Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Eltos nuotr.
Reporteris LinaŠaltinis: Etaplius.lt
Svarstant, kaip sumažinti automobilių išmetamą anglies dioksido (CO2) kiekį, viena iš priemonių galėtų būti susijusi su technologijų įdiegimu, Eltai sakė aplinkos ministras Kęstutis Navickas.
Antradienį Europos Parlamento Aplinkos komitetas pritarė vidutinio laikotarpio tikslui iki 2025 metų sumažinti automobilių išmetamą CO2 kiekį 20 proc., kai anksčiau Europos Komisija siūlė 15 proc. mažinimą.
Pasak aplinkos ministro, yra svarstoma automobilių gamintojus įpareigoti „išmesti mažesnį kiekį CO2“.
„Yra svarstoma, kad nuo kažkurių metų, nepamenu, kurių, visi gamintojai išmestų ne 130 gramų CO2/km, bet yra svarstoma, kad tas skaičius būtų 80 gramų CO2/km. Tai toks vidutinis (dydis. - ELTA)“, - sakė K. Navickas.
Tuo metu automobilių registracijos mokestis taip pat galėtų būti viena iš priemonių, tačiau K. Navickas Eltai sakė neturintis naujo termino, kada toks mokestis galėtų būti pristatytas Lietuvoje.
„Nežinau naujo termino, buvo daug pastabų gauta iš kolegų ministrų, tai paskutiniai derinimai vyksta ir turėtume baigti“, - sakė jis.
ELTA primena, kad Aplinkos ministerija paskelbė, jog kartu su konsultantais parengė Nacionalinį oro taršos mažinimo planą. Pirminis šio plano projektas pateiktas suinteresuotoms institucijoms ir visuomenei derinti.
Pasak ministerijos, Nacionaliniame oro taršos mažinimo plane turi būti suderintos priemonės, kurios veiksmingiausiai leis sumažinti ES direktyvoje nurodytų teršalų kiekį žemės ūkio, energetikos, transporto, pramonės ir kituose sektoriuose.
Priemonių plane numatomos skirtingos poveikio priemonės, tarp jų ir rengiamas taršos mokestis automobiliams, skatinant piliečius įsigyti mažiau taršias transporto priemones, taip pat - siūlymai riboti dyzelinių automobilių judėjimą didžiuosiuose savivaldybių miestuose ir taikyti didesnį dyzelinio kuro akcizą, kuris šiuo metu yra vienas mažiausių ES šalyse.
Tiesa, pirminis projekto planas sulaukė kritikos iš ministro pirmininko Sauliaus Skvernelio, o pats K. Navickas irgi pripažino, kad planas prieš pristatant visuomenei turėjo būti geriau suderintas.
Rugpjūčio pabaigoje K. Navickas taip pat sakė, kad automobilių registracijos mokestis visuomenei bus pristatytas „po kelių savaičių“.
Tuo tarpu finansų viceministrė Loreta Maskaliovienė trečiadienį Seimo Biudžeto ir finansų komitete sakė, kad teikiant kitų metų biudžeto projektą su juo nebus siūlomi nauji automobilių mokesčiai.
L. Maskaliovienė sakė, kad yra „skirtingos alternatyvos“.
„Bendra Finansų ministerijos nuostata yra, kad turėtų būti ne tik apmokestinimas, bet ir skatinamasis elementas, keičiantis mūsų įpročius. Bet pasiūlymų rudens sesijoje kol kas nėra. Jeigu ateisime prie sutarimo, kad bus apmokestinimas plius skatinimas, tada galbūt bus siūlymas“, - kalbėjo viceministrė.
ELTA