PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2019 m. Liepos 1 d. 10:55

Kauno gatvėse įprastinių maršrutinių taksi autobusiukų jau nebeliko

Kaunas

Reporteris SantaŠaltinis: Etaplius.lt


89633

„Kautrai“ atsisakius jai nuostolingo maršrutinių taksi Kaune verslo, nuo šio pirmadienio gatvėse nebelieka vadinamųjų mažųjų maršrutinių autobusų, kuriuos keleiviai galėdavo susistabdyti kur panorėję maršruto trasoje ir kelionės tikslą pasiekti greičiau.

Verslo dalį iš tarpmiestinių kelionių įmonės „Kautros“, penketą metų užsiėmusios mieste ir maršrutinių taksi eismo organizavimu (kas, anot bendrovės atstovų jai atnešė apie 2 mln. eurų nuostolių), perėmė Kauno miesto savivaldybei pavaldi viešojo transporto įmonė „Kauno autobusai“. Anot Kauno miesto savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo Pauliaus Kero, įstatymai neleidžia savivaldybei subsidijuoti nuostolingos maršrutinių taksi paslaugos. Todėl stengiantis sudaryti kuo mažesnių nepatogumų kauniečiams, maršrutinius taksi Kauno gatvėse pakeis nauji autobusų maršrutai, kiti bus dažninami arba pratęsiami.

Dalies taksi autobusiukų maršrutų nebeliks, dalį aptarnaus autobusai ar troleibusai, kur įmanoma, pratęsiant jų maršrutus į miesto pakraščius. Ligšioliniu 56-uoju maršrutu keleivius vežios Kauno rajono savivaldybės parūpintas vežėjas, dar keliais – „Kauno autobusai“.

Nauja tai, kad pakeitus maršrutinius taksi mažais ir dideliais autobusais, į įuos persėdę kauniečiai keliauti po miestą galės kur kas pigiau. Kelionė vietoj 1,1 euro (turintiems elektroninį miesto viešojo transporto bilietą) bei 1,3 euro (tokio bilieto neturintiems) dabar kainuos tiek, kiek įprastiniame autobuse ar troleibuse (0,7 euro. turintiems elektroninį bilietą bei 1 eurą jo neturintiems).

Tačiau keleivis bet kur panorėjęs maršrutinio taksi sustabdyti jau nebegalės, – įlipti ir išlipti iš mažo ar didelio autobusiuko bus galima tik viešojo transporto stotelėse, - pranešė Kauno miesto savivaldybė.

Bendrovės „Kauno autobusai“ Transporto eksploatacijos direktorius Rimas Stankaitis sakė, kad nuo rugsėjo keleivius Kauno gatvėmis pakvies keliauti naujais mažos talpos autobusais. Juose galios visos lengvatos, kuriomis šiuo metu naudojasi autobusų ir troleibusų keleiviai. Pagal Kaune jau įprastą galimybę per 30 min. nuo kelionės pradžios persėsti į kitą transporto priemonę, keleiviai į visas viešajam transportui priklausančias transporto priemones (troleibusus, didelės ir mažos talpos autobusus) per pusvalandį galės persėsti nemokamai. Likus vieningai bilietų rūšių ir kainų sistemai, visame viešajame transporte bus taikoma dabar veikianti lengvatų sistema.

„Kautra“ – vienintele mieste maršrutiniais taksi keleivių vežėja tapo prieš 5 metų, laimėjusi Kauno savivaldybės skelbtą konkursą ir įgavusi teisę juos vežti 7 maršrutais. Iki tol tame versle mieste veikė bent keliolika kitų privačių įmonių, kurioms paslaugų kainas, kaip ir dabar, nustatydavo savivaldybė. Įmonės prieštaravo dėl jų veiklos stabdymo. Buvo tarp jų pasiėmusių didelių paskolų ir įsigijusių, pagal miesto valdžios reikalavimus, naujų transporto priemonių, kuriomis nespėta užsidirbti pajamų. Buvo protestų, tačiau skausmingas procesas įvyko, kaip tuomet aiškinta, iš miesto valdžios noro „pagražinti miesto vaizdą“, kad gatvėmis važinėtų tik naujos, tvarkingos viešojo transporto priemonės, o ne seni „kledarai“.

Tiesa, maršrutinių taksi firmų vadovai prašė leisti jiems dirbti tokiomis pačiomis sąlygomis, kokiomis dirba savivaldybei priklausanti keleivių vežimo bendrovė, – pigiau. Ir dotacijų iš biudžeto žadėjo nereikalauti. Tačiau į tokius argumentus tada nebuvo kreipiama dėmesio. Dabar, savivaldybės atstovų teigimu, buvo siūloma grįžti į maršrutinių taksi verslą buvusiems vežėjams, bet šie atsisakė. Todėl „maršrutukų“ keleiviais mieste nuo šiol rūpinsis tik savivaldybės įmonė „Kauno autobusai“.