PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Verslas2017 m. Lapkričio 29 d. 16:36

Juodojo penktadienio gudrybės – neegzistuojanti kaina ir prašymas primokėti

Šiauliai

Budintis BudėtojasŠaltinis: Etaplius.lt


21798

Juodasis penktadienis! Stulbinančios nuolaidos! Tokių kainų dar nebuvo! Tokiais žodžiais pirkėjus vilioja prekybininkai, skatindami įsigyti prekes ir sutaupyti. Dažnas tikrai susiviliojame ir kone aklai tikime, kad pasinaudoję išskirtiniu pasiūlymu įsigijome reikalingą daiktą už prieinamą kainą. Tik ar visada pardavėjai pasirenka sąžiningas žaidimo taisykles?

Į redakciją kreipėsi Etaplius.lt skaitytoja, kuriai teko pakliūti į ne itin malonią situaciją, kai džiaugsmas įsigijus naują telefoną po kelių dienų virto nusivylimu dėl prekybininkų gudravimo.

Sugundė naujas telefonas ir galimybė sutaupyti

Moteris pasakojo, kad kaip ir daugelis lietuvių ji susiviliojo juodojo penktadienio akcijomis. Kadangi jau seniai svajojo apie naują telefoną, ji ėmė domėtis telefonų kainomis ir pardavėjų pasiūlymais. Internetinė parduotuvė rde.lt skelbė, kad juodojo penktadienio proga, įvedus nuolaidos kodą, išsvajotą telefoną galima įsigyti net 70 eurų pigiau.

Galvoti nebuvo ką – išsvajotas telefonas už patrauklią kainą! Geriau ir būti negali! Moteris interneto banku pervedė pinigus ir nekantriai laukė, kol telefoną jai pristatys į namus.

Klaida ar parduotuvės gudrybė?

Deja, pirmadienį liuzija sprogo kaip muilo burbulas, o džiaugsmą greitai pakeitė pyktis ir nusivylimas. Paskambinęs rde.lt konsultantas pranešė, kad įvyko klaida – tokia telefono kaina negalima, tiesiog neegzistuojanti. Esą, kaina jau ir taip buvo pateikta su nuolaida, todėl papildomos nuolaidos nebeturėjo būti. Konsultantas pasiūlė pirkėjai sumokėti dar 59 eurus, tik tada telefonas atiteksiąs jai. Moteris, įžvelgusi klastą, pareikalavo grąžinti pinigus, nes nebenorėjo turėti jokių reikalų su nesąžiningai pasielgusia įmone.

Nors pinigai moteriai buvo grąžinti, ji pripažino, kad vis tiek jaučiasi apgauta: „Telefoną nusipirkau, pinigus sumokėjau, sąskaitą gavau, tai kur čia bėda? Jei įvyko kažkokia internetinės parduotuvės sistemos klaida, pirkėjas gi neprivalo už ją atsakyti?“.

Kita vertus, moteris nelabai tiki konsultanto išsakyta versija, kur kas labiau ji linkusi galvoti, kad tai iš anksto apgalvotas prekybininkų triukas – suvilioti pirkėją mažesne kaina, o po to pranešti, kad reikia dar šiek tiek primokėti. „Gal atsiranda tokių patiklių žmonių, kurie pasiduoda įtakai ir tiesiog sumoka, nesigilindami į pirkėjų teises ir pardavėjų pareigas?“ – retoriškai klausia moteris.

Pirkėjos teises gina įstatymai

Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.228 (7) 1 dalyje nustatyta, kad prieš sudarydamas nuotolinę sutartį ar ne prekybos patalpose sudaromą sutartį, verslininkas privalo aiškiai ir suprantamai suteikti vartotojui informaciją apie pagrindines prekės savybes, prekės kainą, apmokėjimo, pristatymo, sutarties vykdymo tvarką ir kt. To paties straipsnio 5 dalyje reglamentuota, jog pareiga įrodyti, kad informacija pagal šį straipsnį yra suteikta vartotojui, tenka verslininkui.

Kitaip tariant, pirkėjas turi būti informuotas apie prekės kainą prieš ją pirkdamas, o pardavėjas, parduodamas prekę, prisiima atsakomybę, už pirkėjo informavimą. Vadinasi, moteris pelnytai jaučiasi apgauta, nes sąlygos pasikeitė jau po prekės įsigijimo, pinigų pervedimo.

Neaišku tik viena – čia tikrai klaida ar speciali parduotuvės gudrybė? Kyla klausimas ir kodėl parduotuvė nenorėjo prisiimti atsakomybės už susidariusią situaciją? Ar tikrai grąžinus pinigus problema išsisprendė ir pardavėjui niekas negresia?

Bus papildyta internetinės parduotuvės rde.lt atstovo komentaru.