Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Pexels.com nuotr.
Etaplius.ltŠaltinis: Etaplius.LT
Nors verslo pardavimas pirkimas nėra lengvas psichologiškai, juk parduodama galimybė praturtėti, pirkėjo radimas nėra toks sudėtingas, kaip kai kuriems atrodo. Norint greitai parduoti verslą yra svarbiausia rasti pirkėją, o tą padaryti nėra sudėtinga. Žinoma, išeiti į gatvę ir šaukti: „Parduodu verslą” tikrai nereikia. Užtenka tik patalpinti kelis skelbimus ir po kurio laiko su jumis susisieks susidomėję pirkėjai.
Ar verslo pardavimui reikalingas agentas?
Dažnai verslininkai netiki, kad patys, be jokios pagalbos, gali parduoti verslą. Deja, bet toks požiūris priveda prie didelių išlaidų. Nesvarbu, esate naujokas pardavimuose ar turite patirties, verslo pardavimui tikrai nereikalingas joks agentas. Šiuo metu yra nemažai portalų, kur galima parduoti verslus. Kadangi potencialų pirkėją galite rasti patys, jums nėra jokios prasmės samdyti agento, kuris prašys nemažo procento už parduotą verslą.
Kaip vyksta pardavimo procesas?
Pirmasis etapas - tinkamas skelbimo paruošimas. Net neįsivaizduojate, kaip dažnai nepavyksta parduoti verslo dėl to, kad skelbimas nėra išsamus ir neatrodo patikimas. Klystate, jeigu manote, kad kiekvienas potencialus pirkėjas skirs savo laiko ir susisieks su Jumis, kad patikslintumėte detales. Suprantama, kad ne viską norite skelbti viešai, tačiau pirkėjams aktualią informaciją turite pateikti skelbime, be jokių paslapčių. Pasitaiko, kad nepatyrę verslininkai, pirmą kartą parduodantys verslą, stengiasi nuslėpti tam tikras detales, pateikia neaiškią informaciją, tuomet stebisi, kodėl negauna skambučių. Deja, bet informacijos slėpimas apsunkins pardavimo procesą.
Verslo skelbimai randami tiek laikraščiuose, tiek įvairiuose portaluose, pavyzdžiui, verslopardavimas.lt. Būkime sąžiningi ir iš karto pripažinkime, kad laikraščių verslininkai tikrai nebeskaito, tiesiog neturi tam laiko. Iš karto koncentruokitės į tikslinę auditoriją ir skelbimus talpinkite portaluose, kurie orientuoti į parduodamus verslus.
Talpinant skelbimą jums iš karto reikės nurodyti kainą. Jums spręsti, ar norite nurodyti tikslią kainą, o gal visai nenorite jos skelbti? Tai visiškai suprantama, tačiau net ir tuo atveju, jeigu neskelbsite kainos, vis tiek turite ją numatyti, kad žinotumėte, ką atsakyti, kai potencialūs pirkėjai teirausis.
Toliau seka komunikacija su potencialiais pirkėjais. Greičiausiai iš karto negausite daug skambučių, reikės palaukti bent poros valandų, gal net keletą dienų. Visgi, jeigu per savaitę negausite nei vieno skambučio, tuomet galite numatyti, kad kažkas ne taip. Tokiais atvejais turėtumėte pakoreguoti skelbimą ir būtinai patikrinti, ar nurodėte kontaktus. Deja, bet kartais per išsiblaškymą žmonės pamiršta tai padaryti.
Radote pirkėją? Džiugu, tačiau dabar turėsite svarbiausią darbą - patikrinti, ar pirkėjas tikrai patikimas. Deja, bet perkant ir parduodant verslą dažnai tenka susidurti su aferistais. Todėl turite būti būdrūs ir pasidomėti asmeniu, kuris nori pirkti jūsų verslą. Jeigu neradote jokios informacijos apie jį, pasiteiraukite, ką jis veikia, kodėl perka jūsų verslą, kokie jo planai. Gali būti, kad tai pradedantis verslininkas, todėl kol kas nėra jokios informacijos apie jį internete.
Sekantis žingsnis - dokumentų ruošimas. Raskite reikiamus dokumentus, susitarkite su notaru dėl susitikimo ir pasirašykite sutartį. Prieš pasirašant nepamirškite sutarti, kada bus pervesti pinigai už parduotą verslą.
Kaip išvengti apgavysčių?
