Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Feisbuko nuotr.
Etaplius.ltŠaltinis: Etaplius.LT
Sulaukė skambučio į asmeninį telefoną
Joniškio ligoninės vadovas teigė žinantis, kad paviešindamas pokalbį paklius į bėdą, bet apie tai reikia kalbėti.
„Viskas prasidėjo nuo to, kad gaunu skambutį į asmeninį telefoną iš žmogaus, kuris kažkaip gavo mano kontaktą. Tas žmogus yra sąlyginai reikšmingas vietiniame krašte. Jis nepatenkintas dėl ligoninės taisyklių ir prašo išimtinių sąlygų dėl pacientų lankymo“, – pasakojo M. Gedminas.
Ligoninės vadovui pasakius, kad taisyklės galioja visiems, pašnekovas imasi spaudimo taktikos – klausinėja, ar ligoninės vadovas turi tėvų, kaip norėtų, kad su jais būtų elgiamasi. Tas pokalbis galiausiai baigiasi nemaloniai.
„Tuomet gilinamės į situaciją ir pamatome, kad yra labai didelės įtampos, dideli lūkesčiai iš stacionare gulinčių pacientų artimųjų, konfliktinės situacijos ir suprantame, kad reikia iškelti šitą klausimą ir pradėti apie tai kalbėti.
Yra trys dalykai, kurie kyla iš viso šito. Ir apie juos noriu pakalbėti. Pirmas, atsiprašau už frazeologizmus, bet lygesnių už lygius, elito, arba „švogerių“ krašto laikai baigėsi. Aš esu giliai įsitikinęs, kad viena iš esminių priežasčių, dėl ko taip stagnuoja mūsų sveikatos sistema, yra ta, kad galingieji turi tiesioginę prieigą prie sveikatos paslaugų.
Tie žmonės nesusiduria su vargais ir sunkumais, kuriuos turi patirti „paprasti“ žmonės, tam, kad prieitų prie reikalingų sveikatos priežiūros paslaugų. Kadangi tie skauduliai nėra patiriami tiesiogiai sprendimų priėmėjų, tai problemos taip ir lieka marinuojamos. Kalbu net ne apie valstybės vadovus, bet apie kiekvieną menkiausią „šyšką“, kuris bando prieiti prie sveikatos paslaugų neoficialiais kanalais.
Tai reikia suprasti paprastą dalyką – buvimas politiku, verslininku, teisininku tai tėra socialinė rolė, kurią mes prisiimame. Bet, kai prisiliečiame prie ligos, skausmo, kančios ar mirties, visi toje dimensijoje esame lygūs. Tai, kad aš užimu vienas ar kitas pareigas, nereiškia, kad mano skausmas didesnis už kažkieno kito. Čia – elementarus žmogiškumas ir nuovoka, kurios mes vis dar stokojame“, – teigė M. Gedminas.
Taisyklės galioja visiems
Pasak ligoninės vadovo, gali būti, kad įstaigos taisyklės nėra idealios ir jos netenkina. Tuo atveju egzistuoja demokratiniai būdai – galima siūlyti savo idėjas, kad jos būtų išdiskutuotos ir tos taisyklės galėtų būti keičiamos.
„Jeigu tos taisyklės mus nepriimtinos, visą laiką galime rinktis kitą gydymo įstaigą. Puikiai suprantame, kad Joniškio ligoninėje ne viskas yra tobula ir mes visada laukiame konkrečių pasiūlymų, kaip reikėtų tobulėti sistemiškai“, – sakė M. Gedminas.
Pasak ligoninės direktoriaus, pacientų lankymo problema ne kartą buvo aptarta, ieškota aukso vidurio, kaip padaryti, kad ir pacientai galėtų kiekvieną dieną pamatyti savo artimąjį, o artimieji galėtų susisiekti su mediku, pasiteirauti dėl gulinčiojo ligoninėje būklės, o darbuotojai nepatirtų dėl to jokio papildomo streso.
