Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Birutė MontvilienėŠaltinis: Etaplius.lt
Praėjusių metų pabaigoje Marijampolės savivaldybės taryba priėmė sprendimą, kuris Marijampolės daugiabučių gyventojus skatina rūpintis daugiabučių kiemų, įvažiavimų į juos, automobilių stovėjimo aikštelių ir pan. remontu, plėtra ir įrengimu.
Minėtu sprendimu buvo patvirtintas Fizinių ar juridinių asmenų, kitų organizacijų ar jų padalinių, pageidaujančių skirti tikslinių lėšų savivaldybės bendrojo naudojimo įvažiavimo kelių, gatvių, automobilių stovėjimo aikštelių, ir kitų infrastruktūros objektų remonto, rekonstravimo ar įrengimo darbams, pasiūlymų teikimo ir vertinimo tvarkos aprašas. Priėmus šį dokumentą Marijampolėje susibūrusios daugiabučių namų savininkų bendrijos (DNSB) ir UAB „Marijampolės butų ūkis“ administruojamų daugiabučių gyventojai pradėti tvarkyti šalia daugiabučių suformuotų žemės sklypų dokumentus, ėmė nuomotis valstybės žemę ir joje savo bei Savivaldybės lėšomis ketina įsirengti erdvesnes ar remontuoti senas automobilių stovėjimo aikšteles.
Nuo ko DNSB ar „Marijampolės butų ūkio“ administruojami daugiabučiai turėtų pradėti prie jų esančios valstybinės žemės sklypų įteisinimo (nuomos) formalumus, „Suvalkiečiui“ papasakojo Marijampolės savivaldybės administracijos Projektų valdymo ir žemėtvarkos skyriaus vyr. specialistas Vidmantas Gudelis.
Jo teigimu, pirmiausia sprendimą šiuo klausimu privalo priimti DNSB nariai ar administruojamo daugiabučio gyventojai. Tuomet DNSB pirmininkas ar kitas įgaliotas atstovas turėtų kreiptis į Savivaldybės administraciją ir joje išsiimti kvartalo detaliojo plano sprendinius, o paskui juos pateikti kadastrinius sklypo matavimus atliksiančiai įmonei, pavyzdžiui, VĮ Registrų centras. Matininkams atlikus sklypo kadastrinius matavimus ir parengus kadastrinių matavimų bylą, DNSB pirmininkas turėtų kreiptis ir bylą pateikti Nacionalinės žemės tarnybos Marijampolės, Kazlų Rūdos ir Kalvarijos skyriui. Jame, V. Gudelio teigimu, teks apsilankyti visiems name esančių butų savininkams, nes jie privalės pasirašyti valstybinės žemės nuomos sutartį. Po to iš valstybės išsinuomotą žemės sklypą bendrija dar turės įregistruoti VĮ Registrų centras, o paskui jau galės užsisakyti ir parengti, pavyzdžiui, daugiabučio automobilių stovėjimo aikštelės plėtros projektą, gauti statybos leidimą. Tuomet DNSB apsisprendusi, kokią dalį būsimų statybos darbų gyventojai įstengs finansuoti patys, jau galės kreiptis į Savivaldybės administraciją ir prašyti atitinkamos finansinės paramos automobilių stovėjimo aikštelei išplėsti.
„Suvalkiečio“ pakalbintas Marijampolės savivaldybės administracijos Architektūros ir urbanistikos departamento direktorius-vyr. architektas Arūnas Lukoševičius teigė, kad dažniausiai sprendimą pradėti patiems tvarkytis priėmę daugiabučių gyventojai, tiksliau DNSB, visus formalumus įveikia sklandžiai. Šiuo metu dėl Savivaldybės paramos prie daugiabučių esančioms automobilių stovėjimo aikštelėms rekonstruoti ar išplėsti jau kreipėsi DNSB „Rytas“, „Gluosnija“, „Tarpučiai“, „Tarpučiai 1“, „Gryčia“, „Pašešupys“ ir „Šerkšnas“.
„Problemų ir konfliktų paprastai kyla tose bendrijose, kuriose pasikeičia pirmininkai“, – sakė A. Lukoševičius.
O štai Marijampolės savivaldybės administracijos Ūkio departamento Transporto tarnybos vyr. specialistas Hendrikas Nagrodskis „Suvalkiečiui“ papasakojo, kaip valstybės žemės sklypus išsinuomojusios ir jau tarsi tų sklypų savininkėmis tapusios DNSB ar daugiabučiai gali spręsti automobilių parkavimo prie tų daugiabučių įrengtose aikštelėse problemas.
„Žemės sklypų nuomą įteisinusios bendrijos turi teisę kreiptis į Savivaldybės saugaus eismo komisiją ir prašyti, kad prie to daugiabučio, pavyzdžiui, būtų įrengtas kelio ženklas „Eismas draudžiamas“, – teigė H. Nagrodskis. – Tai bene paprasčiausias sprendimas, siekiant, kad konkretaus daugiabučio automobilių stovėjimo aikštelėje automobilių nepaliktų aplinkinių daugiabučių gyventojai. Įrengus tokį ženklą teisę įvažiuoti į tą kiemą turės tik to, konkretaus daugiabučio gyventojai, taip pat aptarnaujančių ir specialiųjų įstaigų transportas, į daugiabutį atvykę įstaigų darbuotojai, taksi automobiliai. Be to, po tokiu kelio ženklu gali būti dar pakabintos lentelės, kuriose galima nurodyti, tarkime, kad kelio ženklas galioja tik darbo dienomis ar panašiai.“
Marijampolės R. Juknevičiaus 92-ojo daugiabučio gyventojai, H. Nagrodskio teigimu, automobilių parkavimo problemą išsprendė kitaip, pasirinkę sudėtingesnį kelią. Mat šio daugiabučio kieme yra servitutinis pravažiavimas į kaimyninio daugiabučio išsinuomotą žemės sklypą.
92-ojo daugiabučio gyventojai išsinuomoję žemės sklypą su joje esančia automobilių stovėjimo aikštele iš pradžių prie įvažiavimo į kiemą įsirengė rakinamą užtvarą ir kelio ženklą „Eismas draudžiamas“. Tačiau, kai paaiškėjo, kad toks sprendimas pažeidžia kitų daugiabučių gyventojų teisę privažiuoti prie jų namų, buvo priimtas kitas sprendimas. Prie įvažiavimo į kiemą ir automobilių stovėjimo aikštelę buvo įrengtas kelio ženklas „P rezervuota“. Tad dabar pravažiuoti kiemo teritorija gali bet kas, tačiau sustoti ir stovėti – tik 92-ojo namo gyventojai. Savivaldybė jiems išdavė leidimus, liudijančius, kad jie turi teisę ten laikyti savo automobilius. Deja, pas šio daugiabučio gyventojus į svečius atvykstantys žmonės šioje aikštelėje savo automobilių palikti jau neturi teisės. Jiems „prieglaudos“ tenka ieškoti kaimyninių daugiabučių kiemuose ar tiesiog gatvėje.
Marijampolės savivaldybės specialistų nuomone, automobilių parkavimo problemai prie daugiabučių spręsti mūsų mieste jau yra pakankamai teisės instrumentų. Reikia tik iniciatyvos ir ... geranoriškumo.
Ričardo Pasiliausko nuotrauka