PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2024 m. Rugpjūčio 22 d. 14:23

Jūroje bėdos ištiktai jachtai į pagalbą atskubėjo pasieniečių patrulinis laivas „Gintaras Žagunis“

Neringa

VSAT nuotr.

EtapliusŠaltinis: VSAT


315045

Baltijos jūroje pasieniečiai pagelbėjo trims į bėdą pakliuvusiems vyrams – sugedus jachtos varikliui, jie neturėjo galimybių savo jėgomis saugiai pasiekti krantą.

Antradienį Baltijos jūroje VSAT Pakrančių apsaugos pasienio rinktinės Neringos pasienio užkardos pareigūnai FRONTEX koordinuojamos daugiatikslės bendros jūrinės operacijos „MMO Baltic Sea 2024“ metu patruliuodami laivu „Gintaras Žagunis“, apie 35 jūrmylės (65 km) nuo kranto pastebėjo dreifuojančią baltos spalvos jachtą. Ant jos denio stovėję trys vyrai energingai mojavo rankomis – prašė pagalbos.

Priplaukę pasieniečiai išsiaiškino, jog keblioje padėtyje atsidūrė su Danijos vėliava plaukiojanti pramoginė jachta. Sugedo laivo variklis, o esant štiliui įgula negalėjo naudotis burėmis. Pati grįžti į Klaipėdos valstybinį jūrų uostą jachta negalėjo, nes dreifavo netinkama kryptimi. Ja plaukę trys 41–42-ejų lietuviai neturėjo tinkamų ryšio priemonių išsikviesti pagalbą.

Informaciją apie šį įvykį pasieniečiai perdavė Karinių jūrų pajėgų Jūrų gelbėjimo koordinavimo centrui. Įvertinus padėtį, dėl laivybos ir asmenų saugumo buvo priimtas sprendimas buksyruoti jachtą iki Klaipėdos uosto prieigų. Pasieniečių laivas „Gintaras Žagunis“ sėkmingai tai atliko.

Priartėjus prie jo vartų, jachtos kapitonui pavyko burių pagalba saugiai pasiekti uostą. Nė vienam iš įgulos medicinos pagalbos neprireikė. O VSAT laivas „Gintaras Žagunis“ toliau tęsė patruliavimą Baltijos jūroje.

VSAT patrulinio laivo „Gintaras Žagunis“, kuris pavadintas pirmojo po Nepriklausomybės atkūrimo tarnybos metu 1991 m. žuvusio Lietuvos pasieniečio vardu, krikštynos įvyko beveik prieš dvejus metus, 2022-ųjų lapkritį.

Pakrančių patrulinio laivo „Gintaras Žagunis“ paskirtis – valstybės sienos apsauga teritorinėje jūroje bei Kuršių mariose. Taip pat jis gali būti naudojamas paieškos ir gelbėjimo operacijose Lietuvos teritoriniuose vandenyse ir išskirtinėje ekonominėje zonoje.

Estijos bendrovės „Baltic Workboats Shipyard“ pastatytas laivas kainavo beveik 3,9 mln. eurų, iš kurių 90 proc. – ES lėšos. Šio laivo ilgis – 25 m, korpuso plotis – 6,3 m, maksimali grimzlė – 1,6 m. Jame įrengta 1 930 AG galios dviejų velenų fiksuoto žingsnio sraigtinių variklių sistema. Patrulinis laivas išvysto daugiau nei 26 mazgų, o iš laivagalio nuleidžiamas denio kateris persekiojimui – iki 35 mazgų greitį. Laivo priekyje įrengtas pavairavimo mechanizmas leidžia jam saugiai švartuotis bei išlaikyti stabilią poziciją dreifuojant.

„Gintaras Žagunis“ be atsargų papildymo gali įveikti daugiau nei 500 jūrmylių, todėl nuolat naudojamas Europos sienų ir pakrančių apsaugos agentūros FRONTEX tarptautinėse operacijose.

Kompiuterizuota variklių darbo režimo stebėjimo sistema padeda įgulai nuolat sekti variklių darbo parametrus, kuro sąnaudas bei atsargas. Laive yra naujausia navigacinė bei ryšio įranga, du radarai, integruota infraraudonųjų spindulių sistema, kita moderni įranga.

„Gintaras Žagunis“ su denio kateriu gali efektyviai patruliuoti ir stebėti teritorinius bei Kuršių marių vidaus vandenis dienos ir nakties metu. Laivas tarnauja ir kaip pagalbos platforma gelbėjant žmones bei suteikiant pirmąją pagalbą iki 20 asmenų jūros vandenyse Lietuvoje bei FRONTEX operacijose. Laivo vairinėje įgulai įrengtos patogios darbo vietos, apatiniame denyje yra patogios kajutės su šildymu bei kondicionavimu, sudarytos tinkamos buities sąlygos.

Laivas gali būti eksploatuojamas tiek artimai apledėjimui vandens aplinkoje, tiek itin aukštoje temperatūroje.

#JACHTA#DREIFAVIMAS#PASIENIEČIAI#VSAT#NERINGA
#DANIJA#VĖLIAVA