„Jeigu norima visą parą būti su artimuoju, kodėl gi neprižiūrėti jo patiems namuose? Ligoninė yra sukurta kaip įstaiga žmonėms, kurie neturi galimybių visą laiką rūpintis savo artimaisiais, juos slaugyti ir pan.
Tai yra įstaiga su savo vidiniais procesais, disciplina, kurių nevalia trukdyti dėl vieno žmogaus intereso, kad pakriktų visas procesas“, – teigė medikas.
Prašo pagarbos
Trečias klausimas, kurį iškėlė Joniškio ligoninės vadovas, – pagarbos stoka.
„Aš puikiai suprantu, kad mūsų, medikų, darbas yra tarnystė. Bet tai yra ori tarnystė nėra vergystė. Kai mes priimame priesaiką: Hipokrato ar mediko, mes ryžtamės padėti žmonėms pačiose įvairiausiose būsenose. Mes matome žmones pačiose baisiausiose situacijose. Aišku, tai nereiškia, kad mums kažkokie angelo sparnai užauga. Mes esame žmonės, būname pavargę, galime būti supykę, pasakyti grubesnį žodį, galime suklysti.
Tačiau vien tos sąlygos, kuriomis mes dirbame: savaitgaliai, šventinės dienos – tiesiog pasiryžti dirbti tokiomis sąlygomis, kurios tikrai ne kiekvienam yra priimtinos.
Vien už tai tam tikros pagarbos esame verti, ypač slaugytojai, slaugytojų padėjėjai, kurių atlyginimai toli gražu nėra tokie, kokie turėtų būti už tą labai svarbų ir labai sunkų darbą, kurį jie atlieka.
Tai tikrai medikai nenusipelno dar kažkokių papildomų užgauliojimų ar įžeidinėjimų. Mano manymu, tokia neapykantos medikams kultūra susidarė dėl sveikatos sistemoje ilgai bujojusio korumpuotumo. Mes galime kalbėti apie vokelius medikams, apie vadovų taikomus neskaidrius viešuosius pirkimus ir pan. Manau, kad medikų bendruomenei dar ilgai reikės skalbti mūsų suteptą mundurą, tačiau Joniškio ligoninėje mes su šitomis problemomis esame susitvarkę ir tikrai nesijaučiame kažkam skolingi, kad reikėtų atsiprašinėti, vergauti ir pan.
Mano, kaip ligoninės vadovo, pareiga be kokybiškų sveikatos paslaugų standartų diegimo yra užtikrinti ir pasirūpinti, kad medikai eitų į darbą pakeltomis galvomis ir atloštais pečiais. Nes tik tada, kai žmogus gerbia save ir nėra kitų žeminamas, tik tada jis su pagarba gali žiūrėti į savo darbą ir mes galime tikėtis geriausių rezultatų“, – sakė M. Gedminas.
Savo pasisakymą ligoninės vadovas baigė kreipimusi į visus, kurie tikisi išskirtinių teisių: „Gerbiami tarybos nariai, teisininkai, verslininkai, ūkininkai ir visi kiti. Labai nuoširdžiai jums noriu pasakyti: ligoninėje dedamos maksimalios pastangos, kad visiems žmonėms būtų suteiktos reikalingos paslaugos pagal mūsų galimybes.
Todėl atskirai skambinti asmeniniais telefonais, kažkaip ieškoti kontaktų tikrai nereikia, nes tiesiog nieko ypatingo nebus pasiūlyta. Nėra kažkokio užslėpto meniu VIP klientams – tokie neegzistuoja. Visiems norisi priminti, kad ligoninėje dera išlaikyti tam tikrą pagarbą vien dėl čia vykstančio darbo specifikos. Tik pabuvus gydytojo, slaugytojo ar kito mediko batuose būtų galima komentuoti, kaip čia reikia raištelius užsirišti“, – kalbėjo M. Gedminas.