REDAKCIJA REKOMENDUOJA
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Mokslas2018 m. Vasario 22 d. 14:47

Konferencija „Kaip įdomiai pateikti ugdymo turinį“?

Vilnius

Budintis BudėtojasŠaltinis: Etaplius.lt


29816

Vasario 20 d. Butrimonių Anos Krepštul gimnazijoje vyko metodinė konferencija „Kaip įdomiai pareikti ugdymo turinį“. Konferencijoje šiais metais dalyvavo ne tik Butrimonių Anos Krepštul gimnazijos mokytojai, bet ir Baltosios Vokės E. Ožeškovos bei Kalesninkų L. Narbuto gimnazijų pedagogai, o taip pat Pabarės pagrindinės mokyklos mokytojai.


Foto galerija:

akrkonf6-52597.jpg
akrkonf5-52596.jpg
akrkonf4-52595.jpg
akrkonf3-52594.jpg
akrkonf2-52593.jpg
akrkonf1-52592.jpg

Besiruošiant šiai konferencijai sulaukta 14 pranešėjų paraiškų. Tiek mokytojų panoro pasidalinti gerąja patirtimi. Verta pastebėti, jog savo sėkmės istorijas pasisiūlė papasakoti ne tik mokytojai ekspertai ir metodininkai, bet ir jauni mokytojai, kurie mokyklose dirba tik kelerius metus.

Konferencijos dalyvius sveikino Butrimonių Anos Krepštul gimnazijos direktorė Teresa Savel, Šalčininkų rajono savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyriaus vyriausioji specialistė Regina Kazarevskaja. Metodinės konferencijos veikla apjungė šešias potemes: „Mokinių asmeninės motyvacijos formavimo aspektai“, „Gerosios patirties sklaida“, „Skaitymo metodo diegimo praktika“, „Kūrybinis naujų idėjų plėtojimas“, „Veikiame bendradarbiaudami ir bendraudami“, „Sėkmingo mokymosi link“.

Pirmąjį pranešimą apie mokinių motyvacijos svarbą perskaitė direktoriaus pavaduotoja ugdymui Marija Ladziato. Vėliau Kalesninkų L. Narbuto gimnazijos geografijos vyr. mokytoja Vilija Petrauskienė aptarė, kaip ugdymo procesą galima paįvairinti integruojant dalykų pamokas, o Baltosios Vokės E. Ožeškovos gimnazijos geografijos vyr. mokytoja Regina Dingelienė pademonstravo, kaip dirbama taikant GIS sistemos galimybes.

Butrimonių Anos Krepštul gimnazijos lenkų kalbos mokytoja metodininkė Edita Jaselionis apžvelgė rašytinės kalbos kūrimo reikalavimus, atkreipė dėmesį į asmeninio ir oficialaus pobūdžio raštų kalbos reikalavimus, mandagumo frazes, skyrybos ženklų funkcijas. Trys Butrimonių Anos Krepštul gimnazijos mokytojos – Jolanta Lebed, Andžela Mirošničenko ir Ana Šumska - apibendrino kelių metų saviugdos ir profesinio tobulėjimo pasirinktos temos rezultatyvių paieškų patirtį ir gvildeno skaitymo gebėjimų ugdymo strategijų taikymo aspektus mokant įvairių koncentrų mokinius.

Po pietų pertraukos ir žvalgytuvių po gimnazijos erdves metodinės konferencijos dalyviai tęsė darbą. Buvo dėmesingai išklausytas Kalesninkų L. Narbuto gimnazijos istorijos mokytojos metodininkės Zytos Jurgelevič pranešimas „Dramos metodų taikymas istorijos pamokose“.

Pranešėja pateikė daug pavyzdžių, liudijančių, jog šis metodas itin motyvuoja įvairių gebėjimų mokinius geriau įsiminti istorines asmenybes, įvykius. Laima Narodovskaja, Baltosios Vokės E. Ožeškovos gimnazijos istorijos mokytoja metodininkė, išradingai konferencijos dalyvius pakvietė į Lietuvos istorijos pamoką, kurioje tikslingai žinioms tikrinti pritaikė plickers sistemos elementus.

