PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Jaunimas2018 m. Rugsėjo 7 d. 15:01

Karolis Živulskas – Vyriausybėje

Vilnius

Etaplius SistemaŠaltinis: Etaplius.lt


51510

Malonu informuoti, jog mūsų miesto veiklus ir iniciatyvus moksleivis Karolis Živulskas, Elektrėnų „Versmės“ gimnazijos abiturientas, kuris nestokoja ryžto tapti ateities lyderiu, rugpjūčio 20–24 d., kai jo bendraamžiai dar džiaugėsi vasaros atostogomis, dalyvavo projekte „Moksleiviai – į Vyriausybę“.


Foto galerija:

2018-08-21-1.jpg
25487175-746714628858488-8978266324936695361-o.jpg
img-20180822-120023.jpg
lrvk-20180820-0020.jpg
lrvk-20180820-0059.jpg
lrvk-20180820-0202.jpg
received-326482424588110.jpeg
zivulskas.jpg

Apie projektą

Projektą „Moksleiviai – į Vyriausybę“ kasmet organizuoja Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarija kartu su ministerijomis. Pirmą kartą projektas organizuotas 2009 m. Per devynerius metus jame jau dalyvavo 268 moksleiviai. Projektu siekiama skatinti gabius Lietuvoje ir užsienyje besimokančius jaunuolius domėtis Lietuvos valstybės institucijų veikla, susipažinti su darbo viešajame sektoriuje principais, aktyviau dalyvauti politiniuose procesuose. Dalyviai bendrauja su Ministru Pirmininku, ministrais, dalyvauja posėdžiuose, susitikimuose, susipažįsta su institucijos, jai pavaldžių įstaigų darbu, atlieka institucijos paskirtus darbus, bendrauja su žiniasklaida, rengia bendras užduotis, taip pat bendrauja su visuomenėje žinomais asmenimis – nuomonių lyderiais.

Visų pirma norintieji dalyvauti projekte pildo anketą, kurioje reikia nurodyti akademinius pasiekimus, olimpiadų ir konkursų rezultatus, nurodyti savo visuomeninę veiklą ir parašyti motyvacinį laišką – visa tai lemia mokinių patekimą į projektą!

Dalyvius atrenka speciali komisija: Ministro Pirmininko patarėja švietimo, mokslo ir kultūros klausimais, švietimo ir mokslo, vidaus reikalų viceministrai, Lietuvos moksleivių sąjungos, Nacionalinės moksleivių akademijos atstovai. Šiais metais į atrankos komisiją pakviesta ir televizijos laidų vedėja Daiva Žeimytė.

Šiemet 10-ąjį gimtadienį švenčiantis projektas „Moksleiviai – į Vyriausybę“ pakvietė dalyvauti 30 gabių, aktyvią visuomeninę veiklą vystančių, pilietiškų gimnazistų iš visos Lietuvos ir pasiūlė dar dvi naujas užduotis:
jaunuoliams patiems kurti pilietiškumo pamoką, pažvelgti į šiuolaikinę pilietinio ugdymo pamoką ne valstybės institucijų ar mokytojų, o pačių moksleivių akimis, prisiminti buvusius dalyvius ir pamatyti, kuo jie užsiima dabar, sužinoti, kuo jie tapo šiandien.

Karolis myli Lietuvą

Pristatome Karolį Živulską – projekto „Moksleiviai – į Vyriausybę“ dalyvį. Apie projektą Karolis žinojo jau praėjusiais metais, bet dar negalėjo jame dalyvauti – buvo per jaunas. Šįmet buvo išvykęs padirbėti Airijoje ir ten būdamas perskaitė, jog prasidėjo norinčiųjų dalyvauti projekte registracija. Karolis užpildė registracijos anketą, kurioje nurodė, kad dalyvavo konkursuose, olimpiadose ir yra:
2016 m. „Euroscolos“ laimėtojas,
savivaldybės matematikos, fizikos, biologijos, istorijos, chemijos olimpiadų prizininkas,
2018 m. Respublikinėje biologijos olimpiadoje laimėjęs 6 vietą,
Eurodebatų finalo dalyvis, laimėta 3-ia vieta,
Europrotų finalo dalyvis,
Europos egzamino dalyvis.
Užsiėmė visuomenine veikla:
miesto ir mokyklos renginių vedimas ir organizavimas,
Europos parlamento jaunasis ambasadorius mokykloje pagal programą MEPA,
Nacionalinės moksleivių akademijos dviejų sekcijų (fizika ir nanotechnologijos, biochemija) mokinys,
Trečius metus mokosi jaunųjų fizikų mokykloje „Fotonas“, dalyvauja savanoriškoje biologų sandraugoje „BioSa“.

