Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Streikas Prancūzijoje (asociatyvi nuotr.) / Scanpix nuotr.
Emilija FerdmanaitėŠaltinis: ELTA
„Michelin“ pabrėžė, kad sprendimas uždaryti Cholet ir Vanneso gamyklas Vakarų Prancūzijoje, kuriose iš viso dirba daugiau kaip 1 250 žmonių, buvo priimtas „kaip kraštutinė priemonė“.
Europos automobilių pramonė patiria sunkumų ne tik Prancūzijoje: pavyzdžiui, Vokietijos autodalių gamintojas „Schaeffler“ neseniai paskelbė, kad Europoje panaikins 4 700 darbo vietų.
Europietiškų automobilių pardavimai silpnėja ne tik bloke, bet ir pagrindinėje rinkoje Kinijoje, kur pastaruoju metu sumažėjo elektromobilių paklausa ir išaugo vietinių gamintojų konkurencingumas.
„Michelin“, kuriai Prancūzijoje dirba beveik 19 000 žmonių, pažymėjo, kad gamyklos uždarymas buvo „neišvengiamas“ dėl Azijos padangų gamintojų konkurencijos ir „prastėjančio Europos konkurencingumo“, visų pirma dėl infliacijos ir kylančių energijos kainų.
„Viskas baigta“
Cholet gamykla, kurioje dirba 955 žmonės, nubalsavo už streiką, pranešė profsąjungos.
Oras prisipildė tirštų juodų dūmų, kai Cholet darbuotojai priešais gamyklos pastatą protestuodami ėmė deginti padangas. Apie 200 darbuotojų blokavo eismą sankryžoje, vedančioje į gamyklos teritoriją.
„Jie suvarė 900 darbuotojų į salę tarsi karves į skerdyklą ir pranešė, kad viskas baigta“, – AFP pasakojo darbuotoja ir SUD profsąjungos delegatė Morgane Royer.
„Arba tegul jie palieka mūsų darbo vietas, arba tegul moka mums algas, kol išeisime į pensiją, – šaukė CGT sekretorius Davidas Goubault. – Jie ir taip daugybę metų mus išnaudojo.“
Anksčiau „Michelin“ buvo minėjusi, jog planuoja sustabdyti gamybą abiejose gamyklose iki lapkričio 13 d., „kad vadovybė ir profsąjungos turėtų laiko pradėti kolektyvines ir individualias diskusijas su darbuotojais“.
Dešiniųjų pažiūrų Cholet miestelio meras Gilles‘is Bourdouleix pasmerkė „brutalią kapitalizmo versiją“.
„Mums plyšta širdis“, – sakė G. Bourdouleix, pavadinęs vadovybės pranešimą „žiauriu“. Cholet miestelyje „Michelin“ gamykla buvo atidaryta prieš penkis dešimtmečius.
Darbuotojai taip pat degino padangas ir medines paletes priešais Vanneso gamyklą, kuri buvo pastatyta septintojo dešimtmečio pradžioje ir kurioje dirba apie 300 žmonių.
Ericas Boisgardas, čia dirbantis nuo 2004 m., pasakojo, kad darbuotojai pranešimą išklausė tylėdami.
„Visi pasijutome sugniuždyti“, – sakė jis.
„Žemės drebėjimas“
Dešiniųjų pažiūrų Vanneso meras Davidas Robo pabrėžė, kad tai „juoda diena Vannesui ir žemės drebėjimas regionui“.
„Michelin“ pažadėjo remti abu regionus, sukurdamas „tiek pat darbo vietų, kiek jų buvo panaikinta“.
Bendrovė teigė, kad rems savo darbuotojus, pasiūlydama darbą kitose įmonėse ar grupės viduje, arba pasiūlydama ankstyvą išėjimą į pensiją.
„Prie šios situacijos privedė verslo žlugimas, todėl noriu visiems darbuotojams pasakyti, kad nė vieno nepaliksime bėdoje“, – interviu AFP sakė „Michelin“ generalinis direktorius Florent‘as Menegaux.
Cholet gamykloje daugiausia gaminamos lengvųjų sunkvežimių padangos – segmentas, kuris pastaraisiais metais Europoje „smarkiai sumažėjo“ ir kuriam nebėra jokių perspektyvų atsigauti, teigė „Michelin“.
Vanneso gamykloje daugiausia gaminama metalinė armatūra, pavyzdžiui, kabeliai, kurie vėliau naudojami gaminti automobilių padangoms Ispanijoje, Italijoje ir kitose šalyse.
Pastaraisiais metais gamybos apimtys mažėjo dėl nykstančios paklausos iš Europos sunkvežimių padangų gamintojų pusės, teigė „Michelin“.
Grupė išgyvena sunkius metus, nes sulėtėjo naujų transporto priemonių rinka. 2020 m. „Michelin“ turėjo uždaryti La-Roche-sur-Yon gamyklą Vakarų Prancūzijoje, o iki 2025 m. ketina uždaryti dvi gamyklas Vokietijoje. Bendrovė pažymėjo, kad La-Roche-sur-Yon po restruktūrizacijos buvo panaikinta 613, o sukurta daugiau kaip 635 darbo vietos.
„Schaeffler“ teigė, kad etatų mažinimas – atsakas į „sudėtingą rinkos aplinką, didėjantį pasaulinės konkurencijos intensyvumą ir vykstančius transformacijos procesus, kurie daro įtaką ir automobilių tiekimo pramonei“.
Šiuo metu „Schaeffler“, kuris specializuojasi guolių gamyboje, turi padalinių 55 šalyse ir yra įdarbinęs apie 120 000 žmonių.