Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Budintis BudėtojasŠaltinis: Etaplius.lt
Antrus metus Šaltinių pagrindinėje mokykloje vykstantis „Erasmus+ KA1" projektas „Šiuolaikinis mokytojas – ateities kartų architektas" suteikė mokytojams ne vieną progą susipažinti su įvairių Europos šalių švietimo sistemomis, apsilankyti tų šalių mokyklose ir susipažinti su gerąja Europos šalių švietimo sistemos praktika ir patirtimi.
Kovo mėnesį dvi Alytaus Šaltinių pagrindinės mokyklos mokytojos Vilma Arbačiauskienė ir Angelė Grigonienė dalyvavo Suomijos sostinėje Helsinkyje vykusiuose kursuose „Planšetiniai kompiuteriai ugdyme – atnaujinkime savo pedagoginius metodus". Juose dalyvavo mokytojai iš įvairių Europos šalių: Vokietijos, Belgijos, Austrijos, Italijos, Lenkijos, Graikijos, Kroatijos ir Lietuvos. Visus vienijo smalsumas ir noras savo pamokose plačiau panaudoti planšetinių kompiuterių teikiamas galimybes, siekiant mokinių mokymosi pažangos.
Kursų dalyviai susipažino ir praktiškai išbandė nemažai mokomųjų mobiliųjų aplikacijų: nuo senų gerų žinomų „Kahoot", „Socrative", „Padlet", „Qrafter" iki mažiau ar visai negirdėtų „SandDraw", „Green Screen", „30Hands", „Plickers" ar MSQRD.
Suomijos švietimo sistema, jos sėkmės receptas labai domino visų šalių kursų dalyvius. Kvalifikacinių kursų vadovas Petri Ilmonen skyrė daug dėmesio, atskleisdamas Suomijos švietimo sistemos sėkmės sudedamąsias dalis: laisvas ir nepriklausomas mokytojas, tinkamas mokyklų finansavimas ir kryptinga bei teisinga šalies švietimo politika. Mokytojai, kursų dalyviai, lankėsi Helsinkio universitete, mokslo centre „ Heureka". Suomijos mokinių mokomuosius vizitus į šį mokslo centrą finansuoja šalies švietimo ministerija, puikiai suprasdama patyriminio mokymosi svarbą bei motyvuodama mokinius domėtis STEM krypties mokslais. Turėjome galimybę stebėti Jalavapuiston‘o pradinės mokyklos mokinių darbą grupėse, kuriant projektą „Mūsų visata". Nustebino mokinių susikaupimas, rimtas ir atsakingas požiūris ir puiki bendravimo kultūra. Paskutinę kursų dieną praleidome kartu su Suomijos mokytojais metodinėje dienoje „Ką robotai veikia mokykloje?" „Fazer" šokolado fabrike. Ten pamatėme ne tik robotukų, įdomių metodinių priemonių, diskutavome ir kalbėjomės su kolegomis iš Suomijos, bet ir ragavome įvairiausių rūšių šokolado ir saldainių. Hmmm... buvo labai saldu.
Taigi grįžome su galybe įspūdžių, susipažinę ir susidraugavę su kitų šalių mokytojais, o ar galime atsakyti į klausimą „Kas Suomijoje kitaip?" Tikslaus ir trumpo atsakymo nėra. Daug kas kitaip, o svarbiausia – visuomenė pasitiki ir tiki savo vaikų mokytojais.