Jis parašė motyvacinį laišką, kuriame teigė, kad norėtų susipažinti su Energetikos ir Užsienio reikalų ministerijomis. „Manau, kad atsinaujinančios energijos perspektyvos nėra išnaudojamos tinkamai. Kadangi tuo domiuosi ES lygmeniu, tikiuosi, kad kai kurių ES narių sėkmės istorijas galima būtų pritaikyti Lietuvoje. Dar, manau, aktualu yra žiedinės ekonomikos vystymas Lietuvoje, kai visuomenė bus pajėgi būti beatliekė, atliekų tvarkymo sutaupytas lėšas būtų galima skirti tam, kad mažėtų iškastinio kuro naudojimas.

Užsienio reikalų ministerija – be galo domiuosi ir myliu Europos Sąjungą, manau, kad Lietuva gali užimti dar svarbesnę rolę joje bei būti kertiniu tašku, kuris suvienija, kai iškyla grėsmė demokratijai. Manau, kad turime skatinti glaudesnį bendradarbiavimą su Rytų partnerystės šalimis, bet išlaikyti šaltus, neutralius santykius su Rusija. Lietuva gali dar labiau išgarsėti kaip valstybė, kuri vertina demokratiją. Noriu išgirsti naudingų patarimų bei pastabų iš gerų mokytojų ir vieną dieną tai pritaikyti Vyriausybėje ne kaip moksleivis, o kaip žmogus, dirbantis vardan Tėvynės“,- rašė Karolis.

Pasidomėjome, kas paskatino vaikiną dalyvauti projekte, juk dar vasaros atostogos. Ar po darbų Airijos oro uoste nenorėjo atsipūsti ir nieko neveikti? Karolis paaiškino, kad jau seniai svajoja tapti politiku, o dabar pasitaikė puiki proga susipažinti su šia veikla iš arčiau, todėl nenorėjo praleisti progos. Išsiuntė anketą nelabai tikėdamas, kad jį pakvies dalyvauti, bet pabandyti juk verta. Karoliui pasisekė, komisija, įvertinusi jo akademinius pasiekimus, visuomeninę veiklą bei motyvacinio laiško idėjas, nutarė, kad jis vertas dalyvauti projekte.

Aišku, Karolis apsidžiaugė. Kalbėdama su jaunu žmogumi, stebėjausi jo svajonėmis tapti politiku, juk tai žmonės, kuriuos­ kiti kritikuoja, humoristai traukia per dantį. Karolis sutiko, kad politikai visada yra tarsi po padidinimo stiklu, bet jis to nebijąs. „Esu Lietuvos gerbėjas,- sakė Karolis,- ir noriu dirbti savo Tėvynei. Manau, kad dirbdamas Vyriausybėje, galėčiau geriausiai tarnauti Lietuvai. Tiesa ta, kad paskutiniais metais mano svajonės šiek tiek keičiasi. Mane žavi mokslininko atei­tis. Baigęs mokyklą, norėčiau studijuoti biofiziką.

Įgijęs išsilavinimą, manau, galėčiau tapti ir geresniu valstybės darbuotoju, o gal tęsiu mokslinius tyrinėjimus. Dabar negaliu tvirtai pasakyti, kokiu keliu pasuksiu, bet tikrai žinau, kad noriu dirbti Lietuvai, nesiruošiu emigruoti ir laimės ieškoti svetur. Tikiu, kad mes, jaunoji karta, galim sukurti tokią Lietuvą, kurioje visiems gera gyventi ir dirbti“. Šis tikėjimas, manau, ir skatino jį dalyvauti projekte „Moksleiviai – į Vyriausybę“, nesvarbu, kad dar atostogos.

„Iš kur toks patriotizmas?“- pasiteiravau Karolio. Ilgai negalvodamas mano pašnekovas atsakė, kad tėvai ir mokytojai formavo jo asmenybę. Supratau, kad meilė ir pagarba savo kraštui – tai Živulskų šeimos vertybė. Karolis dėkojo „Versmės“ gimnazijos mokytojams – Vidai Minkevičienei, Vilmai Narkauskienei, Dianai Niparavičienei, Elvyrai Kasperavičienei ir kitiems, – kurie ne tik mokė, bet ir auklėjo, augino jį kaip asmenybę.

Darbas Vyriausybėje

Dalyviai jau sekmadienį susirinko Vilniuje, Hostel Filaretai, kad neoficialioje aplinkoje susipažintų su savo bendraamžiais, su kuriais dirbs visą savaitę.

