Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Reporteris IngaŠaltinis: Etaplius.lt
Aplinkos ministras Kęstutis Mažeika sako, kad dabar Seime svarstomas automobilių registracijos mokesčio projektas tapo toks pats, koks iš pradžių buvo siūlomas Vyriausybės.
„Tai tas pats variantas, kurį siūlė Aplinkos ministerija ir Vyriausybė buvo pritarusi. Ar automobilis nuvažiuos 5 tūkst., ar 10 tūkst. kilometrų, manau, kad jis bet kokiu atveju bus taršus. Yra ir tepalai, ir kitos detalės, ir pagaminimo kaštai. Mūsų pagrindinis siekis ir tikslas ne tik mažinti CO2 išmetimus, bet užkirsti kelią senų, taršių, ypač galingų automobilių importui į Lietuvą“, – susitikime su Seimo Liberalų frakcija sakė K. Mažeika.
Anot ministro, lietuviai pigiai superka iš užsienio dyzelinius automobilius ir juos parduoda Lietuvoje.
„Tendencijos Vakarų šalyse, kur miestai uždraudžia ypatingai galingiems dyzeliniams automobiliams net įvažiuoti į miesto ribas... Tai reiškia, kad žmonės jų tiesiog atsisako ir jų kaina gerokai mažesnė nei mažiau taršių automobilių tose šalyse, todėl mūsų perpardavėjai juos tikrai mielai superka, ir žmonės pas mus patraukliai įsigyja. Ypatingai galingais automobiliais važinėja daug žmonių, tai kelia susirūpinimą“, – teigė K. Mažeika.
„Kai matai mieste važinėjančius automobilius, kurie skirti bekelei, tikrai keista“, – pridūrė ministras.
ELTA primena, kad trečiadienį Seimo Biudžeto ir finansų komitetas (BFK) pritarė siūlymui automobilių registracijos mokesčio įsigaliojimą nukelti iki balandžio, taip pat – šiuo mokesčiu neapmokestinti istorinių automobilių.
„Valstietis” Viktoras Rinkevičius siūlo automobilio registracijos mokesčio netaikyti senesniems nei 30 metų automobiliams.
Jo teigimu, istorinės transporto priemonės įsigyjamos ne tam, kad jomis būtų kiekvieną dieną važinėjama, todėl jas apmokestinti taip, kaip ir kitus automobilius, būtų nesąžininga.
„Valstietė“ Agnė Širinskienė antradienį siūlė mokesčio įsigaliojimo terminą nustatyti kitų metų balandį, o ne sausį, kaip planuojama dabar.
Valdantieji, anksčiau siūlę apmokestinti tik pirmą automobilio registraciją, dabar siūlo tokį mokestį taikyti kiekvieną kartą pasikeitus mašinos savininkui. Mažiausias mokestis turėtų siekti 13,5 euro, didžiausias – 540 eurų.
Seimo Ekonomikos ir Kaimo reikalų komitetai šiam mokesčiui nepritarė ir grąžino jį iniciatoriams tobulinti.