Deja, bet tiek parduodant, tiek perkant verslą kartais tenka susidurti su apgavystėmis. Kaip to išvengti? Visų pirma, turite pasidomėti su kuo bendraujate. Viena iš didžiausių klaidų, kurias daroma parduodant ar perkant verslą, tai naivumas. Supraskite, kad vien dėl to, jog jūs manote, kad žmogus nėra įtartinas, tai nereiškia, kad turite juos pasitikėti. Ar šioje situacijoje gali padėti pardavimų agentas? Gaila, tačiau ne. Nesvarbu, ar pirkėją radote jūs, ar agentas, nesąžiningi pirkėjai pasitaikyti gali bet kurioje situacijoje. Neretai agentai netikrina, ar rasti potencialūs pirkėjai yra sąžiningi, todėl net ir tais atvejais, kai pirkėją rado agentas, vis tiek reikia patikrinti, ar jis nėra įtartinas. Sekantis žingsnis, padėsiantis išvengti apgavysčių, tai pinigų pervedimas. Kai kuriais atvejais vis dar pasitaiko, kad žmonės nori perduoti pinigus grynaisiais, o ne pervesti per banką. Toks sprendimas nėra saugus. Jeigu norite nuslėpti pardavimą ir išvengti mokesčių, tuomet rizikuojate būti apgauti. Verčiau sąžiningai parduokite verslą ir sumokėkite mokesčius. Tokiu būdu ne tik išvengsite nesąžiningų pirkėjų, kurie gali mokėti netikrais pinigais, bet ir išvengsite nemalonumų ateityje. Neretai siūloma prašyti avanso arba paprašyti, kad iš pradžių pirkėjas pervestų pinigus ir tik paskui pasirašyti sutartį.
Per kiek laiko galima parduoti verslą?
Verslą parduoti galima ir per kelias dienas, ir per kelerius metus. Nuo ko tai priklauso? Turbūt paprasčiausias atsakymas - nuo jūsų verslo paklausos. Deja, bet kartais net ir paruošus ypač patrauklų skelbimą, siūlant nedidelę kainą, vis tiek gali būti sudėtinga parduoti verslą vien dėl to, jog nei vienas verslininkas nemanys, kad jūsų parduodamas verslas yra perspektyvus. Gaila, tačiau tokių situacijų pasitaiko ir net dažnai. Kaip tuomet elgtis? Turite kelis variantus. Pirmas žingsnis - verslo koregavimas. Siūlome pasistengti šiek tiek pakoreguoti verslo idėją, planą, gal tai padės ne tik lengviau parduoti, bet ir daugiau uždirbti. Na, o jeigu nemanote, kad galite ką nors pakeisti, tuomet sumažinkite kainą. Visgi net ir tai gali nepadėti. Jeigu verslas nėra perspektyvus, tuomet nei patyręs agentas, tai maža kaina nepadės jo parduoti.
Verslas parduotas. Kas toliau?
Sėkmingai pardavus verslą neretai apima ne tik nostalgija, bet ir pasimetimas. Pinigai gauti, verslas parduotas, kokie turėtų būti jūsų tolimesni planai? Deja, bet nenusisekus pirmajam verslui kai kurie pasiduoda ir grįžta į senuosius darbus bei stengiasi vyti mintis šalin apie bet kokį naują verslą. Ar toks požiūris racionalus? Iš dalies, kadangi dalis verslų tikrai žlunga dėl to, kad žmogus tiesiog neturi nei pakankamai žinių, nei motyvacijos turėti ir vystyti savo verslą. Tačiau ne kiekvienu atveju reikia galvoti, kad verslas žlugo, nes buvo įdėta per mažai darbo. Kai kuriais atvejais verslas žlunga dėl to, nes tuo metu rinka nebuvo jam paklausi, o kartais verslo idėją reikia tik šiek tiek patobulinti, kad verslas taptų sėkmingas. Griuvus verslui nereikia iš karto atsisakyti bet kokių minčių apie kito verslo kūrimą. Žinoma, šiek tiek laiko reikės, kad emociškai atsigautumėte ir sugalvotumėte, ką daryti toliau. Tačiau pirmas blynas neretai būna prisvilęs, todėl nepabandyti antrą kartą - didelė klaida. Jeigu po nepasisekusio verslo sukasi mintys apie kitą verslą ir šiuo metu turite įnašą, kurį galite investuoti, bandykite ir kurkite verslą. Bet nepamirškite pasimokyti iš padarytų klaidų, kad šis verslas būtų sėkmingas ir nereikėtų jo parduoti.
Reklama