PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2024 m. Gruodžio 16 d. 13:50

Jurbarke vyksta laivybai svarbūs valymo darbai Nemune ir Mituvos kanale

Jurbarkas

Jurbarko rajono savivaldybės nuotr.

Etaplius.ltŠaltinis: Jurbarko rajono savivaldybė


334523

Vandens keliai yra daug kuo panašūs į sausumos kelius: jie reikalauja investicijų, specialios technikos ir žmonių kompetencijos juos kuriant bei prižiūrint. Dėl Lietuvos gamtinių sąlygų upių vagose, Kuršių ir Kauno mariose nuolat kaupiasi sąnašos, kurios tampa kliūtimi laivybai. Vidaus vandens kelių direkcija (VVKD) aktyviai dirba, kad šios kliūties neliktų ir vandens keliai būtų patogūs bei saugūs.

Tvarkant vandens kelius, upės dugne esantis sąnašinis smėlis yra iškasamas ir išpilamas į specialiai atrinktas pakrančių vietas. Šis procesas ne tik gerina laivybos sąlygas, bet ir padeda palaikyti ekologinę pusiausvyrą. Pavyzdžiui, Nemuno vagoje supiltos dirbtinės smėlio salos tapo mažųjų upinių žuvėdrų perimvietėmis. Tokios salos jau yra sukurtos Natura 2000 paukščių apsaugos teritorijose tarp Kulautuvos ir Smalininkų bei Nemuno žemupyje.

Nuo 2024 m. lapkričio 26 d. sąnašų valymo darbus Jurbarke atlieka dvi VVKD eksploatuojamos žemsiurbės: „UPYNA” yra didelio pajėgumo įrenginys, per dieną galintis pašalinti apie 2000-3000 m³ sąnašų (grunto) ir sutvarkyti iki 100 metrų ilgio vandens kelio ruožą. Tokio tipo žemsiurbė yra viena universaliausių ir pasaulyje plačiausiai naudojamų žemsiurbių, kurios efektyviai dirba tvarkydamos vandens kelius, uostų ir prieplaukų akvatorijas. Tuo tarpu „NEMUNAITIS” yra kompaktiška, nedidelė žemsiurbė ir pritaikyta darbui sekliuose ir siauruose vandens telkiniuose, dėl savo universalumo galinti siurbimo būdu šalinti smėlinį, lengvą gruntą, o pakeitus jos kasimo įrenginį – šalinti akmeningą, sunkų gruntą . Jos faktinis našumas – apie 300-500 m3 šalinamo grunto.

Iki šių metų pabaigos planuojama išvalyti įplaukimo į Mituvos kanalą ruožą, taip pat atlikti valymo darbus Mituvos kanale ties krovinine krantine bei Mituvos pramoginės prieplaukos akvatorijoje Įmsrės upėje. Darbai bus vykdomi tol, kol leis hidrometeorologinės sąlygos, o esant poreikiui, jie bus tęsiami ir kitais metais.

Šie darbai pagerins tiek krovininių laivų prisišvartavimo prie krantinės, tiek pramoginių laivų įplaukimo į prieplauką galimybes. VVKD darbai yra ne tik svarbūs laivybos plėtrai, bet ir prisideda prie Lietuvos vandens kelių infrastruktūros modernizavimo bei aplinkosaugos tikslų įgyvendinimo.

#JURBARKAS#NEMUNAS#LAIVYBA