Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Etaplius.LTŠaltinis: Kauno miesto savivaldybė
Plečia įdiegtų inovacijų sąrašą
Šių dienų duomenimis, transporto sektorius sukuria 51 proc. visų šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisijų. Siekiant sumažinti šį skaičių ir padaryti viešąjį transportą dar patrauklesnį, prieš ketverius metus parengtas sektorinis transporto strateginio planavimo dokumentas – Kauno miesto Darnaus judumo planas.
„Kaune jau įgyvendinome didžiąją dalį numatytų priemonių: įdiegta eismo valdymo, išmanioji automobilių statymo, sumažintos taršos emisijos kontrolės, viešojo transporto prioriteto šviesoforinėse sankryžose sistemos. Taip pat įrengtos informacinės švieslentės stotelėse.
Norėdami užtikrinti energetiškai efektyvesnę ir tvaresnę transporto sistemą, rengsime galimybių studiją, kuri atsakys į klausimus apie naujų didelio našumo viešojo transporto rūšių poreikį mieste“, – teigia Kauno savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Paulius Keras.
Nuo greitųjų autobusų iki tramvajaus
Pasak Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjo Martyno Matusevičiaus, šiuo metu keleivių srautai ir jų pasiskirstymas stebimi tik esamuose viešojo transporto maršrutuose. Rengiant galimybių studiją būtų proporcingai apklausti respondentai visose miesto seniūnijose apie jų keliones viešuoju transportu, kryptis ir lūkesčius.
„Pagrindinis siekis – įvertinti turimą viešojo transporto parką, jo pasiskirstymą ir tinklo išplėtimo galimybes. Specialistai aiškinsis, kaip keliauja kauniečiai ir priemiesčių gyventojai, kokie jų įpročiai. Ekspertai identifikuos, kokios efektyviausios transporto priemonės galėtų dar labiau prisidėti prie darnaus judumo ateityje – ar greitieji autobusai, ar tramvajus, ar kitos alternatyvos.
Vienas iš tikslų – sumažinti automobilių skaičių gatvėse. Tai galėtų užtikrinti greitesnis ir patogesnis susisiekimas viešuoju transportu. Galimybių studija atsakytų, koks viešojo transporto tinklas būtų patraukliausias, ekonomiškiausias, koks keliavimo būdas mieste tvariausias, skaičiuojant transporto priemonių išmetamą CO2 kiekį pervežamam keleiviui pagal transporto priemonės talpą“, – aiškino M. Matusevičius.
Kauno miesto tarybai pritarus, prie galimybių studijos projekto įgyvendinimo prisidės Europos Sąjungos 2022–2027 m. LIFE programos priemonė „Europos miestų gebėjimai“ – numatyta skirti 60 tūkst. eurų.
Didelio našumo viešasis transportas – tokia viešojo transporto forma, kuri per vieną valandą gali pervežti ne mažiau nei 3600 keleivių. Darnaus judumo planas numato, jog tai gali būti greitieji autobusai, važiuojantys fiziškai atskirtais keliais (angl. „Bus rapid transit“) arba modernus tramvajus.
Darnaus judumo priemonės
Savo ruožtu Kaunas ir toliau imasi darnų judumą užtikrinančių priemonių. Šių metų balandį miesto ir rajono savivaldybės pasirašė bendradarbiavimo sutartį dėl keleivių vežimo reguliariais autobusų vietinio susisiekimo maršrutais, patenkančiais į Kauno rajono savivaldybės teritoriją atitinkamai pagal tenykščių gyventojų poreikius.
Priemiesčio gyventojai dabar naudojasi Miesto viešuoju transportu ir patogia elektroninio bilieto sistema „Žiogas“. Šiemet rugpjūtį Kaune įsigaliojo sustojimų pagal pareikalavimą tvarka, dėl to pagreitėjo viešasis transportas, kelionės autobusais ir troleibusais tapo komfortiškesnės, išvengiant „tuščių“ sustojimų, taupomas kuras ir energetiniai ištekliai.
Tuo pačiu mieste nuosekliai atnaujinamas viešasis transportas, plečiamas jo tinklas, diegiamos naujos technologijos, suteikiančios pirmumą autobusams ir troleibusams miesto gatvėse bei sankryžose.