Didžiąją konferencijos dalį dalyviai buvo tik atidūs klausytojai, bet viskas pasikeitė, kai pranešėjos Renata Nanartovič ir Janina Bukina (Baltosios Vokės E. Ožeškovos gimnazija) pradėjo praktinį užsiėmimą. Visi praktiškai išbandė veiklas bendradarbiaujančiose grupėse, mokėsi įvairių grupės dalyvių vaidmenų, atliko ir pristatė skirtas užduotis.

Baigus darbą bendradarbiaujančiose grupėse buvo išklausytas anglų kalbos mokytojos Reginos Malinovskajos (Butrimonių Anos Krepštul gimnazija) pranešimas apie tėvų ir mokyklos pedagogų bendradarbiavimo formas. Pranešėja apžvelgė organizuotos apklausos rezultatus ir pateikė tyrimo išvadas.

Beveik visiems konferencijos dalyviams pasirodė įkvepiantis savo idėjomis ir veiklų prasmingumu Baltosios Vokės E. Ožeškovos gimnazijos mokytojų Nijolės Narusevičiūtės (lietuvių kalbos vyr. mokytoja) ir Janinos Snarskos (lenkų kalbos mokytoja metodininkė) pranešimas „Gera mokykla praktiškai“. Mokytojos pasakojo apie mokinių kūrybinius darbus, netradicines pamokas, supažindino su kelių pamokų scenarijais.

Katažina Sokolovskaja (Butrimonių Anos Krepštul gimnazijos direktoriaus pavaduotoja neformaliajam ugdymui) skaitė pranešimą „Kūryba – asmenybės savikūra“ ir akcentavo gimnazijoje kuriamas galimybes mokinių kūrybiškumui skleistis, pasakojo apie veiklas, skirtas pažinčiai su Anos Krepštul kūryba. Baigdama savo pasakojimą Katažina Sokolovskaja pademonstravo filmą, kuriame įamžintos gimnazijos mokinių veiklos pasitinkant atkurtos Lietuvos šimtmetį.

Apie mokinių asmeninės pažangos įsivertinimo įgūdžių formavimo svarbą kalbėjo Rasytė Matulevičienė (Butrimonių Anos Krepštul gimnazija) ir pateikė rekomendacijų, kurių laikantis derėtų skatinti mokinius planuoti asmeninės pažangos siekius, mokytis juos tikslingai įgyvendinti ir reflektuoti pasibaigus siekių įgyvendinimo etapui.

Keturiolikai pranešėjų pateikus savo pastebėjimus, pasidalinus gerąja patirtimi Baltosios Vokės E. Ožeškovos gimnazijos direktorė Mirena Šostak apibendrino konferencijos veiklą, pasidžiaugė visų mokyklų pedagogų iniciatyva ir geranoriškumu dalinantis sėkmės istorijomis.

Tai jau antroji Butrimonių Anos Krepštul ir Baltosios Vokės E. Ožeškovos gimnazijų mokytojų metodinė konferencija, kurią organizuoja šių gimnazijų metodinių tarybų atstovai. Kilus diskusijoms dauguma mokytojų pritarė idėjai, kad šį bendradarbiavimą verta tęsti, o pirmą kartą pakviestų mokyklų atstovai tvirtino, kad noriai įsitrauks ir parengs pranešimus trečiajai metodinei konferencijai.

Butrimonių gimnazijos metodinės tarybos nariai nuoširdžiai dėkoja visiems dalyviams, o ypač pranešėjams už dalykiškus, aktualias temas gvildenančius pranešimus, už iniciatyvą ir novatoriškumą pateikiant idėjų ugdymo turiniui aktualizuoti.



REDAKCIJA REKOMENDUOJA