PRAMOGOS

Fotografuota Stanislovo Raulynaičio

Stanislovas RaulynaitisŠaltinis: Etaplius.lt

53910

Jurbarko Esperanto klubas Horizontas dažnai keliauja.

Šį sezoną Jurbarko esperantininkai atidarė ekskursija į Pakruojo dvarą. Į Pakruojį vykome gegužės 26-ą d. Nuvykus į dvarą įsijungėme į Gyvojo muziejaus renginius. Pradžioje sudalyvavome iškilmingame Barono sutikime prie centrinių dvaro rūmų. Po to susipažinome su amatininkais. Galėjome iš arčiau pamatyti kaip dailininkas tapo svečių portretus, dvaro raiteliai išjodinėja žirgus, audėja audžia, duonkepis kepa duoną, parfumerė gamina visokius purškalus ir tepalus damoms, bei ponams, velėja karšia vilną, bei velia aprėdus ponaičiams, bitininkė suka medų ir lieja kvapniausias vaško žvakes, siuvėja savo dirbtuvėse siuva ir taiso rūbus. Visur galėjome įsigyti gaminamos produkcijos.

Po apsilankymo pas amatininkus patraukėme į Baudžiavos laikų bausmių rūsį. Tenai pusiau tamsoje galėjome pajusti to laikmečio vykdomas bausmes. Atėjus pietų laikui patraukėme į Baltąją pokylių salę dvariškių pietų. Pasirinktinai turėjome galimybe paskanauti to meto valgių. Na o po sočių pietų užsukome pas dvaro Žaldoką, kuris savo bravore pristatė gaminamą alų, degustuodami alų prisijungėme prie Žaldoko linksmybių, dainavome dainas, klausėmės šmaikščių istorijų. Paragavę alaus patraukėme į Barono pasididžiavimą – žirgų lenktynes. Pasirgome už žirgus ir raitelius.

Po žirgų lenktynių turėjome galimybę pasiklausyti kamerinės muzikos ir poezijos. Koncertas vyko žvakių šviesoje. Po koncerto buvome pakviesti Barono dukters vestuves. Jose turėjome galimybę įsijausti į to laikmečio vestuvių papročius, pasivaišinti alumi, pašokti.

Išvykome į namus su gera nuotaika.

Antrai kelionei į Latviją, Rundalės ir Jelgavos dvarus vykome liepos 6-ą dieną. Atvykę į Rundalės pilį pamatėme neapsakomo grožio sodą-parką. Susipažinę su pilies istoriją apžiūrėję eksponatus patraukėme į nepriekaištingai sutvarkytą parką. Kas norėjo galėjo jį apvažiuoti karieta. Po o išvykome į Jelgavą, kur susipažinome su Jelgavos Hercogų kripta. Po apsilankymo kriptoje išplaukėme laivu pasiplaukiojimui ir susipažinimui su gražiu gamtovaizdžiu po Lielupę ir Driksą. Dar lipome pasižvalgyti į apžvalgos bokštą.

Pakeliui į namus užsukome į Blūdzi ūkį sūrio degustacijai. Su sūrio gamyba mus supažindino charizmatiška šeimininkė, 2017 m. laimėjusi Latvijos kulinarinio paveldo TV šou. Pasivaišinę dar gavome puikų receptą agurkų salotoms gaminti. Juo mūsų daugelis pasinaudojo ir valgydami pasigamintas salotas su malonumu prisimename tą nuostabią šeimininkę.

21-ą valandą mes buvome pakeliui į namus šiek tiek už Šiaulių. Tenai sustoję, kaip ir visa Lietuva sugiedojome Tautišką giesmę. Namus pasiekėme su puikiausia nuotaika.

Trečia kelionė vyko Rugpjūčio 15 d. Šį kartą pasirinkome Plungės r. Pirmas sustojimas buvo Plungėje Oginskio dvare. Susipažinome su dvaro ekspozicijomis, sužinojome daug įdomios istorijos.

Pasivaikščiojome po dvaro sodą, pasigėrėjome gražia gamta. Toliau vykome į Platelių regioninį parką.

Prie Platelių ežero gražiam gamtos kampelyje įsikūrusioje kavinėje „Burė“ papietavome ir pradėjome

Pažintinę kelionę po Platelių regioninį parką. Platelių lankytojų centre susipažinome su ekspozicija „Žemaitijos žemės slėpiniai“. Sekantis apžiūros objektas buvo apžvalgos aikštelė prie Platelių ežero. Vėliau Platelių dvaro parkas, kuriame auga storiausias Lietuvos uosis. Dar vėliau užsukome į Platelių dvaro svirną, kur susipažinome su Užgavėnių kaukių ekspozicija. Paskutinis Plateliuose aplankytas objektas buvo Šaltojo karo muziejus. Čia mes turėjome galimybę susipažinti kokį baisų „monstrą“ turėjome mes Lietuvoje. Labai gerai , kad jis nebuvo panaudotas.

Grįžome į namus per Telšius. Telšiuose dar apsilankėme sūrio Džiugas namuose, kur sudalyvavome sūrio Džiugas pristatyme ir degustacijoje. Po degustacijos įsigiję sūrio gaminių lauktuvėm išvykome į namus.