Pirmoji moksleivių diena Vyriausybėje – pirmadienis! Tai diena, kai prasidėjo projektas. Su dalyviais bendravo Ministras Pirmininkas Saulius Skvernelis.

„Man labai džiugu matyti jauną, entuziastingą ir veiklią mūsų visuomenės kartą. Džiaugiuo­si, kad šią vasaros savaitę pasirinkote praleisti lankantis Vyriausybės kanceliarijoje, ministerijose, kitose valstybės institucijose. Manau, jog jūsų darbotvarkė bus išties aktyvi bei įdomi ir jums pavyks susipažinti su vykdomosios valdžios darbu iš arčiau. Būkite smalsūs ir kritiški vykdydami šių metų užduotį, jūsų išsakytos idėjos bei pastabos gali prisidėti prie pilietiškumo ugdymo šalies mokyklose“,- sakė premjeras.

Vyriausybės vadovas atsakė į moksleivių klausimus, linkėjo jiems gražios ir produktyvios savaitės, išnaudoti visas galimybes ir išsinešti gražiausius prisiminimus.

Moksleiviams Vyriausybės veiklą pristatė ir Ministro Pirmininko patarėjai Arnoldas Pikžirnis bei Lukas Savickas.

Visi projekto dalyviai, paskirstyti po du, turėjo galimybę artimiau susipažinti su viena iš ministerijų. Karolis ir jo kolega Algirdas Benetis (Palangos Senoji gimnazija) susipažino su Energetikos ministerijos darbu, lankėsi gamtinių dujų, elektros energijos, naftos, atsinaujinančių energijos išteklių ir kituose sektoriuose, išklausė informaciją apie jų darbą, bendravo su darbuotojais. Mokiniai klausė – profesionalai atsakė.

Susipažinęs su Energetikos ministerijos veiklos sritimis Karolis ir jo draugas susitiko su energetikos ministru Žygimantu Vaičiūnu, su kuriuo kalbėjosi apie ministerijos darbą, išsakė savo nuomonę.

Karoliui labai patiko ministras Ž. Vaičiūnas. Tai savo darbą išmanantis, gebantis bendrauti žmogus. Karolis sakė jautęs ministro globą per visą darbo savaitę Vyriausybėje. Atsitiktinai susitikęs ministerijų koridoriuose klaidžiojantį Karolį, ministras pasiteiraudavo, kaip sekasi, gal reikalinga pagalba.

Išvykos

Energetikos ministerija besidomintis Karolis ir jo draugas lankėsi – Ignalinos atominėje, Kruo­nio hidroakumuliacinėje, Kauno termofikacinėje – elektrinėse, bendravo su juos pasitikusiais darbuotojais, klausėsi jų pasakojimo apie lankomą objektą.

Projekto dalyvių darbotvarkė buvo intensyvi. Vieną dieną jie dalyvavo Vyriausybės posėdyje, kuriame buvo svarstomi aktualūs klausimai. Stebėjo, kaip vyksta darbas, įsidėmėjo, kaip ieškoma geriausio sprendimo.
Projekto dalyviai vyko į Ruklą, kur nuolatinę privalomąją pradinę karo tarnybą atlieka dalis Lietuvos jaunimo. Tąkart projekto dalyviai bent trumpai pabuvo šauktiniais, atliko panašias užduotis kaip ir Lietuvai tarnaujantys kariai. Po to dalyviai diskutavo, ar reikalingi Lietuvai šauktiniai.

Karoliui išvyka patiko, užduotys nepasirodė per sunkios, nes jis yra dalyvavęs Elektrėnų šaulių veikloje.

Susitikimai vakarais

Po intensyvios darbo dienos vakarus moksleiviai leido turiningai. Vyko susitikimai su žymiais Lietuvos žmonėmis. Su projekto dalyviais bendravo dainininkas, televizijos laidų vedėjas Marijonas Mikutavičius, lenktynininkas Antanas Juknevičius, „Swedbank“ Lietuvoje vadovė Dovilė Grigienė.

Svečiai papasakojo savo sėkmės istorijas, atsakė į moksleivių klausimus. Karoliui labiausiai patiko M. Mikutavičius. Vaikino nuomone, televizijos laidų vedėjas bendravo tiesiogiai, kalbėjo ne tik apie sėkmę, bet ir apie sunkumus, su kuriais susidūrė dirbdamas. Vakaras priminė bičiulių susitikimą, nes buvo ir juokaujama, ir rimtai kalbamasi.

