Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
BNS/Fotobankas nuotr.
Austėja Masiokaitė-LiubinienėŠaltinis: BNS
„Šis sprendimas yra tam, kad parinkę ateityje operatorių, mes galėsime pasakyti, kad iš klientų bus renkama kaina pagal tokią formulę“, – BNS sakė Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.
Pasak jo, šis sprendimas gimė matant, kad kitose savivaldybėse yra nustatoma fiksuota krovimo kaina, kuri nebūtinai atitinka elektros kainos svyravimus rinkoje.
„Mes padarysime galimybę klientams naudotis paslauga, atsižvelgiant į esančią biržoje kainą. Manome, kad tai bus teisingiausias kainos parinkimas, – kalbėjo jis. – Šitos kainos įsigaliotų priėmus sprendimą, kad reikia apmokestinti įkrovos stoteles.“
Patvirtiną dedamąją sudaro elektros kaina „Nordpool“ biržoje, dalį cento siekianti „Ignitis“ marža, 10 proc. savivaldybės dalis, ESO dalis ir operatoriaus pasirinkta marža, kuri paaiškės konkurso metu.
Pasak M. Matusevičiaus, didžiausią įtaką krovimo kainai turi „Nordpool“ biržos kaina.
„Manome, kad šita kaina tikrai būtų konkurencinga, nes savivaldybė nėra tas asmuo, kuris norėtų pasidaryti iš to pelną. Mūsų tikslas – užtikrinti, kad tai būtų patraukli kaina, skatinant ekologiškas transporto priemones“, – sakė savivaldybės atstovas.
Kaune yra 21 vieša įkrovimo stotelė. Šiuo metu automobilius pasikrauti jose galima nemokamai, tačiau viena krovimosi sesija apribota iki pusės valandos. Savivaldybė šį sprendimą priėmė dėl išaugusių elektros kainų itin pabrangus automobilių krovimui.
M. Matusevičiaus teigimu, svarstymai apmokestinti krovimą yra susiję su tuo, kad elektros kainos pastaruoju metu gerokai išaugo.
„Iš to ir gimė mintis, kad reikia priimti sprendimą, kad negalime mokėti dešimt kartų daugiau nei planuota anksčiau. Viena, kai kilovatvalandė yra 5 centai, bet kai būna 50 ar 60 centų, tikrai reikia persvarstyti“, – sakė jis.
Savivaldybės galimybes apmokestinti krovimą apriboja tai, jog stotelės buvo įrengtos už Europos Sąjungos pinigus, todėl įsipareigota kelerius metus sudaryti galimybę jose krautis nemokamai. Pasak savivaldybės atstovo, su projekto partneriais bus tariamasi dėl sąlygų pakeitimo, turint galvoje, kad didžioji dalis jų yra įgyvendintos.
„Matėme, kad geriau jau yra atsisakyti projekto ir apmokestinti, negu toliau tuos įsipareigojimus tęsti“, – sakė jis.
Tai, kada bus imtasi sprendimų dėl krovimo apmokestinimo, pasak M. Matusevičiaus, priklausys nuo elektros kainų. Dėl to apsisprendus, operatorių tikimasi parinkti per keletą mėnesių.