi. Jei nepavyks įsigyti to nekilnojamojo turto, bus ieškoma kitokio sprendimo“, – Eltai sakė Savivaldybės administracijos Nekilnojamojo turto skyriaus vedėjas Donatas Valiukas.
ELTA primena, kad daugiau nei prieš du dešimtmečius, inicijavus vienai iš jau nuėjusių istorijon partijų, tuomet su kitomis sudariusiai valdančiąją daugumą Kauno miesto savivaldybės taryboje, „Autrolis“ Eigulių seniūnijos teritorijoje (Šiaurės pr. ir Ašigalio g.) pardavė dar didesnę viešojo transporto apsisukimo aikštelę. Dabar toje vietoje – stambus prekybos centras, o troleibusų eismas organizuotas žiedu.
ELTA