Renginys Vyriausybės kanceliarijoje

Rugpjūčio 24 d. Vyriausybės kanceliarijoje įvyko baigiamasis projekto „Moksleiviai – į Vyriausybę“ renginys, dalyviai susitiko su Vyriausybės kancleriu Algirdu Stončaičiu.

„Džiugu, kad jūs, mieli moks­leiviai, jau visą dešimtmetį aktyviai domitės Vyriausybe, norite žinoti, kaip funkcionuoja vykdomoji valdžia. Manau, kad per šią intensyvią savaitę jūs daug ką sužinojote stebėdami Vyriausybės kanceliarijos bei ministerijų darbą, turėjote progą pabendrauti su premjeru, ministrais. Esu tikras, kad šis projektas prisideda prie pilietiškumo ugdymo ir patirti įspūdžiai galbūt paskatins jus ateityje rinktis garbingą tarnybą valstybei“,- sakė kancleris.

Šiais metais moksleiviams tekusi užduotis – sukurti šiuolaikinę pilietinio ugdymo pamoką. Renginio metu buvo pristatytos moksleivių idėjos, kurios turėtų prisidėti prie pilietinės visuomenės ugdymo.

Karolio grupė išsakė mintis, kokios turėtų būti pilietinio ugdymo pamokos mokykloje. Mokinių nuo­mone, pamokos neturėtų būti integruotos. Pilietinio ugdymo pamokos vyksta 5–10 klasių mokiniams. Buvo siūloma pradėti pilietinį ugdymą įdomiomis pamokomis, per kurias galima net ir pažaisti. Siekti, kad 10-os klasės mokinys gebėtų diskutuoti Lietuvai ir Europai aktualiomis temomis.

Karolio grupė siūlė šias idėjas:

į 5–6 kl. mokinių pamokas kviesti valstybės tarnautojus, savivaldybės darbuotojus, organizuoti ekskursijas į policiją, priešgaisrinę gelbėjimo tarnybą, po pokalbių su savivaldybės darbuotojais, kai mokiniai turi naujos informacijos, kurti žaidimą apie savo savivaldybę.

7–8 kl. pamokos pradžioje ap­žvelgiama viena, o gal net kelios svarbios Lietuvos ar užsienio naujienos. Teoriją aiškinti remiantis praktika – vykdyti streikų, peticijų simuliacijas, aptarti įvairias pilietiškumo formas: kraujo donorystę, savanorystę, pilietines iniciatyvas „Žinau, ką renku“, „Baltosios pirštinės“, organizuoti mokinių diskusijas tam tikromis temomis (mokytojas moderatorius, 50 proc. temų pagal programą, 50 proc. siūlo mokiniai). Mokiniams pateikiami įdomūs faktai, pvz., kokią vietą pasaulyje ar Europoje Lietuva užima pagal išsilavinimą ar kitą sritį, tarkim 3 vieta pagal kažką, kad mokiniai suprastų, kad jų valstybė nėra bloga.

9–10 kl. JTO, EP, Seimo simuliacijos, kad mokiniai geriau suprastų, kas ir kaip vyksta. Diskusijos kontraversiškomis temomis ar aktualiomis temomis: marihuanos legalizavimas, gėjų santuokos, demokratijos trapumas. Debatų klubų steigimas. Svečių iš NVO ir projektų kvietimas į mokyklą („Misija Sibiras“, LMS, LLJ, JKL, EYP).

Tikėkimės, kad mokinių pa­siūlytomis idėjomis susidomės moky­tojai ir galbūt per ateinančius mokslo metus kai kurias iš jų įgyvendins.

Vyriausybės kancleris A. Stončaitis apdovanojo visus projekto „Moks­leiviai – į Vyriausybę“ dalyvius atminimo dovanomis – trispalvėmis. Tai Ministro Pirmininko S. Skvernelio globojamos pilietinės iniciatyvos „Lietuvos vėliava“ dalis.

Karolis mano, kad dovana labai vertinga, nes tai motyvacija ateičiai, įpareigojimas mylėti savo šalį. Vaikinas įsitikinęs, kad šią dovaną prisimins ir brangins visą gyvenimą.
Pasibaigus projektui, Karolis džiaugiasi turiningai praleistu laiku, džiaugiasi sutikęs daug naujų draugų, kuriuos skiria atstumas, bet jungia vienas kilnus troškimas – pasiryžimas dirbti Lietuvai ir sukurti tokią valstybę, kuri būtų viena iš Europos lyderių.

Tikiu šiuo jaunimu ir linkiu, kad jų darbai sukurtų saugią, patrauklią Lietuvą.