Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Gedimino Bartuškos (ELTA) nuotr.
Reporteris DovilėŠaltinis: Etaplius.lt
Nors ES skatina naujų technologijų, kurios mažintų automobilių taršą, naudojimą, Lietuvoje meistrai sugeba pergudrauti naujus reikalavimus, tad be paskatinamųjų priemonių reikia ir stiprios priežiūros, sako aplinkos ministras Kęstutis Navickas.
„Nesame nusiteikę mojuoti vėzdais neišnaudoję visų skatinamųjų instrumentų. Ir iš tikrųjų tas daugeliu atvejų veikia. Taip pat ir transporto sektoriuje esame numatę kelias priemones, kurios galėtų skatinti taršių automobilių atsisakymą, juos keičiant į mažiau taršius.
Bet reikia nepamiršti, kad jeigu tai nesuveikia, turėsime svarstyti kitas priemones. Banano ir bizūno santykis kažkokioj vietoj turi suveikti“, - penktadienį Seime surengtoje konferencijoje apie žaliąjį transportą kalbėjo ministras.
Jo teigimu, ES kalbama apie naujus tikslus gamintojams, kad būtų sumažinta automobilių keliama tarša, tačiau reikia atsižvelgti ir į specifinį Lietuvos kontekstą.
„Technologiniai pakeitimai yra viena, o Lietuvoje turime visai kitą situaciją, kai ar kietųjų dalelių filtrai, ar katalizatoriai automobiliuose turi būti, bet mūsų išradingi meistreliai sugeba juos įdėti, tik kai reikia patikrinti automobilį, ir sėkmingai važinėja visus metus tarp techninių apžiūrų. Tad tai, kad tos technologijos, kurios yra numatytos, būtų automobilyje, yra dar kitas iššūkis. Manau, reikia į tai kreipti nemažai dėmesio. Galime labai greitai užsiburti inovacijų lauke, tačiau visada atsiranda žmonių, kurie jas „patobulina“ kitų žmonių sąskaita“, - sakė K. Navickas.
ELTA primena, kad spalio 9 d. Liuksemburge ES Aplinkos tarybos posėdyje ministrai pasiekė susitarimą dėl anglies dioksido (CO2) standartų automobiliams ir furgonams.
Sutarta suderinti ES Tarybos poziciją dėl griežtesnių taršos reikalavimų - iki 2030 m. siekiama sumažinti į aplinką iš automobilių ir furgonų išmetamo CO2 kiekį 35 proc., palyginti su dabartiniais taršos standartais.
Galutinis projekto svarstymas vyks Europos Parlamente.
Europos aplinkos agentūros duomenimis, 94 proc. viso išmetamo CO2 transporto sektoriuje sukuria kelių transportas.
ELTA