Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Eltos nuotr.
Reporteris LinaŠaltinis: Etaplius.lt
ES šalių aplinkos ministrai antradienį Liuksemburge susirinko į Aplinkos tarybos posėdį, kuriame aptars aktualiausius ES aplinkos politikos klausimus.
Daugiausia dėmesio bus skirta Europos Komisijos siūlymui nustatyti naujas lengvųjų automobilių ir furgonų, taip pat sunkiųjų transporto priemonių maksimalias leistinas išmetamų teršalų normas, mažinant išmetamą anglies dvideginio kiekį, praneša Aplinkos ministerija (AM). Šiuo tikslu yra parengti naujos redakcijos Europos Parlamento ir Tarybos reglamentų projektai.
„Automobilių pramonei turi būti pasiųstas aiškus politinis signalas, kad reikia neatidėliojant pereiti prie mažo anglies dvideginio kiekio technologijų, siekiant išlaikyti konkurencingumą pasauliniu mastu“, - ministerijos pranešime Lietuvos poziciją nusako aplinkos ministras Kęstutis Navickas.
Mūsų šaliai, pasak ministro, labai svarbu, kad ateityje būtų priimti teisės aktai ES lygiu, kurie padėtų suvaldyti senų automobilių srautą iš turtingesnių ES šalių į mažiau pasiturinčias.
Minėtieji reglamentų projektai nustato, kaip automobilių gamintojai nuo 2020 m., 2025 m. ir 2030 m. turės mažinti minėtųjų transporto priemonių išmetamo anglies dvideginio kiekį. Nuo 2020-ųjų šis naujai registruotų transporto priemonių vidutinis išmetamas kiekis per kalendorinius metus neturėtų viršyti 95 g CO2/km naujiems automobiliams ir 147 g CO2/km naujiems furgonams. Nuo 2025 m. iki 2029 m. lengvųjų automobilių ir furgonų vidutinis išmetamo CO2 kiekis turėtų būti 15 proc., o nuo 2030 m. - lengvųjų automobilių 35 proc., o furgonų 30 proc. mažesnis, palyginti su vidutiniais 2021 m. nustatytais tikslais.
Vilkikų ir sunkiųjų sunkvežimių išmetamą anglies dvideginio kiekį siūloma nuo 2025 m. iki 2029 m. sumažinti 15 proc., palyginti su 2019 m., o nuo 2030-ųjų numatomas tikslas siekti sumažinti 30 proc. Nuo 2020 m. būtų nustatomas kiekvieno gamintojo pagamintų sunkiasvorių transporto priemonių specifinis praėjusių metų anglies dvideginio išmetimas.
Pasak AM, Lietuvai priimtina siūloma vadinamoji „superkreditų“ sistema, skatinanti gaminti mažai taršias ar visai netaršias transporto priemones. Viena gamintojo įregistruota netarši ar mažai tarši transporto priemonė galės būti užskaitoma už dvi. Tai leistų sparčiau diegti naujas technologijas įvairių rūšių sunkiasvorėse transporto priemonėse.
Liuksemburge ministrai aptars ir bendrą ES poziciją, kurios bus laikomasi per lapkritį Egipte, Šarm el Šeiche, vyksiančią 14-ąją JT biologinės įvairovės konvencijos šalių konferenciją ir per JT bendrosios klimato kaitos konvencijos šalių susitikimus Katovicuose (Lenkija) gruodžio mėnesį
Lietuva, K. Navicko žodžiais, sutinka, kad ES, remdamasi mokslininkų išvadomis, turi pasiųsti aiškų įspėjimą kitoms valstybėms ir nevyriausybinėms organizacijoms apie būtinybę imtis neatidėliotinų veiksmų visuotiniam užmojų mažinti klimato kaitą lygiui padidinti, siekiant įgyvendinti Paryžiaus klimato kaitos susitarimo tikslus. Todėl svarbu, kad užmojus didintų visos šalys, o ne tik Europos Sąjunga.
ELTA