PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2021 m. Gegužės 24 d. 16:46

Ką reikėtų žinoti perkant prekes iš AliExpress

Lietuva

Pexels.com nuotr.

Reporteris IngaŠaltinis: Etaplius.lt


176021

Vis greitėjantis gyvenimo tempas, kai pirkėjai nebenori gaišti laiko fizinėse parduotuvėse, o vėliau daugelį veiklų sustabdęs karantinas tapo pretekstu prekybą perkelti į internetinę erdvę. Net didžiausi skeptikai teigiamai įvertino elektroninio pirkimo privalumus – keli mygtukų spustelėjimai ir prekė jau pakeliui.

Viena iš populiariausių ir prieštaringai vertinamų internetinių parduotuvių – AliExpress svetainė. Milijonų prekių pasiūla, patrauklios kainos ir nuolaidų kuponai, tačiau ir ilgai trunkantis pristatymas, nekokybiškos prekės ir neadekvatūs pardavėjai. Tad ar verta pirkti AliExpress platformoje?

Kas yra AliExpress?

AliExpress – tarptautinė, 2010 metais pradėjusis savo veiklą, Kinijos prekybininkų platforma. Rasti joje galima turbūt viską, pradedant paprastu pieštuku baigiant naujausiu nešiojamuoju kompiuteriu, vienintelė išimtis kitakalbėse platformose – knygos kinų kalba.

AliExpress – nėra viena didžiulė parduotuvė. Tiesą sakant, ši kompanija išvis neparduoda jokių prekių. AliExpress labiau primena milžinišką prekybos centrą, kuriame pardavėjai įsigyja arba nuomojasi prekybos vietą.

Kompanija pelnosi iš pardavėjų – pardavėjas turi įnešti įnašą, o vėliau moka procentinius mokesčius nuo apyvartos. AliExpress savo ruožtu suteikia galimybę prekiauti ir patogią apmokėjimo už prekes sistemą. Kompanija tarptautinė, taigi prekės siunčiamos į bet kurį pasaulio kampelį. Pardavėjai įnirtingai konkuruoja tarpusavyje, tad kainos ženkliai mažesnės nei fizinėse parduotuvėse, taip pat klientai viliojami kuponais ir nuolaidomis, akcijomis ir išpardavimais.

Pirkėjų atsiliepimai

Sunku pasitikėti parduotuve, kurioje daug neigiamų pirkėjų atsiliepimų. Skundžiamasi, jog siuntos keliauja labai ilgai, o gavus nekokybišką prekę pardavėjai nesileidžia į kalbas, o ir ginčų sprendimo sistema nėra palanki pirkėjui.

Neverta stebėtis, kad ilgai užtrunka siuntų pristatymas, nes pasirenkamas pats pigiausias būdas.

Svetainės administracija linkusi padėti pirkėjui :

  • Daugeliu atveju pirkėjas atsakymą gali rasti DUK – dažniausiai užduodamų klausimų skiltyje.;

  • Virtuali pagalba – sistema atsako į klausimą bet kuriuo paros metu;

  • Susirašinėjimas su moderatoriumi – konkretus problemos sprendimas.

Žinoma, problemos neišsprendžiamos akimirksniu ir tai gali užtrukti. Antra vertus, AliExpress, jei ir pasitaikys nesąžiningas pardavėjas, konfliktas bus sprendžiamas pirkėjo naudai, trečia, ten, kur didžiulė apyvarta, nepatenkintų klientų visada atsiras.

Kaip pirkti?

AliExpress - patogi pirkėjui svetainė. Pagrindiniame puslapyje nurodytos prekių kategorijos ir naujienos, bei „slenkantys pasiūlymai“ , taip pat „iššoka“ langai su nuolaidų kuponais, kuriuos verta išsisaugoti ir panaudoti.

Pasirinkus kategoriją prekes galima filtruoti, pvz., rūbus galima rinktis pagal kainos rėžius, pristatymo kainą, medžiagą, modelį, spalvą, dydį ir t. t.

Prekių aprašymai

Pardavėjai apie prekę pateikia išsamią informaciją:

  • Kaina – pateikiama nuo mažiausios iki didžiausios, nes ji gali skirtis priklausomai nuo modelio, spalvos ar komplekto;

  • Aprašymas – pateikiama visa informacija: nuo išmatavimų iki gamintojo;

  • Nuotraukos ir filmuota medžiaga – įvairiais rakursais;

  • Dydžių lentelė – avalynės, rūbų, ratų ir pan.;

  • Atsiliepimai – pirkėjai dalinasi komentarais ir nuotraukomis;

  • Reitingas – AliExpress įvertinimas procentais pagal pirkėjų atsiliepimus.

Norėdami iš anksto apsidrausti ir įvertinti pardavėjo geranoriškumą, galite parašyti ir paprašyti pardavėjo, kad atsakytų į renkantis prekę iškilusius klausimus.

AliExpress lietuviškai

Svetainės kalba yra anglų, bet galima pasinaudoti automatinio vertėjo pagalba. Vis tiek ne viskas aišku? "AliExpress lietuviškai" tikrai bus puikus vedlys bei pagalbininkas atsakysiantis į visus, ne tik naujokams, bet ir patyrusiems pirkėjams, iškylančius klausimus.

Kaip sprendžiamos problemos

Ar „pirkėjas visada teisus“? Platformoje veikia pirkėjo apsaugos sistema, tai yra, sandorio metu konkrečiai įvardijami visos sąlygos ir pristatymo terminas. Todėl, jei pardavėjas nurodo, kad siunta bus pristatyta per 90 dienų, pirkėjas neturi teisės skųstis, kad ilgai nesulaukė prekės, nes pats sutiko su tokia sąlyga. Taigi, „kelti ginčą“ tokiu atveju galima tik 90 dienų nesulaukus siuntos.

Kaip AliExpress priverčia pardavėją grąžinti pinigus?

AliExpress platformoje apmokėjus už prekes pinigai patenka į specialią AliExpress sąskaitą ir tik po užsakymo patvirtinimo pervedami į pardavėjo sąskaitą.

Kelti ginčą pirkėjas gali dėl šių priežasčių:

  • Prekė neatitinka aprašymo;

  • Prekė brokuota arba neatlieka savo funkcijų;

  • Siuntinys neatėjo laiku;

  • Pardavėjas pažeidė vartotojų teises.

Likime nepasiklysti prekių gausybėje ir patariame neužsakinėti prekių, jei pardavėjas turi daug neigiamų atsiliepimų.

Remiamas turinys