Kaip pritraukti skirtingų kartų kandidatus?

Kaip pritraukti skirtingų kartų kandidatus?
Lietuva
Etaplius.lt Etaplius žurnalistas
Šaltinis:  Etaplius.lt

Skirtingų kartų atstovai organizacijose šiandien – tikra vertybė. Darbo rinkos ekspertai sutaria, kad darbuotojų įvairovė didina organizacijų kūrybiškumą, plečia kultūrinę aplinką bei padeda įveikti kylančius iššūkius. Vis dėlto, su šiomis skirtybėmis ateina ir skirtingi poreikiai – kaip juos patenkinti ir pritraukti skirtingų kartų darbuotojus?

X kartai parodykite, kad galvojate į priekį

X karta (žmonės, gimę 1964–1983 m.) yra tikrieji kokybės ieškotojai. Jie nori siekti karjeros, todėl svarbu akcentuoti tokias galimybes įmonėje bei sprendimų priėmimo laisvę.

Siekiant išsiaiškinti darbuotojų poreikius karantino metu, buvo atliktas „Edelman Trust Barometer“ tyrimas, kuris atskleidė, kad šios kartos specialistams taip pat svarbios papildomos atostogų dienos bei suteikiami akcijų paketai. Atsižvelgdamos į šią tendenciją, įmonės savo darbuotojams taip pat galėtų pasiūlyti įvairesnių papildomų naudų, pavyzdžiui, šiandien vis populiarėjančių opcionų. 

Tai įmonės akcijos, kurios gaunamos prisijungus prie kompanijos ir kuriomis galima disponuoti dirbant įmonėje. Ši priemonė ypač naudinga didinant darbuotojų įsitraukimą ir skatinant savininkiškumo jausmą – būtent tai, ko darbe siekia X kartos atstovai. 

Tūkstantmečio kartos atstovams pasiūlykite karjeros progresą

Tūkstantmečio karta (angl. millennials) (žmonės, gimę 1984–2003 m.) yra interneto, socialinių tinklų ir kompiuterizacijos fone augę vaikai. Šiai kartai atsivėrė daugiau socialinių, ekonominių ir technologinių galimybių, kurių neturėjo jų tėvai ir seneliai, todėl tūkstantmečio vaikai pripažįstami kaip entuziastingi, technologiškai išprusę ir labai antrepreneriški.

Šią energiją darbdaviams ir prasminga nukreipti teigiama linkme, pabrėžiant laukiantį atonomiškumą ir įvairovę darbe, individualizacijos galimybes. Be to, šios kartos atstovams būdingas savęs ieškojimas, laisvės troškimas, išorinės motyvacijos poreikis, todėl jie ypač vertina saviugdos ir asmeninio tobulėjimo galimybes darbe, jiems svarbus santykis su vadovais ir tinkama motyvacinė sistema.

Įgykite Z kartos palankumą būdami socialiai atsakingi

Z kartos atstovai (žmonės, gimę po 2003 m.)  auga kartu su tobulėjančiomis technologijomis, yra žingeidūs ir aktyvūs pažindami aplinką, todėl, pristatydami darbo poziciją, užtikrinkite jų augimo, saviugdos galimybes. Kaip atskleidė anksčiau minėtas tyrimas, svarbiausiu motyvaciniu veiksniu šios kartos atstovai įvardijo įmonės skiriamą mokymosi biudžetą, kurį gali naudoti savo kompetencijų ir įgūdžių tobulinimui seminaruose, kursuose bei sertifikatams gauti.

Šie žmonės yra socialiai atsakingi, domisi aplinkosauga, jiems svarbi lygybė, įvairovė ir kiti jautrūs socialiniai, ekologiniai klausimai, todėl darbdaviams svarbu pristatyti socialinės atsakomybės projektus, kultūrą, įtraukties ir lygybės principus. 

Norėdami sukurti įvairią, draugišką ir skirtingų žinių nestokojančią komandą, pasinaudokite personalo valdymo paslaugomis. Jos padės subalansuoti darbo aplinkos įvairovę ir užtikrins, kad prie kolektyvo prisijungs visus numatytus kriterijus atitinkantis talentas.

 

Reklama