PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2024 m. Rugsėjo 19 d. 13:05

„Jozitos“ čekiai su „Nemuno aušros“ agitacija atsidūrė VRK akiratyje: pradėjo tyrimą, prašys situaciją įvertinti ir VMI

Lietuva

Degalinė „Jozita“. BNS nuotr.

Augustė LyberytėŠaltinis: ELTA


319446

Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) nutarė pradėti tyrimą dėl „Jozitos“ degalinių čekiuose platinamos politinės agitacijos, raginančios palaikyti Remigijaus Žemaitaičio vedamą „Nemuno aušrą“. Komisija nusprendė kreiptis ir į Valstybinę mokesčių inspekciją (VMI), prašant įvertinti situciją

Inicijuoti tyrimą ketvirtadienį vykusio posėdžio metu pasiūlė VRK narė Jolita Baušytė.

„Vakar gavome informaciją, kad degalinėse „Jozita“ perkantys klientai gauna kvitus, kuriuose yra politinė agitacija. Kvite yra kvietimas balsuoti už Remigijų Žemaitaitį ir partiją „Nemuno aušra“. Kvitas yra pažymėtas politinės reklamos žyma ir tokius kvitus išduoda visos „Jozitos“ degalinės – Šilalėje, Tauragėje ir kituose miestuose“, – kalbėjo J. Baušytė.

„Siūlau pradėti tyrimą ir išsiaiškinti visas aplinkybes Rinkimų kodekso ribose, įvertinti, ar degalinės kvituose teisėtai skleidžiama politinė reklama. Aš asmeniškai matau skirtumą tarp rinkiminės informacinės medžiagos, kurią galima platinti – lankstinukų, skrajučių, lipdukų – ir finansinio dokumento“, – savo nuomone dalijosi VRK narė.

J. Baušytės nuomone, VRK vertėtų šiuo klausimu kreiptis ir į VMI.

„Taip pat siūlau kreiptis į Valstybinę mokesčių inspekciją. Kvitas yra finansinis dokumentas. Reikalinga Valstybinės mokesčių inspekcijos nuomonė šiuo klausimu – ar tokie kvitai atitinka teisės aktuose numatytus kasos aparatų kvitų reikalavimus“, – pažymėjo ji.

VRK nariai antrino kolegei ir bendru sutarimu nutarė pradėti tyrimą bei kreiptis į VMI.

„Situacija verta tyrimo ir atitinkamai pritariu ir dėl kito siūlymo – pasidomėti, ar fiskaliniai ir finansiniai dokumentai tvarkomi taip, kaip ir turi būti – dėl VMI įtraukimo į šį klausimą“, – savo ruožtu idėją rėmė VRK narys Andrius Puksas.

„Be abejo, labai palaikau siūlymą atiduoti tą klausimą paraleliai nagrinėti VMI, kadangi turbūt ne tik mums, bet ir kiekvienam žmogui kyla klausimų, ar tai atitinka nustatytus reikalavimus, taikomus fiskaliniams dokumentams“, – teigė VRK narė Olga Kilkinova.

J. Baušytės siūlymams VRK pritarė bendru sutarimu.

Apie tai, jog „Jozitos“ čekiuose klientai pastebėjo rinkiminę reklamą, ELTA pranešė dar trečiadienį.

„Aš, Jonas Jokubauskis, tikiu ir pasitikiu Remigijumi Žemaitaičiu ir partija „Nemuno aušra“. Kviečiu balsuoti už jį. Nuoširdus ačiū!!“ – rašoma „Jozitos“ čekyje.

Po agitacine žinute nurodoma, jog pastaroji politinė reklama yra apmokėta partijos „Nemuno aušra“.

„Jozitos“ čekiai viešojoje erdvėje buvo linksniuojami ir žiemą, kai nuo naujųjų metų įsigaliojus didesniam akcizui buityje ir gamyboje naudojamoms dujoms įmonė atsiskaitymo čekiuose pradėjo žymėti, kad tai yra „Tėvynės Sąjungos-Konservatorių įvestas akcizas buičiai“. Kilus ažiotažui viešojoje erdvėje, buvo nuspręsta papildyti čekį bei nurodyti ne tik TS-LKD, bet ir valdančiąsias Liberalų sąjūdžio bei Laisvės partijas.

Tąkart VMI nustatė, kad įmonės kvituose esanti informacija neatitinka reikalavimų, todėl nurodė juos pašalinti.

#VRK#ŽEMAITAITIS#NEMUNO#AUŠRA#JOZITA
#AGITACIJA#ČEKIAI