Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
BNS / Fotobankas nuotr.
Valdas PryšmantasŠaltinis: BNS
Muziejaus direktorė Olga Žalienė sako, jog nuolatinėje muziejaus ekspozicijoje ant marių kranto apie tris dešimtmečius stovinčiam laivui būtinas nuolatinis remontas, kad jo būklė neblogėtų.
„Jį reikia remontuoti kas 7–8 metus. Čia kaip automobilis – jeigu jis stovi nenaudojamas, jis rūdija, nyksta tam tikros detalės. O laivas pas mus stovi jau 30 metų, jį periodiškai reikia tvarkyti, tai yra rutina, tvarkybiniai didžiųjų mūsų eksponatų darbai“, – kalbėjo O. Žalienė.
Remontui numatoma išleisti 115 tūkst. eurų – bus tvarkomas laivo korpusas, antstatas, stiebas: „Restauruosime, ką galime – korpusą, antstatą, stiebą“.
Šiuo metu įstaiga ieško, kas galėtų atlikti laivo remontą, planuojama, kad jis turėtų trukti keturis mėnesius.
Muziejaus duomenimis, medinio 24 metrų ilgio korpuso mažasis žvejybinis traleris Suomijos laivų statykloje „Rauma-Raahe“ statytas 1949–1950 metais kaip dalis reparacijų už pasipriešinimą Sovietų Sąjungai Antrojo pasaulinio karo metu.
„Kolyma“ buvo naudojamas žvejybai Baltijos jūroje iki 1978 metų, vėliau tuometinis Neringos žuvininkystės ūkis jį perdavė muziejui, kuriame jis reprezentuoja pokario suomių laivų statybos tradicijas ir žvejybos pramonės veiklos Baltijos jūroje pradžią.
Nuolatinėje ekspozicijoje kartu su juo ant kranto taip pat iškelti plieninių korpusų žvejybiniai traleriai „Dubingiai“ ir „PTB-7167“ – šiuos laivus galima apžiūrėti pusiaukelėje tarp Smiltynės Senosios perkėlos ir delfinariumo.
Skaitykite savo miesto naujienas!